Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bokbind på skolebøker

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Taper du bokbindet til boka når du legger bind på flergangsbøker?
Nei 112 72,26%
Ja 40 25,81%
Har aldri lagt bokbind på bok. 3 1,94%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-10, 18:05   #61
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bokbind på skolebøker

Nå er det år og dag siden jeg la bokbind på en skolebok sist, men siden storebror begynner på skolen på mandag regner jeg med at det blir noen år med bokbindpåsetting. Jeg elsker det! Jeg liker også å pakke inn presanger og annet så det bør ikke bli noe problem.

Men nei, jeg taper ikke i boka. Kun på papiret.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:24   #62
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg taper ikke bokbindet fast til boken...
Skolen har gitt beskjed om at det ikke skal gjøres...

Gammel 18-08-10, 21:02   #63
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cilen: smart! Det må jeg prøve neste gang!

Chanett: jeg teiper ikke i bøkene selv jeg altså, men jeg har sett min fair share av skolebøker gjennom 16 år som lærer og jeg vil ikke si at det noen gang har slått meg at teiprester skulle være problematisk. Jeg trodde først dere som aset dere opp tøyset litt, men det er altså et reelt problem for dere , dette. Fascinating!

Gammel 18-08-10, 21:09   #64
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg legger ikke bokbind på bøkene. Det gjør mannen.
Jeg vet ikke hva han gjør med tapen, og jeg kjenner at jeg bryr meg ikke så veldig om det heller.

Gammel 18-08-10, 21:24   #65
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Taper selvfølgelig ikke i bøkene, bare på papiret.
Elastiske bokbind er genialt.

Gammel 18-08-10, 21:31   #66
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Chanett: jeg teiper ikke i bøkene selv jeg altså, men jeg har sett min fair share av skolebøker gjennom 16 år som lærer og jeg vil ikke si at det noen gang har slått meg at teiprester skulle være problematisk. Jeg trodde først dere som aset dere opp tøyset litt, men det er altså et reelt problem for dere , dette. Fascinating!

Tja, problemet er jo ikke stort, men det er teit når man ikke kan bruke kartet av Tyskland fremme i Bausteine fordi flere har tapet slik at karet nå er klissete og ødelagt. Eller at man må legge flere sider at boka inn i bokbindet så det ikke blir klissete (mange tar av taperestene, men limen sitter igjen). Det er liksom unødvendig å ødelegge dyre skolebøker når det kan unngås.

Og ja, det er mest på jobb jeg har sett det. Jeg har faktisk hatt bokbindleggingskurs for elevene, men det hjelper jo ikke når det er foreldree som legger bokbindet på.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 21:49   #67
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg satt bokbind på en stor bunke bøker, og nei, jeg setter ikke tape i bøkene til ungene, kun på hjørnene, men da på bokpapiret.

Gammel 18-08-10, 22:00   #68
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Selvsagt ikke. Jeg legger selvsagt bevegelige bokbind som rører seg etter boken. :tsktsk:

:lat:

Gammel 18-08-10, 22:41   #69
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg taper, men IKKE i boka. Kun på bokbindpapiret.

Gammel 21-08-10, 03:03   #70
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har aldri tapet bokbindet fast i boken, nei. I år kom det også streng beskjed fra læreren om at det IKKE skulle gjøres, så det er tydeligvis ikke alle som er like skikkelige som meg. Vi fikk også tips om at det går an å legge et løst ark på innsiden og tape bokbindet fast i det i stedet så det ikke spriker - det var en lur variant som jeg ikke har tenkt på.

Har kjøpt en del sånne elastiske stoffbokbind også, men de blir bare liggende - det går jo ikke an å lime på navnelapper på dem? I podens klasse får de alltid med fine, håndtegnede navnelapper og kontaktpapir å feste dem med.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 10:24   #71
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Det har jeg ikke gjort til nå, hvertfall. Det gjelder når jeg har lagt på egne og for søsken. Eldste har bare fått en bok foreløpig, og den er bare hans, den tapet jeg det fast til siden det såg ut til og ville skli av fort.

Gammel 21-08-10, 11:51   #72
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt du tar ansvar, Hattifnatten.

Skal ut og kjøpe bokbind i dag. Selv om jeg har store rester etter fjoråret, så er det nye mønster og motiver i år, fikk jeg vite.

Venter spent på neste demo-bretting her?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 13:24   #73
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Godt du tar ansvar, Hattifnatten.

Skal ut og kjøpe bokbind i dag. Selv om jeg har store rester etter fjoråret, så er det nye mønster og motiver i år, fikk jeg vite.

Ja, og så må de liksom ikke ha bare ett mønster heller har jeg skjønt. Løsingen har blitt å bruke restene til innpakking av bursdagsgaver så slipper jeg å brenne inne med metervis, for ikke å snakke om rullevis. Mine er ikke fornøyd med gråpapir med pynt ennå.

Gammel 21-08-10, 22:36   #74
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Teiper så klart ikke bokbindet fast i boken.

Gammel 21-08-10, 23:43   #75
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Må vel gjøre det sjøl...

My way

Sist redigert av -ea- : 15-02-18 kl 14:43.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 00:49   #76
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Der gjorde ea jobben for meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 01:46   #77
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Av alt "man ikke gjør" så kommer dette langt ned på lista gitt!

Bøker går i oppløsning i ryggen og skiftes ut lenge før noen usle teiprester skulle by på problemer altså. :beroliger&forsikrer:

Æh, la nettopp papir på ei av jentenes skolebøker som var ny i fjor, og der var faktisk limrestene i boka etter forrige eier så kraftig at sistesida satt helt fast, og gikk i stykker når vi forsøkte å løsne den. Heldigvis var det ikke innholdsfortegnelse der da...

Helt fram til og med i fjor la jeg faktisk kontaktpapir på samtlige bøker før jeg la på bokbind utenpå. I håp om å bevare dem enda bedre. Men etter å ha gjort dette å flere år, og oppdaga at jeg var den ENESTE som gjorde dette, ga jeg opp... Dermed har jeg jo halvert legge-papir-på-bøkene-jobben i år...

Gammel 22-08-10, 01:50   #78
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

JEg taper, men ikke i boka, men på papiret

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 07:05   #79
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør som ea.

Gammel 22-08-10, 09:10   #80
Havbris
Aktiv

Havbris sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Havbris er litt kul
Standard

jeg taper...

Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.