Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-11, 22:43   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Ferdiglagde marsipanlokk er djevelens verk. Det er MYE vanskeligere å legge pent enn om man har kjevlet selv. Og jeg har kjevlet MANGE lokk! Sist jeg kjøpte ferdig bannet jeg så høyt at jeg ble flau selv. Makan til kliss. Rift på midten var det og.

Gammel 02-12-11, 22:48   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Ferdiglagde marsipanlokk er djevelens verk.

Ja, det var grusomt. Første og siste gang, for å si det sånn.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:47   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Unnskyld men:

Men det er jo herlig allikevel da. Du prøvde jo virkelig å etterkomme mannen din sitt store ønske om marsipankake.
Tror du han spør om det neste gang?

Gammel 02-12-11, 22:53   #4
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Unnskyld men:

Men det er jo herlig allikevel da. Du prøvde jo virkelig å etterkomme mannen din sitt store ønske om marsipankake.
Tror du han spør om det neste gang?

Jeg er for snill, rett og slett.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:52   #5
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker også denne tråden ja, må bare poengtere det.
Og lover å bidra det jeg kan når jeg mislykkes med bakverk.

Herrlig slimejuletre, Hattifnatt. Men det var jo egentlig ganske stilig og.

Gammel 02-12-11, 22:52   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg burde bidratt i denne tråden.

Gammel 04-12-11, 13:13   #7
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Herlige bilder!

Jeg skulle lagt ut bilde av dåpskaka til Mellomste. Ferdig marsipanlokk og greier, med rifter og det hele. Jeg og mannen var temmelig svette der vi styra på, men klarte å lappe det sånn høvelig sammen, og pyntet med et blått babyteppe i marsipan over en babyfigur for å skjule den største revnen.

Det var forøvrig første og siste gang jeg knadde marsipan med blå cacasfarge UTEN hansker dagen før en barnedåp.....

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 14:04   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Mandlene må tørke før de males, Kula.

Gammel 04-12-11, 15:09   #9
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det har de altså. De ble tørket i ovnen i går, og fikk tørke over natten og godt utpå formiddagen.

Gammel 04-12-11, 18:26   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det har de altså. De ble tørket i ovnen i går, og fikk tørke over natten og godt utpå formiddagen.

Det tror jeg ikke er lenge nok. Når vi lager marsipan lar vi de skoldede mandlene tørke minst ei uke, gjerne mer. Aldri hatt noe problem med å male dem da, verken grovt eller fint.

Gammel 04-12-11, 18:43   #11
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det tror jeg ikke er lenge nok. Når vi lager marsipan lar vi de skoldede mandlene tørke minst ei uke, gjerne mer. Aldri hatt noe problem med å male dem da, verken grovt eller fint.

Det har nok mer å gjøre med maskinen. Kraftige kjøkkenmaskiner slår mandlene i stykker, og da kommer olja ut. Kula sa jo at det fungerte bra på den andre maskinen som gir et mer grovkornet resultat. Jeg maler alltid mandlene for hånd i en gammeldags mandelkvern. Det tar tid og krefter, men det er verdt det.

Gammel 04-12-11, 19:02   #12
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker som så at marsipankake er godt, og noen "artifacts" bryr man seg ikke om bare det smaker godt ;-)

* fikk lyst på marsipankake *

Gammel 04-12-11, 21:55   #13
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er den morsomste tråden jeg har lest på lenge! Jeg kom med høye tilrop til latter i natt.

Gammel 04-12-11, 21:58   #14
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker denne tråden. Jeg føler meg så hjemme her.

Gammel 04-12-11, 21:58   #15
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Gammel 11-12-11, 10:01   #16
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ha ha ha, fantastisk tråd!
Eg skal i gang med Pavlova, og gjorde eit søk her inne. Denne tråden kom opp... så nå er eg litt nervøs, men stålsetter meg.... Kaka skal serverast på skulen si juleavslutning, så håpar den blir grei nok...

Gammel 17-12-11, 20:26   #17
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Berlinerpoop!

Gammel 17-12-11, 20:31   #18
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Berlinerpoop ja.

Jeg har ikke bilde da, men jeg har laget sjokoladekonfekt som jeg danderte så flott i små konfektformer ved hjelp av kakesprøyte. Jadda, minibæsjer ble det jammen meg. Pent pyntet med bittesmå candycanes.

Gammel 17-12-11, 22:14   #19
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Berlinerbæsj?

Sorry...det måtte bare sies.

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Berlinerpoop!

På julekvelden hos noen: "Onkel Ove, vil du prøve en liten berlinerpoop?"

Gammel 17-12-11, 23:10   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Men altså, Berlinerkranser er jaggu ikke lett å få til pent, bare så det er sagt!

Svar

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.