Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor «stort» er dette huset?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 18:44   #41
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor «stort» er dette huset?

Nøyaktig hvor stort huset er synes jeg er uvesentlig så lenge man ikke skal selge. Det står vel på hustegningen hvor stort det er? Eller i prospektet da det ble kjøpt?
Nei det er bare å hive seg til å måle med lasermåler som noen foreslo. Lykke til!

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 19:07   #42
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Men i svarte - hvordan kan du ha så forbaska mange NØYAKTIGE mål på alle rom og krinkelkroker, men ikke fått oppgitt total araelene?

Er du sikker på at dette huset eksisterer, eller at det faktisk er ditt (og ikke noe du har klippet ut fra en saksmappe et sted?). Sorry, men jeg tar deg så så seriøst at jeg kaller deg oppmerksomhetsyk.

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 19:42   #43
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av ORG, her.

huset vårt har 95 kvm grunnflate.

-Kjeller med full ståhøyde i og garasje i kjelleren, 24 kvm
-Hovedetasje.
-høyt loft (ca 45 graders takvinkel)

«Hvor stort hus har jeg»?

Joda. Huset ditt har 95 kvm grunnflate + innredet loft og kjeller.

Men: Jeg opplever at når jeg sier sier «95 kvm med full kjeller og høyt loft med dobbelt opplett» andre steder enn lokalt er responsen «hva behager» «hæææ????»

Ei lurte veldig på hvordan jeg klarte å putte «55 kvm stuer og vel 40 kvm sovevær elser» inn på «95 kvm», og likevel ha plass til både kjøkken, entre, et par ganger, opptil flere bad «og enda litt til»!!!

Om du sier du har 55 kvm stuer og 40 kvm soveværelser, så er det ikke rart at andre finner det uforståelig. Du har jo ikke det. Du har et (fint) hus på 95 kvm grunnflate, og passelige romstørrelser i forhold til det. Spør de mer, så kan du jo svare på det de spør om.

Er det meningen at folk «utabygds» forventer at jeg skal måle huset værelse for værelse, «areal med varme»?

Eller er det meningen at jeg selv skal ta arealet det ville være teknisk mulig for oss å dekke med et et golvbelegg.

Nei. Vanlige folk forventer et helt avslappet kort svar. Gjerne ikke lengre enn ei setning. F.eks: "To etasjer pluss kjeller med garasje i." Vil de vite mer så kan du svare på det de spør om.

Altså, spøk til side: Jeg trenger hjelp!!

Tror du bør la være å komme med digresjoner og utbroderende opplysninger som ikke er nødvendig. Ta til deg det som sies her om at innleggene dine er vonde å lese. Prøv å kort ned innleggene dine til ca 5 linjer, og unngå å eksperimentere med skriftstørrelse, fonter og tegnsetting.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 19:46   #44
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har en middels hytte.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.