Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye alkohol drikker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye alkohol drikker du i året?
Jeg drikker inntil 1 L alkohol (tilsvarer 1 0,25 L flaske vin annenhver uke) 28 25,69%
Jeg drikker inntil 2 L alkohol (tilsvarer 1 0,25 L flaske vin hver uke) 16 14,68%
Jeg drikker inntil 3 L alkohol (tilsvarer 1 halvflaske vin hver uke) 8 7,34%
Jeg drikker inntil 4 L alkohol (tilsvarer 2/3 flaske vin hver uke) 8 7,34%
Jeg drikker inntil 5 L alkohol (tilsvarer snaut 1 flaske vin hver uke) 8 7,34%
Jeg drikker inntil 6 L alkohol (tilsvarer drøyt 1 flaske vin hver uke) 11 10,09%
Jeg drikker inntil 7 L alkohol (tilsvarer 1 + 0,25 L flaske vin hver uke) 1 0,92%
Jeg drikker inntil 8 L alkohol (tilsvarer snaut 1 1/2 flaske vin hver uke) 4 3,67%
Jeg drikker inntil 9 L alkohol (tilsvarer drøyt 1 1/2 flaske vin hver uke) 0 0%
Jeg drikker inntil 10 L alkohol (tilsvarer snaut 2 flasker vin hver uke) 1 0,92%
Jeg drikker mer enn 10 L alkohol 1 0,92%
Jeg drikker ikke alkohol 23 21,10%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-08, 19:58   #1
Nebbia
Passiv

Standard

Statistisk sentralbyrå publiserte for én måned siden tall som viser at det gjennomsnittlige alkoholforbruket i fjor var 6,6 L ren alkohol. Ikke siden slutten av 1800-tallet har forbruket vært så høyt. Det har faktisk vært en økning på 2 L på de siste 15 år, og 1 L økning bare på de siste 6!

For å gjøre antall liter alkohol litt mer forstålig, har jeg konvertert til flasker vin. 14% alkohol * 0,75 L * 52 uker = 5,5 L alkohol. Med andre ord, 1 flaske vin i uken i ett år (evnt. dele to flasker i uken med sin bedre halvdel) gir 5,5 L. Jeg tar meg selv noen ganger i å tenke at jeg drikker for mye alkohol, men jeg ligger faktisk noe under gjennomsnittet. :sjokk: Med tanke på hvor mange som er avholds eller drikker lite, må det være en del som får i seg mye alkohol. Finnes noen av dem her?

De som sverger til øl, får gjøre utregningen selv. :D

Poll kommer

Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 20:10   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg vet ikke, jeg har ikke så mange faste rutiner på det. Det kan variere veldig, kan godt gå en måned uten at jeg drikker alkohol i det hele tatt, og så kan jeg drikke et glass vin eller to flere ganger i uka en stund. Så jeg klarer egentlig ikke plassere meg på noen av alternativene. Jeg vet ihvertfall at jeg er godt innafor det trygge og ufarlige.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 20:14   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

LITT variabelt kan man si, og nå med graviditet og amming er jeg ganske langt under hva jeg er i løpet av ett år uten den slags. Og det vil jeg tro gjelder for ganske mange av FPs brukere, så jeg vil ikke tro du får et spesielt troverdig utvalg av befolkningen der.

Men jeg skal være enig i at det muligens er litt drøyt at gjennomsnittet er 6,6 liter i året.

Orker jeg å bruke hjernen min på å regne alkoholenheter akkurat nå? I think not.

Gammel 19-07-08, 20:15   #4
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg drikker inntil 1 L alkohol (tilsvarer 1 0,25 L flaske vin annenhver uke)

Har tatt fra juli i fjor til juli i år
Drikker skjeldent, drakk 1 glass hvitvin for 2 uker siden. Før det var det et glass hvitvin på julebord i desember

Sist redigert av Honda : 19-07-08 kl 20:32.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 20:19   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen må regne om til øl for meg, ellers kan jeg bare svare for vininntaket. :lat:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 20:21   #6
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg trur eg misforstod inntil-omgrepet. Eg stemte på at eg kan drikke inntil 1 1/2 flaske i veka, men det er ikkje noko eg gjer kvar veke.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 20:21   #7
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Kan tenke meg i snitt en halv flaske vin pr. uke.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 20:24   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

4-6 flasker totalt på et år, så jeg stemte første alternativet. Drikker ikke annet enn vin. (til nød cider e.l.)

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 20:24   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Ingenting. Har ikke drukket alkohol siden russetiden - liker det ikke rett og slett.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 20:24   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hva jeg skal stemme. Har vært mer eller mindre avholds i 4 år nå, og før det tilhørte jeg nok en lightversjon av gruppe en. I yngre dager tilhørte jeg nok den siste gruppa (tilsvarende 2 flasker vin), så alkoholkonsumet har endret seg kraftig. Er ikke prinsipielt avholds, og ser ikke bort i fra at jeg kommer til å begynne å drikke litt rødvin igjen om et år eller to.

Gammel 19-07-08, 20:28   #11
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal stemme. Har vært mer eller mindre avholds i 4 år nå, og før det tilhørte jeg nok en lightversjon av gruppe en. I yngre dager tilhørte jeg nok den siste gruppa (tilsvarende 2 flasker vin), så alkoholkonsumet har endret seg kraftig. Er ikke prinsipielt avholds, og ser ikke bort i fra at jeg kommer til å begynne å drikke litt rødvin igjen om et år eller to.

Jeg er litt som Irma føler jeg. Her konsumeres det langt under en flaske vin (eller tilsvarende, siden jeg ikke liker vin) i året.
Stemte at jeg ikke drikker.

Gammel 19-07-08, 20:30   #12
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker veldig sjelden.

Tre ganger det siste året, og før det igjen var det tre år, og før der igjen var det åtte år siden sist.

Gammel 19-07-08, 20:34   #13
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Når jeg ikke ammer eller av gravid drikker jeg omtrentlig 1/2 flaske vin i uka. Veldig omtrentlig. Det er i en tilværelse med barn og kun få fester. Noen uker er jeg avholds, andre uker deler vi ei vinflaske en kveld, og en sjelden gang (4-5 ganger i året?) slår jeg til med masse vin uten å holde tellinga.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 20:36   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg endte på "Jeg drikker ikke alkohol" jeg. Det er jo det som har vært realiteten en god stund, selv før jeg ble gravid.

Gammel 19-07-08, 20:51   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært mer eller mindre avholds de siste 4 årene pga to svangerskap og amming. Vanskelig å anslå hvor mye jeg kommer til å drikke fremover, men før jeg ble gravid drakk jeg vel et par glass vin i mnd.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 20:56   #16
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drikker ikke så ofte, kanskje 6-8 ganger i året, og hver gang drikker jeg 1-2 flasker vin.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 21:10   #17
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

2/3 flaske vin i uka? Når jeg ikke ammer da.
(Og nå gjør jeg jo praktisk talt ikke det lenger, så da kan jeg øke inntaket)

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 21:15   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte ca. 2/3 flaske vin per uke. Da tar jeg utgangspunkt i at jeg ikke er gravid eller ammer en svært liten baby.

Gammel 19-07-08, 21:22   #19
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg har vært nesten avholds i over 5 år nå. Har drukket ved en eller maks to anledninger i løpet av de årene, og da veldig lite (typ et glass vin).
Og jeg drakk ikke så mye før det heller.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 21:24   #20
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi! Dette var vanskelig å svare på. Jeg drikker ikke på den måten at jeg kan omregne det til dl vin i uka. Jeg drikker ganske sjeldent, men mer enn et glass når jeg drikker. Og jeg drikker heller ikke bare vin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.