|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Fra så lenge jeg kan huske har ukens dager hatt ikke bare farge, men også fasong for meg. Dette var ikke noe jeg reflekterte over, eller snakket om, det var bare sånn det var. Jeg husker at vi snakket om det hjemme en gang, da var jeg kanskje 10-11 år, og mamma fikk meg til å tegne hele uken slik jeg så den. Min mor og mormor hadde også farger og fasong på ukedager og bokstaver, og min bror har det.
Ullungen 2006 og Lillebror 2015 Vegen er lystig, og vegen er vrang. Sist redigert av Xian : 13-02-12 kl 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Jeg er en av de koko menneskene som ser tallrekken i et spesielt mønster.
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Så interessant! Det er ikke så lenge siden jeg var på et kurs om dysleksi, og da ble sånne ting som dette nevnt. Poenget var da at dyslektikere kan "rense" bokstaver og ord for slike assosiasjoner og dermed få en roligere opplevelse av teksten.
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Gale, gale menneske!!!
![]() |
#5 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Jeg har det sånn med uker/måneder/år. Ikke med tall eller bokstaver.
![]() |
#6 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Det heter synestesi. Jeg har det delvis sånn. Alltid artig å høre fra andre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
utfordrer ikke
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Jeg har det ikke sånn, men jeg har en kamerat som ser dager i farger. I tillegg ser han mennesker i farger. Ikke sånn aura/healer-aktig, men hele personen er blå, orange, rød osv.
![]() |
#9 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Jeg har det på en måte sånn med året, men ikke at jeg ser det i farger. Hos meg er året rundt, som en sirkel. De jeg skulle finne på å nevne dette til ser litt rart på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Næh, sånn har jeg aldri tenkt på det. Ergo ser jeg hverken tall eller farger når jeg tenker ukedager eller navn. Snodig at dere har det sånn.
![]() |
#11 |
Tvåtusentalssuffragett
![]() Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?
Jeg aner ikke? Hverken det ene eller det andre, vil jeg tro. Enkelte kan visstnok lukte farger, og det bør man kanskje ikke flagge alt for høyt.
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Ukedagene har farger ja, og har hatt det så lenge jeg kan huske. Faren min skrev disse ned da jeg var liten, og det stemmer fortsatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tvåtusentalssuffragett
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Jeg holdt på å si "ja, så klart!", men så kom jeg på de merkelige blikkene jeg får fra mine (kjedelige) kollegaer når jeg prøver å forklare sånt her på kontoret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Men først, kaffe!
Slik har jeg det også, året er et hjul, og hvis noen sier hvilken dato de har bursdag så sitter navnet på hjulet for alltid, helt på riktig sted. Jeg husker bursdagen til folk jeg jobbet med for snart 20 år siden, for ikke å snakke om alle fra skoledagene. Det sitter klistret som et bilde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Men først, kaffe!
Nå kom jeg på Harald Eia med den lille gangetabellen, er du litt slik? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Alle tall med spesielt 7 og 9 i seg er bad ...
![]() |
#20 |
www.bomulls.no
|
Året er ikke et hjul tror jeg, men årstidene er det på en måte. Og ja, bursdager og navn er noe som setter seg på minnet for alltid hos meg, jeg husker til og med telefonnummer og ...hold pusten, BILREGISTRERINGSNUMMER til flere jeg gikk på barneskolen med!!
![]() |
|
|