Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-09, 14:05   #141
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Jeg ler meg ihel. Bauche, er det du som tryller brystvorter frem og tilbake?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 14:07   #142
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg sender svigermor som uansett kaos tror hun forvalter verdens vakreste drømme julefeiring. Hennes yndlings barnebarn MÅ få være med. De har ikke tid til å spise eller prate eller noe som helst annet enn å sprette opp gavene fortere enn svint -også surmule resten av kvelden fordi de ikke er fornøyde med fangsten. Men foreldrene, og svigermor synes de er veldig sjarmerende altså.. Så det er sikkert bare jeg som ikke ser det.
Ja også må gamle tanten få komme. Hun er også veldig opptatt av gaver. Det som er litt synd er at hun heller aldri er fornøyd. Hun vifter høylytt med hver presang og bedyrer hva som er galt (farge, størrelse, type osv.) og alle som deltar på feiringen får tilbud om de vil overta gavene......
Ja også kan godt foreldrene mine få komme også. Dere må tåle at snakkingen handler mest om vondter og sykdom og alt de kan eller ikke kan spise. Og barna må sitte fint med bordet. Men du ordner det du Knerten sant ?

Jeg blir hjemme og feirer en fredelig jul med mann og barn.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 15:29   #143
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kan ikke komme, men vi sender tvillingene i vårt sted. De kommer sånn ca 23:00. De er ikke sære i matveien, de er fornøyd med litt pupp, og nå som vi endelig har funnet MNs brystvorter (vorter, ja, ikke noe sånne vissne knopper) så burde det være en smal sak.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 08:19   #144
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er litt opptatt for tiden med innkjøp og forbereedelser til festen gitt. Drar land og strand rundt etter alle de spesialbestilte matvarene og har dealet frem en avtale om akebrett etter traktor fra Tromsø og nedover. Her hekter vi på fler akebrett etterhvert som vi kommer forbi svigerforeldre og andre personer som skal tranporteres på den ikke fullt så komfortable måten.

Helikopter, privatfly, limousiner og nisser med slede er også bestilt. Rop ut hvis du ønsker å ankomme i slede!

Jeg har slitt litt med å finne riktig antall nisser, men har endt opp med at det antageligvis holder med omtrent 30 stykker Alle barn og voksne skal få masse oppmerksomhet fra nissen, og da må det være nok av dem. I tillegg skal ingen av nissene synes samtidig. Vi vil ikke ta fra noen troen på nissen himself.

Jeg har begynt på gaveinnkjøpet. Tusen takk til dere som ønsker dere penger, det letter jobben veldig! Det er klart gavene vil ta noe plass, men Gemalen er i full gang med utvidelse av huset. I alle retninger. Jeg ser at vi nok trenger å grave noe dypere ann først antatt, og legger opp til hele 4 etasjer under bakken. Nederste er reservert tidligere nevnte svigerfamilie og ymse andre som er ønsket langt vekk fra det gode selskap lengre oppe i etasjene.
Det positive med såpass mange etasjer er at jeg neppe trenger å trene i romjulen i det hele tatt! Det blir sikkert nok løping opp og ned trappene til å dekke inn for de ekstra kaloriene jeg hiver i meg.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 08:23   #145
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg regner ikke med du forventer noen klapp på skuldra for at du forbereder til ditt eget juleselskap, så det får du da heller ikke.

Du har ikke glemt å kjøpe inn sjokolade fra Cielo? Jeg har vel ikke nevnt det kommer jeg på, men det er jo tross alt mange dager til jul enda. Du rekker det nok fint. Jeg vil gjerne ha den varianten med havsalt.

Gammel 17-12-09, 15:32   #146
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvis det blir trangt så kan foreldrene mine bo under fjerde underetasje. Dess lenger ned mot jordens indre de kommer dess mer hjemme føler de seg.

Jeg synes kanskje vi skal la være å gi barna sukker. De blir så aktive.

Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 15:36   #147
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Dette blir gøy! Er det greit at vi også tar med en kompis og hans to barn? De blir så ensomme i julen.

Gammel 17-12-09, 16:20   #148
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvis det blir trangt så kan foreldrene mine bo under fjerde underetasje. Dess lenger ned mot jordens indre de kommer dess mer hjemme føler de seg.

Jeg synes kanskje vi skal la være å gi barna sukker. De blir så aktive.

Tro meg, akkurat dine foreldre skal få et spesialgravd kjellerrom. Det blir ikke videre trivlig der nede, men jeg regner med at kanskje er like greit?
Jeg lurer faktisk på om det kanskje blir litt vanskelig å få servert dem mat, men det er kanskje også like greit?

Gammel 17-12-09, 17:45   #149
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Tro meg, akkurat dine foreldre skal få et spesialgravd kjellerrom. Det blir ikke videre trivlig der nede, men jeg regner med at kanskje er like greit?
Jeg lurer faktisk på om det kanskje blir litt vanskelig å få servert dem mat, men det er kanskje også like greit?

Du plasserer dem i samme rom, ja? Samme lille rom, med stengt dør og uten mat?

Gammel 17-12-09, 19:33   #150
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Du plasserer dem i samme rom, ja? Samme lille rom, med stengt dør og uten mat?

Selvfølgelig. Rommet er omtrent 1,20 bredt og 1,50 langt. Det er desverre ikke full ståhøyde der, men de stanger ikke hornene i taket hvis de sitter. Tror jeg.
Strengt tatt er det ikke dør der i det hele tatt. Jeg la opprinnelig opp til takluke, men siden jeg trenger rommet ovenfor til oppbevaring av ymse andre gjester, blir takluken midlertidig murt igjen slik at gulvet blir trygt.

Jeg hadde vel også planer om å sette ned noe mat der før luken ble murt igjen, men siden det ikke er lagt opp til lys der nede, regner jeg med at det bare blir klin med maten. Ergo droppes den.

Litt vann har jeg satt ned da. Jeg ser det fort drysser litt stubbloftsleire ned i vannet når man går på gulvet over, men det får så være. Ingen skal være tørste her i huset mitt i julen nei.

Gammel 17-12-09, 23:29   #151
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Åh jeg gleder meg sånn Knerten. Dette blir fint.

Gammel 18-12-09, 09:18   #152
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dette blir bra.

Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 09:28   #153
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Oh my...
Nå har jeg skummet gjennom tråden og det ser ut til å bli et særdeles trivelig juleselskap

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 10:19   #154
Skvetten
Passiv

Standard

Du slenger den jeg sender inn der også ikke sant?

Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:17   #155
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Du slenger den jeg sender inn der også ikke sant?

Han har også selvskreven plass der ja. Det blir litt trangt, men det får bare være.
kanskje vi skulle montert opp videoovervåkningsutstyr der nede? Det kunne jo vært en interessant vri på underholdningen på Julaften!

Gammel 18-12-09, 12:39   #156
Skvetten
Passiv

Standard

Han har også selvskreven plass der ja. Det blir litt trangt, men det får bare være.
kanskje vi skulle montert opp videoovervåkningsutstyr der nede? Det kunne jo vært en interessant vri på underholdningen på Julaften!

Jeg vil svært gjerne ha direkteoverføring til laptopen i og med at jeg feirer alenejul og kunne trenge masse underholdning.

Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 17:09   #157
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Knerten: Si i fra om jeg skal ta med ekstra stoler. Og i så fall i hvilken farge. De må jo matche det øvrige interiøret.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 17:10   #158
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen til Cille vil gjerne ha med treet sitt, forresten. Dere har plass i stuen til et tre til?

Gammel 18-12-09, 17:20   #159
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Ja, det glemte jeg å si. Han er veldig tradisjonell her. Juletreet måler 3 meter i diameter, da det er et vi har funnet i vår egen skog. Det er best at det står med litt plass rundt, men også helt greit at det står i et hjørne altså. Vil ikke virke kravstor eller noe.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 17:37   #160
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åhhh, jeg har gledet meg så lenge til å få pinnekjøtt på julaften. Det ordner du vel? Mannen foretrekker kalkun og sønnen ribbe.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.