Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-12, 18:04   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Fra så lenge jeg kan huske har ukens dager hatt ikke bare farge, men også fasong for meg. Dette var ikke noe jeg reflekterte over, eller snakket om, det var bare sånn det var. Jeg husker at vi snakket om det hjemme en gang, da var jeg kanskje 10-11 år, og mamma fikk meg til å tegne hele uken slik jeg så den. Min mor og mormor hadde også farger og fasong på ukedager og bokstaver, og min bror har det.

Vi begynte å snakke om dette hjemme hos mine foreldre i helgen. Det virker ikke som Ullungen har det slik. (Hun er bare fem. Men jeg innbiller meg at jeg hadde det fra før den alderen.) Mannen min ser bare på oss som vi er koko når jeg og mamma diskuterer villt, fordi jeg påstår at bokstaven E er blå. (Vi har nemlig på ingen måte de samme fargene på bokstaver og dager.)

Jeg har det også slik at den første bokstaven i navnet gir farge til hele navnet. Mitt navn, som begynner på K, er derfor gult. Ullungen, som begynner på U har et grønt navn.

Jeg husker at jeg skrev om dette i bloggen min for mange år siden, og at det var en del som meldte seg, og hadde det på samme måte (i større eller mindre grad). Husker også en tråd herfra for noen år siden, der mange tilkjennega at de opplevde at tallrekken på en måte dannet mønstre. (Dette synes jeg høres helt koko ut. )

Så. Er det noen som har det på samme måte med dager og bokstaver, eller andre ting?

Vegen er lystig, og vegen er vrang.

Sist redigert av Xian : 13-02-12 kl 18:18.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.