Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-09, 19:31   #101
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Nydelig. Jeg kommer med Kaospilotene. Nuff said.

Åja, også trenger jeg rødvin. En 7-8 liter holder nok. Og Valium.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 19:38   #102
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Vi starter vel ikke før 18? Slik at ungene kan bli fort sure, utålmodige og trette under middagen?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 20:00   #103
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg nevnte valium? Vival går også greit, altså. Men det må være i fine farger.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 20:04   #104
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg stiller i en så kort kjole at trusa synes. .

Og jeg stiller uten. Det er derfor særdeles viktig at jeg blir plassert i en slik vinkel og høyde at ingen kan ha innsyn. Det er forferdelig slitsomt å skulle sitte med bena i kryss en hel kveld.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 20:05   #105
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Tror vi også tar turen Meg og mannen, dramadronninga på 14 og babyen som eeeeelsker og dra i duker. Kan jo ikke la våre 3 katter være igjen hjemme. De hater selvsagt andre dyr, og går gjerne i åpen konfrontasjon om de må. Rotter seg sammen gjør de Ingen må mate dem etter midnatt, og de må absolutt ikke komme i kontakt med vann. De blir også grinete i sterkt lys
Kan jo ikke la foreldrene mine bli igjen hjemme heller, men de er elskelige folk Stefaren min blir veldig sentimental om han får seg et lite glass

Gammel 11-12-09, 20:28   #106
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Neimen så hyggelig Knerten! Kan i år, som i fjor bidra med en særdeles pratsom og oppmerksomhetssyk stefar som attpå til trasser og furter som en 3 åring om han ikke får gjennomslag for alle de herlige argumentene sine. Han kan nemlig ALT, og om vi ikke forstår poengene han vil frem til er han så snill å gjenta de skrikende med flotte armbevegelser. Da blir alt mye klarere.
Vi kan med andre ord få forelesninger utover kvelden fra et unikum som vet svar på alt, og som aldri har behøvd å lese seg opp på noe, eller være åpen for andre perspektiver. Det kommer naturlig til ham. Alle som får høre han snakke skal prise seg lykkelige og suge til seg all den kunnskapen de kan. Det blir min julegave til dere.

Ellers så kan jeg be familien min ta en reprise på den flotte diskusjon om fedme, hvor mye de har lagt på seg, hvor mye andre har lagt på seg, hvor mye de må ned etter jul, hvor mye man skal nyte den gode julematen siden den er proppet full av fett som setter seg på kroppen og bare burde spises en gang i året osv. De klarte å fylle en drøy time med slikt snakk i fjor, så at det skal bli pinlige stillhet under måltidet trenger vi ikke tenke på.

Stefar kan dirigere gaveåpningen så der skal dere heller ikke bekymre dere. Etter han kom inn i familien har vi klart det utmerket med hans gode veiledning.
Underholdning kan vi også få, godeste stefar har et danseband.

Nei Knerten, du tar deg av maten så fikser jeg underholdning og og alt det praktiske rundt den sosiale situasjonen. Den skal du ikke bry deg om nei, det kommer ikke til å bli stille et sekund.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 20:31   #107
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kommer. Jeg tar med hele familien. Jeg synes det er så trist at ikke barna kan spise all maten de vil, så all mat som serveres må være uten melk, egg, fisk og soya. Ingen alkohol så lenge ungene er våkne. Vi er bare en 17 stk, det er vel ikke noe problem? Søstra mi kan heller ikke ha noe med melk i, men så lenge du tar hensyn til mine barns allergier så er jo ikke hun noe ekstrabry. Ja, barna og mannen er kjempeallergiske mot dyr, så de må holdes unna. Og pinnekjøtt selvfølgelig, og riskrem til dessert uten melk.
Ja, og foreldrene mine og besteforeldrene er avholds, og liker ikke å se alkohol.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 20:44   #108
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og ja, jeg tar det samme som Scarlett.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 20:57   #109
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Skal vi se:
meg, mannen og to små stabeiser
søstra mi, mannen og to små stabeiser til
bror min med dame
foreldra mine
ugift tante
søskenbarn med diverse vansker
svigerforeldre som ikke kan være i samme rom

Ja, og siden det er åpent hus regner jeg med at slekta fra uti havet er velkomne også? De er ikke så mange, fyller bare ca opp et fly. Men de er veldig greie å ha med å gjøre, tar gjerne med et par dyr som kan slaktes til julemiddagen. Jeg regner med at du vasker innvollene og syr blodpølsene? Lillejulaften skal de ha boknafisk, så da kan det være lurt å dele ut neseklyper til alle andre.
Vi bruker 2-3 timer på å gå rundt juletreet, og når vi er ferdige med julesangene går vi videre til andre, litt mer utbroderte greier. Egentlig må vi ha et eget rom til juletregangen, helst på et gammelt stabbur med bra svikt i golvet.

Det blir en 3-4 forskjellige nasjoner, men siden du allerede har skaffet engelsk tolk går vel det greit å få tak i noen til.

Gammel 11-12-09, 21:16   #110
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, så hyggelig at du inviterer inn til juaftenfest i år også. (Noe annet skulle egentlig tatt seg ut da.)

Vi kommer med 6 voksne og 2 barn hvorav en svigermor som gjør stikk motsatt av alt hun blir fortalt hun skal gjøre, men du kan kanskje putte henne i kjelleren så jeg slipper dette på årets store dag? Barna krangler veldig fysisk for tiden, men jeg regner med at du har noen som holder styr på dette? Som sagt, dette er en stor dag for meg og jeg ønsker ikke å måtte belemres med dette. Mannen ser litt dårligere for tiden pga. en øyeoperasjon så det er fint om du har ganske opplyste rom, men helst ikke levende lys da disse svekker synsområdene hans.

Det er veldig viktig at svigermor får sky til ribba og himmelsk lapskaus, mens min mors samboer ikke spiser noe som er fargerikt. Min far vil helst ha ribbe med full pakke og det være brun saus, mens min mor helst vil ha stek og karbonader. Jeg selv liker ikke julemat så jeg ser helst at du lager noe annet til meg ... det må være gourmetmat da jeg har en følsom gane.

Ser helst at du har en ordning for store hunder slik at mine barn ikke blir traumatisert.

Gammel 11-12-09, 21:27   #111
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Oh! Dette kan kanskje være noe for oss. Jeg orker ikke stelle i stand til jul i år på grunn av alle svangerskapsplagene mine, og det er så vanskelig å bestemme seg for om vi skal feire med mine foreldre eller med svigers, så da kan vel like gjerne alle dra til deg. Så deilig! Vi blir i så fall mannen min og meg, mine foreldre, mannens foreldre, min søster med forlovede og mannens søster med samboer. Ja, og så hunden vår, men han er av den mindre brysomme typen og ligger stille der han får beskjed om å ligge. Han vil gjerne ha en tur i løpet av kvelden da. Bekkenet mitt fungerer bare til å gå småturer med om dagen, og mannen min og resten av familien fortjener jo tross alt litt fri i jula, så det hadde vært kjekt om noen andre kunne lufte ham. Han sikler ikke på bordet og sånt, men han kan bli litt urolig om det er mange andre hunder tilstede da ... Mannens søster har kattunge forresten, så jeg håper det ikke er så nøye med gardinene.

Min familie vil ha pinnekjøtt og mannens vil ha ribbe, men alle spiser riskrem til dessert, så sånn sett er vi enkle. Det må være bringebærsaus til riskremen, og den skal spises mens pakkene åpnes. Før det er alle så mette at vi ligger rett ut på golvet en stund, så det bør være litt golvplass. Siden jeg er i 3. trimester vil jeg gjerne ha en sånn god stol som de andre gravide ville ha, helst med en pall til så jeg kan halvveis sitte og halvveis ligge, eller sitte/ligge alt ettersom bekkenet eller halsbrannen er verst. Jeg trenger også en fast, lav pute til støtte i ryggen, ellers klemmer ribbeina sånn på magen. Jeg blir fryktelig fort sliten om dagen, så jeg orker ikke så mye lyd, og hvis mer enn en person snakker av gangen blir det for mye for meg. Siden det jo blir en del folk, bør du kanskje ordne med en ordstyrer. Jeg tar gjerne et stille rom for meg selv om du har da, hvis det er lettere! Gaver er det ikke så farlig med, men vi må ha småkaker bakt etter min bestemors oppskrifter!

Sist redigert av Matilda : 11-12-09 kl 22:31.
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 21:33   #112
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jajaja, vi kommer!!
Skal vi se. Det blir meg, gubben og knøttet som i grunnen ikke er så vanskelig å ha med å gjøre.
Vi tar med svigers og svogers som vi egentlig skulle ha reist langt avgårde til for å feire jul med i år. De krever bare at de kan få sitt egent lille hus der de kan rotte seg sammen og feire for seg selv mens vi må sitte for oss selv.
Men nå når vi har dere til å holde oss med selskap så går det jo finfint

Matveien er vi ganske enkle å ha med å gjøre, pinnekjøtt med tilbehør, is og friske bær til dessert kanskje.
Svigers og svogers trenger melkefritt og fri tilgang til røykeområde. Ellers er det meget mulig de blir sitte og skule missfornøyd på andre mens sender hverandre blikk, himler med øynene og nøye noterer hva de kan slenge drit om sammen etterpå.

Gammel 11-12-09, 23:04   #113
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har IKKE hund da, men gjerne komme likevel. Er det mulig? I så tilfelle vil jeg ta med min mor og samboer, og svigers selvsagt. Svigermor i rullestol, men det gjør vel ingen ting? Ja og ungene våre kommer.
Svigers vil helst ha lutefisk, med vanlige erter til (ikke erterstuing), ja og hvit saus. Selv ønsker jeg pinnekjøtt. Viktig å huske på grov sennep som tilbehør.
Vi tar med akevitt.
Kl 17?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 23:10   #114
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Åh, jeg kom på noe svært viktig. På en dag som dette er det barna som skal stå i fokus. Da er det helt selvfølgelig at det blir likt for alle barna som kommer, så om du kan ta en liten sjekk på forhånd om hva alle barna får og justere antall gaver og prisnivå slik at det blir helt millimeter-rettferdig for alle hadde det vært kjempefint.

Og jeg regner med at du har full styring på den rette julebrusen til maten?

Gammel 11-12-09, 23:14   #115
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jah, dette høres festlig ut.

Vi kommer!
Vi er: meg, helten, to troll som egentlig er ganske snille - også må vi ta med søstera mi og mamma også - men de er faktisk ganske festlige. Mamma må ikke få ansvar for matlaging, men kan settes i sving på andre områder (søster og helt derimot kan hjelpe til med matlaging). Vi er enkle og spiser pinnekjøtt hele gjengen, men jeg og søster trenger altså Dahls julebrus!

Også ser jeg fram til at alle skal åpne gavene sine etter tur. Og vi kan ikke spise middag før etter sølvguttne bare for at barna skal være hyggelige rundt matbordet og våkne under julepakkeåpningen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 23:28   #116
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg stiller i en så kort kjole at trusa synes.

Jeg stiller uten truse og nekter å holde bena samlet. :Aulie:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 00:18   #117
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg kommer forresten ikke, jeg sender derimot de dysfunksjonelle delene av de jeg deler gener med.

Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 00:49   #118
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på om jeg skulle slenge meg med en tur. Hvem mer blir med? Ja, selvsagt resten av propellfamilien. Eldstemann liker ikke lyder og masse mennesker. Han trenger et rolig og avslappende rom å trekke seg tilbake på, gjerne med masse star wars lego eller en pc eller tre. Minstepropellen trenger stor plass å bevege seg på, hun prøver stadig å utfordre tyngdekraften. Mellomstepropellen tenker jeg bidrar med litt sang og 3 hamstere. Min mamma kommer også, hun er ikke veldig kravstor så lenge alle gjør som hun vil. Lillebror og samboer kommer også. De er veldig greie. Lillebror er flink til å leke med ungene. Han girer de opp skikkelig, kaster ungene opp, er hest osv. Så kan jo noen andre ta over. Mat, det viktigste er sockersaltad julskinka, prinskorvar, kjöttbullar og julmust. Nevnte jeg at du må til Sverige for å få tak i riktig juleskinke? Jeg gleder meg!

Gammel 12-12-09, 01:01   #119
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi kommer vi og. Jeg,mann og ungene.Jeg med laktoseintoleranse og fruktoseintoleranse og turbo med fruktoseintoleranse,.
Vi tar med hesten og. Går vel greit det?

Ellers spiser vi alt uten om ribbe

Gammel 12-12-09, 01:11   #120
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg kommer også!
Jeg tar bare med mannen, 4 barn + en snill og sosial Golden retriever som forhåpentligvis er ferdig med løpetid til jul. :krysser fingrene:

Jeg kan forresten bistå med betjening av klientellet fram til sånn ca. midnatt.
Etter dette planlegger jeg å ta med resten av akevitten og ha en dypere samtale med din gamle tante, slik at jeg kan plukke opp noen tips om hvordan man går frem for å bli en gammel tante som ikke er redd for å trampe på noens ømme tær, om slikt skulle finnes.

Okei, eller?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.