|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Kikert-spinat-curryDenne har vært en favoritt for meg og mannen i årevis, og det er mange her inne som har fått oppskriften før. Tenkte det var greit å legge den her på forumet også.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kikert-spinat-curryTusen, tusen takk. Jeg bruker FP som et oppskriftsbibliotek, og det er så mye lettere å finne oppskriften når den ligger her fremfor i bloggen din.
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kikert-spinat-currySå hyggelig at dere også liker den, Tjorven.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kikert-spinat-curry
Mannen min synes dette er veldig godt, hvis det er til noen hjelp. Han er ganske "mannete" av seg når det kommer til mat (liker store biffer osv.).
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
Mannen min er ikke så happy i løk.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kikert-spinat-curryKyllingen oppi sammen med resten. Stekte den før løken, la den til side og tilsatte den igjen sammen med kikertene.
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
Mannen min liker egentlig ikke spinat, sier han. Men han liker denne veldig, veldig godt, og også spinatsalaten jeg pleier å lage (som sikkert kan få et eget innlegg en dag). Så det kommer tydeligvis helt an på hva man gjør med spinaten, noe som jo strengt tatt gjelder for ganske mange ingredienser.
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Kikert-spinat-curryJeg lagde spinatbaguetter en gang husker jeg, og det var godt! Lurer på om jeg finner en oppskrift på det igjen.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kikert-spinat-curryJeg synes spinat er helt himmelsk, så resten av familien må leve med å få det servert med jevne mellomrom.
![]() |
![]() |
#13 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kikert-spinat-curryTakk Skilpadda |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kikert-spinat-curryJeg har laget noe lignende, men ikke med Vindaloo, det må jeg prøve. Mannen min elsker sånne rettr (og vi spiser jo ikke kjøtt noen av oss), så denne skal definitivt prøves til uka. Takk.
![]() |
#15 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Kikert-spinat-curryÅh denne laget jeg for ikke så lenge siden, og det var faktisk noe av det beste jeg har smakt på lenge. Lurer på om jeg ikke må ha dette til middag i dag Sist redigert av gnuri : 14-11-12 kl 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Kikert-spinat-curryJeg tror de har Vindaloo i sånn typisk indisk serie på Obs og sånt (Santa Maria eller noe sånn). Men er dette kanskje en slags pingle-variant, og at jeg heller bør kjøpe ekte vare på importbutikk? Eller, når jeg tenker meg om kan det hende det ikke er paste, men saus, og da går det jo ikke.
![]() |
#17 |
flisespikker
|
Den jeg bruker er fra Patak's; jeg kjøper den på en tyrkisk butikk like ved der vi bor, men jeg mener å ha sett den på norske kolonialbutikker med litt utvalg også.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Det er den jeg har sett på Obs ja! Flott.
![]() |
#20 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kikert-spinat-curryTusen takk Skilpadda, dette ser kjempegodt ut. Og jeg trengte veldig litt kikertinspirasjon, for jeg har skapet fullt av kikerter etter at vi for en stund siden abbonerte på Godt Levert og aldri rakk å lage all maten. Tydeligvis en del retter som innebar kikerter vi hoppet over. Sist redigert av skyfri : 14-11-12 kl 12:15. Årsak: typo |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|