Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er dette iberiamøkkasnegle?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-10, 21:18   #1
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Er dette iberiamøkkasnegle?

Jeg er ikke helt god på dette og frykter det værste.
SH_IMG_3928_Snegle_500x206.JPG

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:26   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Er dette iberiamøkkasnegle?

Jeg har heller ikke sett dem i aksjon, men jeg synes nå det likner litt ja.

Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:28   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis den er mørkebrun og ikke sort, så ja.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:30   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser sånn ut ja, forutsatt at den er brun og ikke svart.

Gratulerer og velkommen i klubben ...

Gammel 03-08-10, 21:32   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan være så skråsikre? Det finnes jo en brun skogsnegl som er til forveksling lik?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:35   #6
Frantzen
Passiv

Standard

Er Iberiasneglen brun med svarte prikker? Jeg har kverket alle slike brune og brun/svart-prikkete snegler, ihvertfall, i god tro.

Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:36   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan være så skråsikre? Det finnes jo en brun skogsnegl som er til forveksling lik?

Gjør det? Googling av "brun skogsnegl" gir meg bare treff på en snegle som ganske riktig er til forveksling lik, men det står også at andre navn på den er iberiasnegle og mordersnegle.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 03-08-10, 21:37   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Er Iberiasneglen brun med svarte prikker? Jeg har kverket alle slike brune og brun/svart-prikkete snegler, ihvertfall, i god tro.

Åneiogneiognei, det må du ikke gjøre! De prikkete er antagelig boasnegler, og de spiser iberiasnegler.

Gammel 03-08-10, 21:39   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen har funnet et Hemmelig Sted fullt av boasnegler. Jeg skal importere.

Jeg tenkte på denne, Allium.

Gammel 03-08-10, 21:42   #10
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Bioforsk har litt om snegler på sine nettsider. Kanskje det kan være til hjelp.
Det er litt vanselig å se ut ifra bildet ditt hva slags snegle det kan være. Har du et bilde tatt fra siden på sneglen slik at man ser sålen også?

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:44   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Å, nei! Enda en ignorant boasneglemorder!

Mei var en boasneglemorder hun også, men hun Har Lært- Og nå gjør altså hele familien bot ved å finne hemmelige boasneglereder i skogen. Jenta si, det!

Gammel 03-08-10, 21:47   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg tenkte å dele ut til venner og bekjente også.

Gammel 03-08-10, 21:47   #13
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Bioforsk har litt om snegler på sine nettsider. Kanskje det kan være til hjelp.
Det er litt vanselig å se ut ifra bildet ditt hva slags snegle det kan være. Har du et bilde tatt fra siden på sneglen slik at man ser sålen også?

Takker for lenken, den siden skal lese og ses på nøye. Før vi kværka den fikk jeg bare tatt noen få biler i halvmørket og tenkte ikke på å snu den, men dette kan kanskje hjelpe litt?
SH_IMG_3927_500x292.JPG
Den hadde absolutt ingen prikker

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:50   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg synes den ser svart ut jeg.

Gammel 03-08-10, 21:52   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Åneiogneiognei, det må du ikke gjøre! De prikkete er antagelig boasnegler, og de spiser iberiasnegler.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Å, nei! Enda en ignorant boasneglemorder!

Mei var en boasneglemorder hun også, men hun Har Lært- Og nå gjør altså hele familien bot ved å finne hemmelige boasneglereder i skogen. Jenta si, det!

Å neiiiiiiiiiiiiiiiii!

Aldri mer. ALDRI, hører dere!

Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:57   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg synes den ser svart ut jeg.

Den er tydelig brun på min skjerm.

Jeg er så glad jeg ikke har noen hage å passe på. Jeg kan bare se på snegler og kalle dem snegler uten å tenke på om det er en som dreper artsfrender eller om den dreper maten min, liksom.

Gammel 03-08-10, 21:58   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Den er tydelig brun på min skjerm.

Kaller du skjermen min dårlig? HÆH?

Gammel 03-08-10, 21:58   #18
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes også den sneglen ser svart ut.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:59   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tydelig brun på min skjerm. Min skjerm er kvasikalibrert også.

Gammel 03-08-10, 22:03   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.