Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bokbind på skolebøker

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Taper du bokbindet til boka når du legger bind på flergangsbøker?
Nei 112 72,26%
Ja 40 25,81%
Har aldri lagt bokbind på bok. 3 1,94%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-10, 06:56   #41
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bokbind på skolebøker

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Bøker går i oppløsning i ryggen og skiftes ut lenge før noen usle teiprester skulle by på problemer altså. :beroliger&forsikrer:

Nei, det gjør de ikke. I fjor hadde f. eks tenåringen mattebøker som var to år eldre enn henne selv. Lista med navn inni fortalte at den hadde vært i bruk hvert år, tapen fra skolen fortalte at ryggen var fikset flere ganger og taprestene gjorde innsida på permen klissete.

I år har mange nyere (4-6 år gamle) bøkere hatt klissete innside av permen på grunn av taperester. Og mange har satt tapen enten på innsida av permen eller innsida av første side, så det begynner å bli et problem.

Min er fearing, både som lærer og mor, er at vi plastrer rygger og løse sider i mange år før bøkene klasseres.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 06:58   #42
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det kan brukes om igjen. Har noen vi bruker for tredje år på rad. En sånn koster ca 50 kr, en rull papir rundt 30-40 kr. Så jeg syns ikke den er så dyr. Det fungerer dårlig å bruke stoffbokbindene på skrivebøker. Det er best på de bøkene som er litt stive. Hvor mange faktabøker har ungene? Kanskje 5-6 stk. Så kanskje 300 kr.

Gråpapir med farge koster 2.99 på Europisi. Vanlig gråpapir koster ca 15 kroner og holder til et barn type ungdomsskoleelev.

Gammel 18-08-10, 07:10   #43
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er den store, stygge ulven, og jeg taper bindet fast til boken.

Gammel 18-08-10, 08:39   #44
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg taper, men ikke på bøkene. Taper kun på papiret, jeg ødelegger ikke skolebøker med vilje.

Gammel 18-08-10, 08:41   #45
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg taper, men ikke på bøkene. Taper kun på papiret, jeg ødelegger ikke skolebøker med vilje.

Samme her

Gammel 18-08-10, 08:51   #46
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvordan sitter de flergangsbindene på bøker med myk perm?

Noen som vet om amerikanske nettsider som selger disse?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 09:16   #47
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uææh, Kaija er skummel-lærer!

Gammel 18-08-10, 09:38   #48
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg svare ja før jeg leste spørsmålet skikkelig...
Ja ,jeg taper på bokbindet, men Nei, jeg taper ikke på boka.

Gammel 18-08-10, 10:00   #49
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kjenner jeg at jeg gruer meg til storebror skal begynne på skolen. Jeg trodde jeg var ferdig med den hersens bokbindlegginga!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 10:09   #50
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Nå kjenner jeg at jeg gruer meg til storebror skal begynne på skolen. Jeg trodde jeg var ferdig med den hersens bokbindlegginga!

Du kan jo øve deg i noen år først.

Gammel 18-08-10, 10:26   #51
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 10:35   #52
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, Cilen, sånn der legger ikke jeg bokbind i det hele tatt.

minibolle mai 2012
Gammel 18-08-10, 10:37   #53
cilen

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Enkelt ikke sant?!

Gammel 18-08-10, 10:37   #54
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg tar liksom den ene siden først og bretter på en måte som gjør at det blir skrått inni og tapet tapes i hjørnene, så lukker jeg boken for å være sikker på at den lar seg lukke, så bretter jeg og taper på andre siden.

minibolle mai 2012
Gammel 18-08-10, 10:38   #55
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Enkelt ikke sant?!

Mulig, men jeg synes det ser ut som om man bruker unødvendig mye papir på denne måten, hvertfall på sidene.

minibolle mai 2012
Gammel 18-08-10, 10:40   #56
cilen

cilen sin avatar

Standard

Tok litt godt i her.. Pleier ikke ha så mye papir. Og så pleier jeg å tape rundt hjørnene (på papiret såklart )

Gammel 18-08-10, 11:27   #57
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg har aldri lagt på bokbind slik. Min måte er mye bedre. Bare vent til ny ladning ankommer så skal jeg vise.

Gammel 18-08-10, 12:01   #58
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg har aldri lagt på bokbind slik. Min måte er mye bedre. Bare vent til ny ladning ankommer så skal jeg vise.

Det må du gjøre.

Gammel 18-08-10, 12:07   #59
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Bøker som ikke er stiftet i ryggen, legger jeg på bokbind slik Cilen viser. Ikke fullt så mye papir på sidene, inni bretten. Om jeg må tape, blir det kun på pairet.

Gammel 18-08-10, 17:27   #60
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruker ikke tape og bruker samme måte som HI.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.