Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Alliums fantastiske strikkekåpe

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-09, 21:16   #141
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Pinne 6 høres fint ut. Ja, jeg mente om det var tovbar ull. Takk for svar.

Gammel 07-08-09, 23:38   #142
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Den kåpa ar bare så utrolig lekker.
Har virkelig lyst til å begynne å strikke nå.
Men har jo aldri flettestrikket, vil jeg greie det da?
Perlestrikk er lett, har jo klart patentstrikk t.o.m (noe som også var enkelt)
Strikker ganske fast jeg da, bør jeg da velge tykkere pinner?
(holder tråden bittelitt anderledes med pekefingeren derfor bittelitt fastere)

Gammel 08-08-09, 07:58   #143
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestilte mønstere (ja, fire )i går og ser at jeg må oversette dem nøye før jeg setter i gang og lage en liten øvelseslapp. Jeg har strikket mye mønsterstrikk med flere farger, men har mindre øvelse i flettestrikk osv. Men det ser jo kjempemoro ut!

Gammel 08-08-09, 08:20   #144
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mams - det er jo bare å telle nøye og gjøre som det står. Du bør strikke en prøvelapp og se hvordan du kommer ut med strikkefastheten.

Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 10:21   #145
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

denne kåpen går under "Dånekåpe" i annet forum. Mange strikketips i tråden der. Jeg har siklet etter kåpen lenge lenge. Den er lekker!

(det er lov å linke til andre forum ja?): http://forum.hobbyboden.com/showthre...ghlight=k%E5pe

Gammel 08-08-09, 10:33   #146
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Og her er en blogg med en ferdig!
http://irenesol.blogs.no/2009/04/12/kapa-mi-5931899/

Gammel 08-08-09, 10:35   #147
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er den siste kåpen der jeg har prøvd. Jeg kan jo videreformidle erfaringen hennes om at den ble litt vid. Derfor satser jeg på størrelse L, selv om jeg vanligvis bruker XL som denne er.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 10:39   #148
Slettet bruker
Passiv

Standard

allium - den ble litt kort, ble den ikke? Jeg må ha den ganske lang for å kunne ha den fasongen tror jeg - ting som slutter omtrent på nedsiden av hofta direkte mobber kroppsfasongen min.

Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 10:40   #149
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

men dere... mønsteret er på engelsk. Er det vanskelig å oversette strikkeengelsk til strikke norsk?

Ser i en lang tråd på annet forum at det er en feil på omg 19....

Gammel 08-08-09, 10:50   #150
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vil ha den så lang som på bildet på oppskriften tror jeg. Blir den det i fritids?

Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 10:55   #151
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvor lang er hun ca? Og hvor i mønsteret la hun ekstraomgangene? Bare strakk hun flettene? :har ikke studert diagrammet etter lette strekkesteder enda:

Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:01   #152
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ah - supert! Da kan jeg jo ta utgangspunkt i bildene hennes.

Jeg vurderer å strikke den i tykkere garn og mindre størrelse for å få den lenger, men ikke for bred.

Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:01   #153
Slettet bruker
Passiv

Standard

På den annen side - etter år etter år med pinne nr 2,5 så skal det kanskje litt til at jeg stabber meg gjennom en hel sånn kåpe i pinne nr 6.

Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:02   #154
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Litt for kort for min smak ja. Men den er ikke blokket - jeg tror den kan vokse en god del i lengden hvis man blokker den. (Oversettelse: Legger i vann i en halvtime, klemmer ut vannet mellom to håndklær, spenner den opp med nåler i den lengden man vil ha og lar den tørke.) Og så er den i Pt3.

Bra du kom med en forklaring på hva blokking var, for jeg følte meg blond et lite øyeblikk.

Hva er størrelsesforskjellen på pt3 og fritidsgarn?

Gammel 08-08-09, 11:06   #155
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hva er størrelsesforskjellen på pt3 og fritidsgarn?

På min prøvelapp, med 20 masker, er fritidsgarn-lappen 1 cm bredere.

Men den viktigste forskjellen er strukturen. Pt3-lappen er glisnere. Skulle jeg strikket i det garnet, ville jeg nok gått ned en pinne, og da ville forskjellen i bredde blitt større.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 08-08-09, 11:17   #156
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 170 cm lang, tror dere den vil rekke meg til knærne i str small ca. Jeg vil ikke ha den kortere, nemlig.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 09:26   #157
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tegnet opp et helt ekstra mønstersegment for å få den lenger, for det falt meg ikke inn at jeg kunne legge inn ekstraomganger

Gammel 09-08-09, 09:55   #158
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg tegnet opp et helt ekstra mønstersegment for å få den lenger, for det falt meg ikke inn at jeg kunne legge inn ekstraomganger

Men det var jo også en god idé, det er begrenset hvor mange ekstraomganger det er mulig å legge inn.

Hvis du har tegningen fortsatt, kunne du tenke deg å dele?

Gammel 09-08-09, 09:57   #159
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vil se det mønstersegmentet kjenner jeg.

Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 10:06   #160
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg er 170 cm lang, tror dere den vil rekke meg til knærne i str small ca. Jeg vil ikke ha den kortere, nemlig.

Ingen som har noen tanker om dette? Modellen på bildet ser jo omtrent ut som hun er str. min, og hennes rekker henne jo til knærne. Er den bare blokket tror dere?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.