|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert textrovert
|
![]() Anna Karenina - FilmenEr det noen som har sett filmen?
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 24-02-13 kl 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Anna KareninaDet er nok Pål som ikkje forstår filmen.
![]() |
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Anna KareninaJeg har lest AK mangfoldige ganger, og er litt fristet til å se filmen etter å ha sett glimt av den nydelige slåttescenen på traileren.
![]() |
#6 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Anna KareninaJeg holder på med boka nå - det var litt for flaut å ha russisk grunnfag og ikke ha lest den. Jeg er litt usikker på om jeg skal se filmen, så jeg får følge med i tråden.
![]() |
#7 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anna KareninaJeg hadde null forventninger siden Joe Wright er regissøren. Hans to siste periodedrama er virkelig makkverk (Pride & Prejudice og Atonement), men siden de to har han gjort kontemporære filmer som Hanna og Solisten - som er virkelig gode. Så jeg tok en sjanse. Slik jeg ser det så må det være fantastisk inne i Mr. Wrights hode, for du skal lete lenge etter flottere, spektakulære og nydelige iscenesettelser (ok, ikke lengre enn geniet Aronofsky, men det er en annen sak). Det store problemet hans er at han fort går seg vill i all staffasjen, og selve historien må lide. Så vi som publikummere får nok ikke den fulle og hele opplevelsen som regissøren så gjerne vil. Og det skjer også i Anna Karenina. Dog lar jeg meg mer forføre her, enn i P&P og Atonement. Og alle gode ting er tre vil jeg si - for her synes jeg, for første gang, at han treffer med castingen av Keira Knightley. Men gud bedre, uansett så caster man ikke samme dama i tre påfølgende periodedrama altså - ok, om du ikke driver med brasiliansk såpeopera da...
![]() |
![]() |
#8 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Anna Karenina - Filmen
Distansen føler jeg jeg får fordi han ikke klarer å fortelle selve historien, som nevnt over. Man sitter og blir forført av vakre bilder, lange takninger, nydelige close ups og whatnot... Historien blir nærmest sekundær. Når dette kommer i tillegg til at man nok ikke umiddelbart klarer å identifisere seg med hovedpersonen (Anna) og hennes valg gjennom historien, så forsterker jo det ene det andre...
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anna KareninaJeg liker Keira veldig godt, og veldig glad i kostymedrama. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Anna KareninaJeg klarte ikke å få sympati for Anna og ble sittende å tenke på sønnen hennes som hun bare forlot.
![]() |
#12 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anna KareninaJa jeg skal se den! Men tror ikke mannen vil være med så jeg må finne noen andre å se den med.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Anna Karenina
Man får ikke udelt sympati for Anna av å lese boka heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Anna KareninaHvordan funker Kiera i filmen?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Anna Karenina
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Leser
|
![]() Sv: Anna KareninaJeg skal definitivt se filmen.
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Anna KareninaJeg trodde ikke på historien om Anna Karenina. Og den parallelle historien om han på landet og prinsesse Kati fenget meg heller ikke. Nei, jeg kommer ikke til å lese boken heller, kjenner jeg.
![]() |
#19 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anna KareninaMin lokale kino har ennå ikke begynt å vise denne filmen. Hva er det de venter på?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Anna KareninaJeg likte ikke denne filmen og satt mest og ventet på at den skulle bli ferdig.
![]() |
|
|