|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva bruker du din Kitchen Aid-blender til?Jeg rydder på kjøkkenet og har en Kitchen Aid blender stående bortgjemt i hjørnet. Jeg trodde jo den skulle bli flittig brukt men der tok jeg feil.
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid blender til?Bruker den mest til smoothies, og mye mer om sommeren enn om vinteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid blender til?Knuser is, hakker nøtter, hakker løk, lager sauser (ungne insisterer på klumpefrie sauser), milkshake, smoothies, hakker sjokolade.
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid blender til?
Selge?
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid blender til?Den brukes hyppig til supper og sauser. Heller serveringsklar suppe eller saus i blenderen og kjører en runde. Det gir utrolig god og kremete konsistens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid blender til?Jeg kjøpte en Bamix stavmikser som henger ved siden av vasken. Denne gjør alt en blender gjør og mer til. Pisker egg, pisker krem, knuser is og lager smoothie, mikser sammen vaffelrøre, moser supper direkte i gryten og pisker dem luftige etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid blender til?Jeg bruker den til å blende hermetiske tomater til suppe, eller blende ferdig pastasaus før jeg lager kjøttsaus eller pizza/pizzasnurrer - Poden utstår ikke løkbiter, og tomatbiter er nesten like ille. Jeg bruker den av og til til smoothies, og noen ganger til lavkarbo-cottage-cheese-lapper til lunsj, og så til isbiter og jordbær og gin når det er jordbærsesong.
![]() |
#11 |
anglofil
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid blender til?Takk for alle tips, noterer flittig her. Nå har jeg hatt en skikkelig runde med matlaging i kveld. Jeg har laget store gryter med indisk mat til selskap i morgen, jeg har laget butternut squash suppe til lunsj neste uke og jeg har laget diverse dipper til rå grønnsaker. Men jeg tenkte jo overhode ikke på å bruke blenderen til noe av det, brukte kun stavmikser igjen ... så jeg burde vel vurdere å selge, men den er jo altfor fin til å kvitte seg med da
![]() |
#12 |
flisespikker
|
Det er dem som Iset kaller "frokostpannekaker" her: http://www.foreldreportalen.no/forum...31&postcount=1 - jeg bruker ikke kunstig søtstoff, men noen ganger har jeg i litt fruktsukker, og noen ganger ikke noe søtt i det hele tatt. Aller helst spises de med bacon og bringebær til; både mannen og sønnen liker dem også veldig godt til søndagsfrokost.
![]() |
#13 |
anglofil
Takk Skilpadda
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid blender til?Bruker den og mest til smoothie og supper. Men den blir og flittig brukt til å lage hummus. Det blir også en veldig bra konsistens |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
anglofil
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid blender til?Selvfølgelig, den er sikkert super til hummus for det blir virkelig ikke "pisket" nok med bare stavmikser.
![]() |
#16 |
anglofil
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid-blender til?Nå har jeg vært flink og "innovativ" og brukt blenderen til mye siden jeg startet denne tråden og den er jo virkelig helt fantastisk
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid-blender til?Jepp, jeg vasker den for hånd. Jeg har en variant her som er mye enklere å vaske enn den jeg hadde i Norge. Den jeg har her er ikke i glass og man kan/skal ikke montere vekk noen deler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid-blender til?Bruker blenderen alt for lite, dessverre. Når den brukes så er det til smoothies, noen sauser, noe hakking osv. Bruker kjøkkenmaskinen mer, og den tas fram et par ganger i uken. Pleier å bruke kjøkkenmaskinen til pannekakerøre, men kan absolutt prøve å lage det i blenderen. Godt tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid-blender til?
Jeg var så fornøyd da jeg flyttet bort her og det stod en Kitchen Aid blender her og ventet på meg, for den hadde jeg hørt så mye fantastisk om. Og så ble jeg sååå skuffa. Den kjørte seg fast for ingenting og var vanskelig å holde rein
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva bruker du din Kitchen Aid-blender til?Jeg har vasket vår i maskin i ni år, og det har gått helt fint. Den fargede plasten nederst har blitt litt matt i fargen. Ellers ikke noe problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|