Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pizza på grillen

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-14, 13:54   #21
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Pizza på grillen

Vi har denne, passer perfekt til grillen vår (med lokk ja) https://www.komplett.no/weber-firkan...zzasten/629272

Gammel 04-07-14, 14:07   #22
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nå er mannen satt på saken, så blir det kanskje grillpizza som fredagskos i kveld. Vi lager en del pizza i ulike varianter, og er veldig glad i å grille, så dette var et finfint tips. Tenk at vi ikke har hørt om dette før da!

Gammel 04-07-14, 14:15   #23
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tipper at alle pizzasteiner kan brukes ja, Joika!

Gammel 04-07-14, 14:35   #24
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kahlan, her.

Vi har denne, passer perfekt til grillen vår (med lokk ja) https://www.komplett.no/weber-firkan...zzasten/629272

Den har vi på hytta, hvor gassovnen inne ikke har overvarme og derfor steker pizza litt rart. Det går mye fortere og "riktigere" med pizzastein på en avdanka gassgrill, og vi har bakt både boller og rundstykker på den også. Blir toppers

Gammel 04-07-14, 14:54   #25
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blei vist en tur innom jernia på hjemveien! I kveld blir det pizza

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20140704_145204.jpg (292,6 KB, 49 visninger)
Gammel 04-07-14, 19:39   #26
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker ikke pizzastein. Lager minipizzaer, forsteiker bunnene på direkte varme. Har på fyll og lar de ettersteke på indirekte varme. Favoritt her er enten blåmuggost og seranoskinke eller pulled pork og løk

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 19:55   #27
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Blei vist en tur innom jernia på hjemveien! I kveld blir det pizza

Denne er i hus her også. Og pizzaen vi laget er fortært. Utrolig godt ble det, beste bunn jeg har laget på lang tid.

Pulled pork er utrolig godt, btw.

Gammel 04-07-14, 20:00   #28
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Denne er i hus her også. Og pizzaen vi laget er fortært. Utrolig godt ble det, beste bunn jeg har laget på lang tid.

Pulled pork er utrolig godt, btw.

Sant det blir digg

Gammel 04-07-14, 20:10   #29
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Palmen er du sponset? Jeg har også kjøpt meg pizzastein i dag. Det ble kitchen sin - den kan brukes i vanlig ovn også. Genialt!

Tar gjerne i mot oppskrift på god, tynn bunn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 20:19   #30
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette er faktisk den beste pizzaen vi noen gang har laget! Bunnen ble jo perfekt!
Marinert biffkjøtt, pepperoni, løk, sopp og paprika.
Grønnprikk til Palmen for årets tips!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20140704_194114.jpg (316,3 KB, 113 visninger)
Gammel 04-07-14, 20:24   #31
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Min bunn: ca 4 dl fibra, 2 dl hvetemel, en stor klype salt, en pk pizzagjær, 5ss olje, lunkent vann til passe deig. Elter i maskin i 10 min og hever i 15 min. Kjevler ut i tynne tynne bunner i ca middagstallerkenstørrelse. Lager porsjonspizzaer. Av denne deigen ble det 7 pizzaer, lagde 3 i går, satte deigen i kjøleskap og lagde de 4 siste i dag.

I dag ble det bianco med creme fraiche som jeg mikset med de tre skjeene pizzasaus som var igjen fra i går, løk, sopp, biff og mozarella.

Gammel 04-07-14, 20:25   #32
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Dette er faktisk den beste pizzaen vi noen gang har laget! Bunnen ble jo perfekt!
Marinert biffkjøtt, pepperoni, løk, sopp og paprika.
Grønnprikk til Palmen for årets tips!

Så moro at det ble suksess! den ser super ut!

Gammel 04-07-14, 20:27   #33
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Nykvernet pepper i det den kommer ut av grillen er ekstra godt forresten!

Gammel 04-07-14, 23:31   #34
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Desse pizzasteinane, passar dei i alle typar gassgrill, eller må ein ha weber for å bruke weber?

Gammel 05-07-14, 00:19   #35
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Man må ikke ha Weber-grill for å bruke Webers pizzastein, nei. Så lenge det er plass er det greit.

Gammel 05-07-14, 07:48   #36
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

På hvilken måte smaker dette bedre/annerledes enn å steke på pizzasten i stekovnen? (Synes det høre styrete ut å klisse md pizzabaking ute. Gjør dere alt ferdig inne og så tar den med ut og steker den?

Gammel 05-07-14, 10:10   #37
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Jeg gjør alt ferdig inne, ja.

Gammel 05-07-14, 15:09   #38
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg gjør alt ferdig inne, ja.

Jeg og. Eneste forskjellen er at jeg går ut for å steke

Gammel 05-07-14, 16:36   #39
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kahlan, her.

Jeg og. Eneste forskjellen er at jeg går ut for å steke

Om jeg starter grillen og steker pizza der eller i ovnen på kjøkkenet har ingen praktisk betydning. Vi har utgang til terrasse fra kjøkkenet og grillen rett på utsiden. Det blir født pizza på grillen nå tror jeg, hele pizzaen gikk ned på høykant på 1-2-3 i går. Ungene har aldri spist så mye pizza.

Bunnen blir mye sprøere og kantene mer crispy, det får en annen og bedre smak synes jeg.

Gammel 05-07-14, 21:12   #40
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

det må testes forstår jeg. Vi har en bit og gå til grillen (høres ut som at vi bor på en store eiendommen.) Jeg tror kanskje jeg prøver meg på å forsteke bunnene inne en annen dag, fryse dem ned og så er det greiere å få de over på grillen.

Dette er typisk noe jeg ønsker å lage hvis vi har gjester, og da blir det mange runder med pizzaer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.