Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-09, 17:54   #161
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Jeg og svigermor kommer en tur vi! For at det ikke skal bli så vanskelig for deg kommer vi etter middagen. Svigermor tar med seg egne duker, bare så du vet det, vi kommer kl. 18, og da regner vi med at vi kan bytte om til broderte duker og at du har moccakoppene klare til kokekaffen? Ingen må søle på dukene, men det regner vi som en selvfølge.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 19:00   #162
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjem ikkje inn på linken til opphavet til dette.

Gammel 18-12-09, 22:07   #163
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom forresten på at jeg ofte blir dårlig i jula - typ omgangssjuke. Hatt det to år på rad nå. Du pleier vel oss om vi drar med oss sykdom også?

Gammel 18-12-09, 23:18   #164
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil forresten endre på alle ønskene mine, det er vel ikke for mye forlangt det? Også vet du at jeg får fnatt av alle disse tradisjonelle trærne, så jeg må nesten få et pyntet akkurat så glorete som jeg vil. Også må det selvfølgelig være dryssete økogran, men det regnet jeg med at du tok som en selvfølge.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 00:04   #165
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg vil forresten endre på alle ønskene mine, det er vel ikke for mye forlangt det? Også vet du at jeg får fnatt av alle disse tradisjonelle trærne, så jeg må nesten få et pyntet akkurat så glorete som jeg vil. Også må det selvfølgelig være dryssete økogran, men det regnet jeg med at du tok som en selvfølge.

Da må vi ha to trær, for jeg MÅ ha edelgran pyntet stilfullt i kun rødt, hvitt og sølv. Og hvite lys. Pakkene under skal være med ensfarget papir, gjerne rødt, hvitt og sølv det også.

Forresten kommer svigers også hvis du husker å sende dem innbydelse i 3 eksemplarer. Hvis ikke blir de skuffet og såret og føler seg ikke velkomne. Svigermor trenger egen tjener, men når du stiller som vertinne er jo den saken klar. Hun er god på å kommandere vertinner. Vær forberedt på at hun passer godt på at du ikke sitter for lenge stille, men du trenger vel litt trim håper jeg? Mine foreldre stiller stort sett i joggeklær til vi passerer middagstid, kanskje du har flaks og får se dem i noe litt penere hvis de gidder. Svigers derimot stiller pyntet til fingerspissene. Kattene mine er forresten veldig glad i fang, spesielt fangene til de som er allergiske. Jo mer allergiske, jo mer pågående blir de. Så enten må de skilles fysisk eller så trengs det både adrenalin og allergipiller.

Dette blir bra.

Gammel 19-12-09, 01:21   #166
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Så koselig det skal bli. Jeg kommer også med mann og to barn. Du kan sette mannen opp på pinnekjøtt. Jeg vil helst ha surstek. Ungene er glad i kalkun. Vi pusser jo opp huset og for å bli ferdig til nyttår vil vi gjerne ha et rom hvor vi kan male lister mellom måltid og gaveinnpakking. Rommet må være ganske stort siden listene er veldig lange også bør det helst ligge rett ved stuen sånn at vi kan se etter ungene mellom penselstrøkene. Kanskje du bare kan rydde litt plass i stua til dette.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 17:15   #167
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Da må vi ha to trær, for jeg MÅ ha edelgran pyntet stilfullt i kun rødt, hvitt og sølv. Og hvite lys. Pakkene under skal være med ensfarget papir, gjerne rødt, hvitt og sølv det også.

Tre trær blir det da! Jeg liker det nemlig litt skranglete, med norske flagg og hjemmelaget julepynt fra da jeg/mannen var barn.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 19:44   #168
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Tre trær blir det da! Jeg liker det nemlig litt skranglete, med norske flagg og hjemmelaget julepynt fra da jeg/mannen var barn.

Også et i plastikk, mange allergikere man bør ta hensyn til...

Selv har jeg bestemt meg for å sende mannen, kanskje dere klarer å muntre han opp, også slipper jeg å forholde meg til hans sure miner i jula også.

Gammel 20-12-09, 17:45   #169
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi vil også gjerne komme! Vi tar med svigers; svigerfar er Verdensmester i Alt og er ikke redd for å fortelle det til alle som vil (?) høre på. Svigermor er Martyr a la "nei nei, sitt ned, dere trenger IKKE hjelpe meg, for ALL del" fulgt av "guuud nå er jeg SÅ sliten, jeg har virkelig INGEN energi for tiden, det er så mye stress med denne julen". Hun krever Dubonnet servert noen timer før middagen - som selvsagt skal være ribbe, selv om ingen i den familien egentlig liker ribbe noe særlig. Men det er tradisjån. Svigers er meget bereist og elsker å berette fra deres mange utenlandsturer der de har opplevd mye og mangt.

Selv har jeg laktoseintoleranse og jeg tåler ikke svinekjøtt under noen omstendigheter (nei, er ikke muslim), så det må ikke forekomme at min mat har blitt forurenset av slikt. Jeg vil ha pinnekjøtt og det MÅ være ekte hjemmelaget rotmos til, med fett fra pinnekjøttet over. Min mann spiser hva som helst bare det er akevitt og juleøl til. Han kan bli litt i overkant snakkesalig etter noen timer/akevitter men du finner sikkert en annen kverulant du kan sette han til bords med.

Tar også med min mormor og morfar og deres bedårende to gale katter og et beist av en collie. Collien er litt klønete og setter gjerne halen fast i det som måtte være av juletre, pynt, duker etc så du bør ta noen forhåndsregler og bardunere tre og putte flikene av dukene under selve duken osv. Ingenting spiselig må stå i snutehøyde!!! Han elsker forresten å sitte på fanget til tross for at han er en smule rund på midten. Kattene er høyt og lavt hele tiden og knuser noe minst en gang om dagen. De vil helst ligge oppå et høyt skap så du bør ha et skatoll eller noe lignende tilgjengelig. De liker IKKE å bli tatt på og angriper alle føtter de kommer over. Mormor har nissefetisjme og har minimumskrav for antall nisser som må settes frem - et par hundre burde holde. De må ikke være av det "nymotens" slaget - helst fra 1960 og tidligere.

Vi gleder oss!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 12:51   #170
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ops. Fra oss kommer det visst en gjest til. Min onkel så ut til å bli sittende alene på julaften, og derfor har min mor invitert ham med. Han kommer bare sånn delvis overens med min svigermor som han var mye på fylla med da de begge var i den spede begynnelsen av tyveårene (Norge er et veldig lite land for vi kommer fra helt forskjellige kanter av lander). Barn og barnebarn må ikke snakkes så mye om i hans nærvær siden han ikke har kontakt med sin familie.

Siden den eldre garde skal i kjelleren og han ikke passer så godt sammen med svigermor så regner jeg med at dere har to kjellerstuer til disposisjon. Det går lett som en plett, altså.

Gammel 21-12-09, 14:21   #171
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gleder meg til julaften kjenner jeg.

Gammel 24-12-09, 09:54   #172
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Kjem ikkje inn på linken til opphavet til dette.

Ikke jeg heller. Vi må ha 100 i rykte eller noe tror jeg. Vi får kaste oss inn i diskusjoner med liv og lyst

Gammel 24-12-09, 10:00   #173
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Kommer litt seint jeg, Knerten! Fint om du holder maten varm. Også må jeg nesten få dusje og stelle meg litt når jeg kommer, så bra om badet er ledig og fresht!

Gammel 24-12-09, 10:36   #174
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det for sent å melde seg på? Ikke det?
Flott. Da kommer jeg med mine tre "yndige" små, mann og mor. Dropp mandeldråpene i min riskrem er du en engel.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 10:39   #175
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håper det også kommer endel med omgangssyke og svineinfluensa, da. God jul!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 11:13   #176
Skvetten
Passiv

Standard

God jul, Knerten!
Håper alle i kjelleren sulter godt.

Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 13:25   #177
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bilder?

Gammel 25-12-09, 22:24   #178
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Vet ikke hvordan det var litt tidligere på kvelden. Men da jeg kom, så Knerten sånn cirka sånn ut...

Gammel 26-12-09, 00:10   #179
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Vet ikke hvordan det var litt tidligere på kvelden. Men da jeg kom, så Knerten sånn cirka sånn ut...

Fysj, for en sløv vertinne! Nå får du jammen se til å skjerpe deg, Knerten!

Gammel 26-12-09, 08:32   #180
Slettet bruker
Passiv

Standard

Lå hun døddrukken?

Makan!

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.