Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pizza på grillen

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-14, 21:15   #41
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza på grillen

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Dette er faktisk den beste pizzaen vi noen gang har laget! Bunnen ble jo perfekt!
Marinert biffkjøtt, pepperoni, løk, sopp og paprika.
Grønnprikk til Palmen for årets tips!

Aha, dere har stenen ute på pizzaen, og så har dere den blekkplata på kjøkkenet og legger den på grillen? Da blir det litt mindre styr, og plass til større pizza på den der stenen enn den jeg har.

Gammel 07-07-14, 09:52   #42
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Aha, dere har stenen ute på pizzaen, og så har dere den blekkplata på kjøkkenet og legger den på grillen? Da blir det litt mindre styr, og plass til større pizza på den der stenen enn den jeg har.

Riktig
Stenen legges på grillen når du fyrer den opp, så steinen får en god temp. til du legger på pizzaen.
Når man steker pizza i ovn får bunnen vanligvis en bløt konsistens under fyllet. Når man steker på sten blir den sprø Kan også bruke stenen i vanlig ovn!
Ryktene gikk allerede dagen etter (fruen i huset skrøyt vist voldsomt om pizzaen til venniner) om denne fantastiske oppfinnelsen, så på lørdag kom folk på 'pizza-vors' Lagde en hau med små bunner, og skåler med diverste fyll. Så fikk folk mekke selv. Pizzaen stekes veldig fort også. Tror vi var nede i 8-9 min når stenen var på det varmeste

Gammel 07-07-14, 23:44   #43
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Da ble det pizzasten her også. Kjøpte den på Kitchn til 99 kr. Kjevlet ut bunnen på papir og la det på stenen og fjernet etter ett min, funket kjempebra! Fyll i dag var pepperoni, skinke, mais, ananas og kjøttboller. Neste gang blir det hvit pizza, elsker pizza med CF iblandet hvitløk, ost, kyllingfilet i biter, spekeskinke og ruccola.

Gammel 08-07-14, 00:00   #44
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg er helt fullstendig hekta på pizza på grillen! Lager bunn med fibra, hvetemel, gjær, salt, vann og olje som jeg kjevler tynt-tynt.

På toppen er favoritten nå pizzasaus, marinert biffkjøtt, soltørkede tomater, paprika og rødløk. Tradisjonelt, men mmmmm deilig.

Hva er din favoritt?

Høres deilig ut! Hva marionetter du biffstrimlene i?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 00:17   #45
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hm... Prøvde dette i fjor men den ble svidd under før den ble stekt oppå!? Hva kløner jeg med da tro?

Gammel 08-07-14, 00:31   #46
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hm... Prøvde dette i fjor men den ble svidd under før den ble stekt oppå!? Hva kløner jeg med da tro?

Kan høres ut som stenen har for høy temp.

Gammel 08-07-14, 08:38   #47
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Mulig, men det var litt av måten den skulle steikes på? Men kan prøve igjen.

Gammel 08-07-14, 09:10   #48
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg må få anbefale boken "pizza paradiso". Så mange innmari gode oppskrifter i den!!

Gammel 08-07-14, 09:16   #49
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg anbefaler i tillegg en skikkelig innvendig rengjøring av grillen. Det var en stund siden vi hadde gjort det og pizza med eim og ettersmak av grillfett er ikke særlig godt.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 12:24   #50
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Hmm.
Men hvordan funker dette med kullgrill mon tro? Vi bruker i tilegg sånn grillstarter (rør) for å få jevn temperatur på kullet før vi heller oppi, men det blir jo vrient å gradvis varme opp steinen når vi gjør det sånn...
Evt kunne vi ha varmet steinen i stekeovnen og flyttet den over.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 19:45   #51
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor leste jeg denne ETTER å ha griset ned pizzasteinen med deig og fyll. Naboene har lært seg noen parfymerte gloser. Pizzaen var himmelsk god, men så "litt" krasjet ut.
Jeg tenkte jeg skulle gjøre som de gjør på italienske pizzarestauranter - skyfle den svære stekespaden under og Voila over på grillen, men det ble ikke noe Voila! For når jeg skyflet bare skyflet alt fyllet seg av pizzaen og Voila deigen var en crønsh. Duste skyffel!
4 pizzaer ble kræsj!

Men kjevle ut på bakepapir og la det steke et par minutter var lurt!

Jeg hadde spekeskinke og sort oliven på min.

Gammel 12-08-15, 19:56   #52
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan rengjør jeg denne??

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1439402147161-784139064.jpg (476,3 KB, 30 visninger)
Gammel 12-08-15, 20:00   #53
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lager også mye pizza på grillen. Favoritten er tynn-tynn bunn, tomatsaus, pesto, mozzarella, cherrytomater og chorizo.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 20:04   #54
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hvordan rengjør jeg denne??

Svi det skikkelig på grillen og skrap det av?

Gammel 12-08-15, 20:05   #55
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ups, gammel tråd ja, vet ikke helt hvordan du skal få den der ren, men du må vel skrape?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 20:11   #56
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Gammel tråd som jeg dro opp i dag.

Gammel 12-08-15, 20:18   #57
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ups, gammel tråd ja, vet ikke helt hvordan du skal få den der ren, men du må vel skrape?

Spiller da vel ingen rolle Sikkert mange som ikke har sett den!

Gammel 12-08-15, 20:25   #58
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Jeg venter til den blir kald og prøver å skrape forsiktig. Jeg prøvde å skrape når den var varm, men det var ikke enkelt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.