Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-07, 17:56   #1
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

For meg må folk stemme nett pokker hva de vil, men jeg forbeholder meg retten til å spørre hvorfor man stemmer ditt og datt, og når de åpenbart ikke vet hva de stemmer, så forbeholder jeg meg også retten til å påpeke akkurat det.
Det betyr dog ikke at jeg skjeller dem huden full. :generøs:

Begynner med å si at jeg ikke stemmer Frp.
Når det er sagt så må folk stemme hva de vil ut i fra de forutsetninger og interesser de har. Noen orker ikke sette seg 100% inn i ting, mens andre gidder.
Sånn er det bare. Jeg er nok en av de.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 17:53   #2
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjenner en av de som har blitt trukket fram som "badguy" i FRP personlig.
Kjenner overhodet ikke igjen hvordan saken ble framstilt. Saken ble også henlagt fordi det ikke var noen sak.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 18:47   #3
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ikke så mange fordommer men når det gjelder frp så har jeg nok noen, må bare innrømme det, de få jeg kjenner som jeg vet stemmer på frp er av de som vil få det værst hvis frp kom til makta, så jeg har nok ofte tenkt at de vet ikke sitt eget beste,

Gammel 22-02-07, 18:59   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen: Jeg kan ikke skjønne annet enn at man må være enten utilgivelig naiv og blåøyd eller temmelig slem, egoistisk og kynisk for å stemme FrP. Diverse kombinasjonstyper er sikkert også mulig. Det får være så stigmatiserende det bare vil.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 21:45   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakker om å skli inn på et bananskall Bitter Kjerring.
Jeg synes denne tråden har blitt ganske så fin jeg.

Det er jo tydeligvis ingen her som stemmer Frp, jfr. tidligere spørreundersøkelser, så det er ikke så veldig overraskende at det ikke er noen som argumenterer for Frp.

Gammel 22-02-07, 21:53   #6
Pippilotta
Passiv

Standard

Det er jo tydeligvis ingen her som stemmer Frp, jfr. tidligere spørreundersøkelser, så det er ikke så veldig overraskende at det ikke er noen som argumenterer for Frp.

Merkelig.Jeg vet flere

Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 21:54   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av BitterKjerring, her.

Merkelig.Jeg vet flere

Her inne på FP?

Du får be dem engasjere seg da, om det er så viktig for deg at det skal argumenteres for Frp.

Gammel 22-02-07, 21:59   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Nå sjekket jeg siste pollen som gikk på parti-tilhørighet (og Se&Hør vel og merke) og i følge den er det 8 stykk her som stemmer Frp. Av 141 avlagte stemmer, så er det med andre ord ikke tjukt av Frp-velgere.

Gammel 22-02-07, 22:10   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Jeg har lest hele handlingsprogrammet til Frp.
HELE sulamitten.
Det er så mye horribelt i det programmet at jeg får frysninger, brekninger og hva_har_du av de flotte forslagene deres.

Gammel 22-02-07, 22:13   #10
Pippilotta
Passiv

Standard

Jeg har lest hele handlingsprogrammet til Frp.
HELE sulamitten.
Det er så mye horribelt i det programmet at jeg får frysninger, brekninger og hva_har_du av de flotte forslagene deres.

Av HVA da?

Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:48   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av HVA da?

Jeg kan jo kort referere hva jeg reagerer på i programmet deres, og hva jeg tenker:

Om helse

Sitat:

Fremskrittspartiet mener at skader som følger av klart risikofylt atferd, i større grad bør belastes den enkelte.

Ja dette er gode nyheter for alle røykere og alle de som lever usunt, og som er overrepresentert i lavere sosiale klasser.

Sitat:

Likestille private og offentlige institusjoner.

Ja, sånn at alle billige operasjoner går til det private og alle dyre/kompliserte/på gamle mennesker går til det offentlige som blir utarmet. Dette har skjedd i øyemiljøet, og det kommer til å skje om de får gjennomslag i resten av helsevesenet også.

Om familie

Sitat:

Fremskrittspartiet vil advare mot en utvikling hvor samfunnet i enda større grad tiltar seg familiens tradisjonelle oppgaver, og dermed svekker familiens rolle i samfunnet ytterligere.

Tror dere det betyr at det skal bli betalt sykehjem for gamle eller? Nei. Ikke det gitt. Det kommer til å ligge innenfor familiens tradisjonelle oppgaver. Det tradisjonelle er at kvinnene gjør omsorgsarbeidet.

Sitat:

Ikke la homofile få adgang til å adoptere barn.

Flotte greier.

Sitat:

Fremskrittspartiet vil arbeide for et barnevern som er effektivt og som tar hensyn til barnas og foreldrenes rettssikkerhet.

De nevner dette med foreldrenes rettsikkerhet flere ganger, og jeg oppfatter det som en ytterligere styrking av foreldrene mot barnet.

Om skatt:

Sitat:

Fremskrittspartiet mener progressiv beskatning er spesielt urettferdig overfor personer som har satset mye tid og penger på egen utdanning.

Dette er dårlige nyheter for de med lav utdanning og/eller lav lønn.

Sitat:

Dersom ektefellene ønsker det, skal altså ektefellenes samlede inntekter og fradragsberettigede utgifter kunne fordeles med en halvpart på hver, og med solidarisk ansvar for skatten.

Juhuu! Bort med toppskatten! Spesielt bra tiltak for de med lønn over 906 900!

Gammel 22-02-07, 22:18   #12
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Blir du kvalm, Lille Ru? Virkelig??

Gammel 22-02-07, 22:23   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

F.eks ble det sagt tidligere her at kvinnesak ikke fantes.... Hvorfor kvinnesak? Er da ikke likestilling viktig?

"Fremskrittspartiet anser alle mennesker som likeverdige. Forholdet mellom kjønn, grupperinger og enkeltmennesker bør derfor tilpasse seg naturlig i arbeidsliv, fritid og privatliv, uten innblanding av offentlige organer. Fremskrittspartiet vil understreke at konkurranse gjør bedriftene interessert i å sikre seg så dyktige medarbeidere som mulig, uten hensyn til kjønn eller gruppetilhørighet. Konkurranse innenfor et fritt markedsøkonomisk system er derfor den beste garanti mot diskriminering."

Er ikke det vel så viktig?
For eksempel....

Dette er ikke likestilling. Dette er å tillate diskriminering. Dette sitatet viser at Frp ønsker å nedlegge likestillingsombudet, at de ønsker å fjerne likestillings og antidiskrimenringslovgiving, at de vil tillate feks at man mister jobben eller miste ansvar når man er ute i permisjon (for vi vil jo ikke ha innblanding fra offentlige organer?? Det blir mye lettere å la være ansette/si opp/omplassere gravide kvinner, når de ikke kan løpe og sladre til likestillingsombudet). Med "grupper" mener de selvsagt etniske minoriteter, og alle vet jo at det er SÅ lett å få jobb som feks etnisk pakistaner. Det er jo ikke lenge en økonom ble tilbudt vaskejobb!

Det som står her betyr at man ønsker å gå vekk fra kvotering (ingen menn i bhg, ingen kvinner i ledelse), at man ikke ønsker å gi lik lønn for likt arbeid og at man ikke ønsker at arbeidstokken skal gjenspeile befolkningen.

Gammel 22-02-07, 22:25   #14
Pippilotta
Passiv

Standard

Åssen får du det til,Madammen??

Tar du det ut av løse lufta?

Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:32   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg kan lese.

Og jeg jobber med politikk til daglig.

De ønsker å fjerne offentlige organer som jobber med likestilling og de ønsker å fjerne hensyntagen til kjønn og etnisitet. Man trenger da ikke å være rakettforsker for å forstå hva det innebærer?

Gammel 22-02-07, 22:33   #16
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nei, jeg kan lese.

Og jeg jobber med politikk til daglig.

De ønsker å fjerne offentlige organer som jobber med likestilling og de ønsker å fjerne hensyntagen til kjønn og etnisitet. Man trenger da ikke å være rakettforsker for å forstå hva det innebærer?

Hm, din egen tolkning, skjønner jeg. Må jo bli kluss da.

Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:32   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

IQ over 70 hjelper på.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:34   #18
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

IQ over 70 hjelper på.

Ja,det hadde sikkert hjulpet.

Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:38   #19
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hun jobber innen faget.

Gammel 22-02-07, 22:41   #20
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Hun jobber innen faget.

Det gjør store deler av min familie, inkludert meg selv også. I generasjoner!

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.