Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kinosirkel: Hva med å legge månedens film til high school-programmet på Cinemateket?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-08, 11:30   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kinosirkel: Hva med å legge månedens film til high school-programmet på Cinemateket?

Ja, jeg vet det er litt dårlig gjort for dem som ikke bor i Osloregionen, men disse filmene fins jo på DVD også?

Cinemateket inviterer nemlig til High School Bonanza, med visning av gode High School-filmer fra åttitallet og frem til i dag. Jeg har sett alle, bortsett fra Mean Girls, tror jeg.

Det hadde vært artig å diskutere noen av dem opp mot hverandre!

"Fast Times at Ridgemont High":
Vises 1. og 30. mai kl. 18.30
"Pretty in Pink"
Vises 2. og 25. mai kl. 18.30
"Å for en bursdag"
Vises 6. og 9. mai kl. 20.30
"The Breakfast Club"
Vises 22. og 23. mai kl. 19.00
"Mean Girls"
Vises 29. mai kl. 18.30 og 1. juni kl. 18.30
"Skulk med stil"
Vises 4. og 6. juni kl. 18.30
"Weird Science"
Vises 10. og 11 juni kl 18.30
"Clueless"
Vises 13. og 17. juni kl 18.30
"Say Anything"
Vises 18. og 19. juni kl 20.30
"Heathers"
Vises 27. juni kl 21.00 og 29. juni kl 19.00

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 11:33   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kinosirkel: Hva med å legge månedens film til high school-programmet på Cinematek

Å, så mye morsomt! Vi har de fleste av disse stående, tror jeg, og jeg skulle gjerne sett de vi ikke har også. Pretty in Pink har jeg f.eks. av en eller annen grunn aldri sett. Jeg er gjerne med på en temamåned, eller en temadiskusjon enten det blir månedsfilm eller ikke.

Gammel 28-04-08, 11:36   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kinosirkel: Hva med å legge månedens film til high school-programmet på Cinematek

Det høres jo kjempegøy ut! Jeg har aldri sett Skulk med stil, men vil gjerne.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 11:38   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg (tror jeg) er med! Har sett alle, men må nok friske opp en del. Finn unnskyldning for å ta et lite raid på cdon.com ...

Gammel 28-04-08, 11:38   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Programmet går over to måneder, men det går jo an å diskutere litt underveis. Jeg tror faktisk ikke jeg har sett noen av disse på kino, kun på video og DVD, faktisk. Jo, Clueless så jeg på kino!

Jeg har veldig lyst til å se Pretty in Pink på kino, Breakfast Club, Heathers og Say Anything. Også tror jeg at jeg skal ta med sambo på date på Skulk med Stil, det er hans yndlingsfilm. Så kan vi kline på bakerste rad. Det må være akseptert på High School-film, selv om det er på Cinemateket, tror dere ikke?

Gammel 28-04-08, 11:39   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med! Jeg har f.eks. aldri sett Heathers, og det synes mannen min er helt uforståelig. Men nå har jeg sjansen, ser jeg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 11:40   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så kan vi kline på bakerste rad. Det må være akseptert på High School-film, selv om det er på Cinemateket, tror dere ikke?

Ja, det blir ikke uansett ikke verre enn da et godt voksent par satt rett foran oss og råklinte under hele Hjortejegeren.

Gammel 28-04-08, 11:42   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, det blir ikke uansett ikke verre enn da et godt voksent par satt rett foran oss og råklinte under hele Hjortejegeren.

Haha! Man kliner ikke under Hjortejegeren da. Og bare på bakerste rad.

Mean Girls har jeg også lyst til å få sett, for å se om de greier å følge opp tradisjonen.

Gammel 28-04-08, 11:53   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Å?
Her er det jo faktisk bare "Fast Times" og halve "Mean Girls" jeg ikke har sett!
...Så jeg er gjerne med på diskusjonsbiten...

Gammel 28-04-08, 12:27   #10
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Her var det litt å putte i kalenderen. De burde forresten ha satt opp Back To The Future sammen med disse, selv om det ikke er en high school film, for å få en dose destillert 80-tall å kalibrere seg etter.

Og bortsett fra Say Anything har vi visst alle disse på DVD ja.

Ben "sure that can be fixed" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 12:29   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har opptil flere hull her, så jeg er med. Men Ferris Bueller tror jeg at jeg har sett nok ganger i mitt liv. Tross alt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 14:07   #12
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Heathers er bare helt fantastisk.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 18:59   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Her var det litt å putte i kalenderen. De burde forresten ha satt opp Back To The Future sammen med disse, selv om det ikke er en high school film, for å få en dose destillert 80-tall å kalibrere seg etter.

Jeg savner også Pump up the Volume, den er jo fra nittitallet (tror jeg?), men ville vært en fin overgang til Clueless og Mean Girls.

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Heathers er bare helt fantastisk.

Ikke sant? Det er en av mine yndlingsfilmer.

Jeg har tenkt masse på Fast Times at Ridgemont High i dag, den gikk på TV for ikke så lenge siden, så jeg har den relativt friskt i minne. Amerikansk film har virkelig blitt ekstremt moralistisk og jomfruelig siden åttitallet.

Sist redigert av Tallulah : 28-04-08 kl 20:23.
Gammel 28-04-08, 20:17   #14
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg savner også Pump up the Volume, den er jo fra nittitallet (tror jeg?), men ville vært en fin overgang til Clueless og Mean Girls.

Mer Christian Slater! * jeg sliter litt med å ikke sikle nå* Og mye god musikk!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 15:30   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg henter opp igjen denne jeg!
Jeg tenker å se Pretty In Pink 25. mai, Mean Girls, Skulk med stil og Say Anything. Noen som vil være med?

Hadde vært gøy å se Breakfast Club og Heathers på kino også, men jeg har dem på DVD og det er ikke altfor lenge siden jeg har sett dem.

Gammel 06-05-08, 15:44   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg henter opp igjen denne jeg!
Jeg tenker å se Pretty In Pink 25. mai, Mean Girls, Skulk med stil og Say Anything. Noen som vil være med?

Pretty in Pink har jeg hjemme, men de andre blir jeg gjerne med på.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.