|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Helt vanlig
|
![]() Å skuffe andreTåler du det greit eller blir det en byrde for deg?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å skuffe andreJeg er helt ekstrem der. Jeg er oppdratt til dårlig samvittiget, og med en holdning om at alt man skal gjøre skal være det beste for fellesskapet. Det var et helt enormt fokus på det, og helt fullstendig bannlyst å gjøre noe for seg selv.
![]() |
![]() |
#3 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Å skuffe andreJeg strekker meg ofte langt for ikke så skuffe andre, men prøver også etter beste evne å styre andres forventninger til hvor mye jeg kan stille opp med.
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Å skuffe andreJeg synes det er veldig vondt og vanskelig å skuffe andre. Jeg har heldigvis ingen i familie eller nærmeste omgangskrets som stiller urimelige krav, spiller på dårlig samvittighet eller på annen måte oppfører seg sånn at jeg trenger å sette grenser for min egen del.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Å skuffe andre
Nei, jeg driver og tygger på den selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Å skuffe andreTror jeg skjønner litt hva du mener aC. Uten at jeg skal prøve meg på å formulere det. Jeg synes dårlig samvittighet er vondt og kjipt, og merker at det styrer valgene mine og humøret mitt. Spesielt i forhold til nære familiemedlemmer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Å skuffe andreJeg tåler det bedre og bedre.
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å skuffe andreUngene har jeg store vanskeligheter med å skuffe. Da skal det være særdeles velbegrunnet, og gjerne gjøres godt igjen. Får lett dårlig samvittighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Handlar det ikkje først og fremst om å definere problemet over på andre då? At det ikkje skal vere ditt problem at andre har forventningar til deg som du kanskje ikkje kan oppfylle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Å skuffe andreSelv er jeg i en interessekonflikt med en venninne nå, det er derfor jeg kjenner på dette. Trangen til å bare gi meg herjer med meg samtidig som jeg vet at det aldri i verden blir noen god situasjon av at jeg gjør det.
![]() |
#15 |
|
Jo. Men det er veldig vanskelig i praksis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
har tatt seg sammen
|
Den grensa der er vanskelig å finne altså, og det er kjipt å begynne å si nei der man har sagt ja før.
![]() |
|
|