Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Kresne" unger og usunn mat

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-08, 17:36   #121
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kresne" unger og usunn mat

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Mariekjeks med peanøttsmør

Åh, det hørtes godt ut!

Gammel 01-02-08, 17:42   #122
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Tsk. Jeg er ikke akkurat på noen høy hest. det er jo bare drittslenging å få for økomat, at jeg tror jeg vet hvordan ting skal gjøres og blablabla. :sår:

Økomat ødelegger miljøet, vet du vel.

Perkfete blæretter burde da vite sånt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 17:47   #123
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:hormonell og nærtagende:

Gammel 01-02-08, 17:48   #124
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnis. Kom hjem hit og kikk inn i kjøkkenskapet mitt. Da kommer du rett opp på den høye hesten igjen med en gang.

Gammel 01-02-08, 18:35   #125
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg lurer fortsatt på hvordan man gjennomfører "skulle smake". På en ikke-voldelig måte, både psykisk og fysisk, that is.

Vi sier bare "jo, du SKAL smake", og da gjør de stort sett det.

Noen ganger sier vi at de skal smake x før de får mer y.

Noen ganger legger vi på ketchup eller rømme.

Gammel 01-02-08, 18:46   #126
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Det skal smakes. Enkelt og greit. Tror det er veldig viktig å lære barna at det er viktig å smake på mat fra dem er små.

Minner meg om da jeg for engang skyld faktisk første og siste gangen hadde besøk av søskenbarn til mannen min. Jeg stolt som hane, hadde laget persisk mat. Enkelt rett med kylling og tomatsaus og bær som smaker sur/søtt og safran over risen.
Voksne damen på over 30 år fikk nesten eplepsianfall over safranen og bærene og nektet å smake og skapte så noe at jeg hadde lyst å fike til henne. Men mest av alt var jeg flau. Jeg var ung 22 år og ville gjøre bra første inntrykk for å endelig møte noen i fra familien hans. Også nektet hun å smake på maten min og ristet på hodet og lagte grimaser.

Blir flau den dagen idag når jeg tenker på det.

Gammel 01-02-08, 19:01   #127
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Som DM sier: man må smake en ting mange ganger før man venner seg til det, og unger har ulik grad av kresenhet, min har en veldig lav. det kan være tilfeldig, men tenk om det kan være fordi jeg har gjort noe riktig også?

Jeg vil si at det garantert er fordi du har gjort noe riktig. Men det at du har gjort noe riktig med din unge, er ikke ensbetydende med at andre har gjort det galt. (Jeg mente ikke å si at du mente det, men noen tenker slik. Jeg mener at det ene ikke nødvendigvis impliserer det andre. ) Hadde du ikke gjort det du har gjort, så kunne du sittet der med et barn som bare ville ha loff med nugatti. Vi påvirker jo ungene våre. Selv om man har barn som i utgangspunktet ikke er så kresen, så må man likevel gjøre det riktige. Og jeg vil si du har gjort en super innsats. (Og jeg vil også si det om meg selv, selv om min unge ikke er verdens mest altetende unge. Men innsatsen har vært bra. )

Jeg var forresten ganske kresen når jeg var liten. Spiste aldri saus, likte ikke smør eller melk. Jeg ble ikke presset på saus, og fikk ha min tørre mat i fred. Jeg har begynt å like det som voksen. Men melken som jeg fikk presset i meg, den kommer ned i magen, skaper smerter og sender seg selv og resten av mageinnholdet mitt ut igjen i en voldsom fart som diare. (Jeg tålte ikke melk når jeg var liten heller, men de fortsatte å prøve, og så gikk det bra på et tidspunkt. For melk måtte man jo ha. Ja, hvis noen lurte på poenget i historien, så er det at jeg ikke tålte den ene tingen jeg ikke likte - melk, rømme, fløte, osv. Sånn for å støtte teorien om inntoleranser hos kresne barn. )

Gammel 01-02-08, 19:10   #128
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

(Jeg tålte ikke melk når jeg var liten heller, men de fortsatte å prøve, og så gikk det bra på et tidspunkt. For melk måtte man jo ha. Ja, hvis noen lurte på poenget i historien, så er det at jeg ikke tålte den ene tingen jeg ikke likte - melk, rømme, fløte, osv. Sånn for å støtte teorien om inntoleranser hos kresne barn. )

Jupp, jeg tror det faktisk ofte er slik, hvertfall når det trer fram veldig tidlig. Glitterbarnet har aldri likt melk, søsteren min aldri likt melk, mamma har aldri likt melk - og ingen av dem tåler det heller. Jeg er riktignok rake motsetnigen, jeg elsker melk og tåler det ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 19:16   #129
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Voksne damen på over 30 år fikk nesten eplepsianfall over safranen og bærene og nektet å smake og skapte så noe at jeg hadde lyst å fike til henne. Men mest av alt var jeg flau. Jeg var ung 22 år og ville gjøre bra første inntrykk for å endelig møte noen i fra familien hans. Også nektet hun å smake på maten min og ristet på hodet og lagte grimaser.

Jeg har forståelse for at en del mat ganske enkelt byr deg imot, men det må være mulig å takle det på en litt mer moden måte enn det du beskriver her. At voksne mennesker rynker nesa og rister på hodet høres helt absurd ut! Blir flau på hennes vegne jeg også, Azi.

Jeg vil ikke at verken store eller små skal spise maten hvis de ikke liker den. Er jo greit at de smaker på det, men da synes jeg det er bedre at vertskapet er forberedt og vet at gjestene har melkeinntoleranse, er vegetarianere osv, enn at gjestene skal spise maten for å være høflig. For gjestenes del, kan de sikte seg ut det de liker (av feks tilbehøret) og spise det.

Gammel 01-02-08, 19:26   #130
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

: pisker mim litt ekstra:

Gammel 01-02-08, 19:26   #131
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi må nesten alltid ta med mat til våre barn når vi skal ut.

Hos deg er det vel allergi og det blir noe helt annet. Vi tar også med mat og kake til bursdager ungene skal i, men det er ikke pga at de er kresne. Det er det denne diskusjonen går på.

Gammel 01-02-08, 20:34   #132
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hos deg er det vel allergi og det blir noe helt annet. Vi tar også med mat og kake til bursdager ungene skal i, men det er ikke pga at de er kresne. Det er det denne diskusjonen går på.

Jeg vet det. Men måtte bare.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 20:58   #133
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg vet det. Men måtte bare.

Skjønner deg godt. Det må være et slit.

Det ene barnet som jeg kjenner som trengte medbragt mat fikk pasta uten saus. Hun er 9 år. Det blir veldig merkelig for meg, men jeg har tenkt mye på det i dag at jeg kjenner sikkert ikke hele bakgrunnen for at det er slik.

I det hele tatt har jeg tenkt masse på denne diskusjonen i dag, konklusjonen er at jeg var uopplyst om kresne barn, men at jeg takket være oppdaterte FP-damer ser ut til å bli hakket bedre opplyst.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 21:15   #134
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Det skal smakes. Enkelt og greit. Tror det er veldig viktig å lære barna at det er viktig å smake på mat fra dem er små.

Minner meg om da jeg for engang skyld faktisk første og siste gangen hadde besøk av søskenbarn til mannen min. Jeg stolt som hane, hadde laget persisk mat. Enkelt rett med kylling og tomatsaus og bær som smaker sur/søtt og safran over risen.

Himmel så uhøflig! Det høres veldig godt ut, syns jeg!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 21:17   #135
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

eg var ung 22 år og ville gjøre bra første inntrykk for å endelig møte noen i fra familien hans. Også nektet hun å smake på maten min og ristet på hodet og lagte grimaser.

For en grusom opplevelse det må ha vært for deg. Jeg hadde blitt kjempelei meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 21:18   #136
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Slett ingen dårlig konklusjon, Kaprifol. Vi er nok mange som har kommet frem til det samme i diverse tråder over det siste halvannet året.

Azi og Polyanna: Da er det snakk om semikresne barn igjen. Man hadde måttet bruke vold for å få min eldste til å smake på brokkoli for et års tid siden. Voksne mennesker som oppfører seg sånn, kan man selvsagt fint bruke litt vold mot.

Gammel 01-02-08, 21:45   #137
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg har 3 barn. Mellomste spiser alt, kjøtt, grønnsaker, frukt, brød osv. Minsten spiser det meste men er i en litt mer "liker ikke maten" fase. Hun spiser bare hun blir sulten nok. Eldstemann er svært småspist og kresen. Eldstemann spiser ikke hvis han blir sulten nok. Han blir nemlig ikke sulten. Han brekker seg av mat. Han kan ikke ha forskjellig type mat på samme tallerken. Eneste formen for frukt og grønnsaker han spiser er agurk. :hurra: Alle tre har fått samme tilbud om mat. Alle tre har fått beskjed om å smake. Jeg legger litt forskjellig mat på tallerken. Resultatet er tre helt ulike barn. Jeg har et med spisevegring, en altetende og som kan si at hun ikke vil ha men spiser når hun får et lett press og er sulten.

Nå skal det sies at eldstemann ikke kommer under "normal" kresenhet. Her ligger det noe annet under. Likevel tror jeg mange dømmer oss, når jeg er på desperat jakt etter en av de håndfull matvarer han spiser eller ser at han får pølse for 4 dag på rad. Det har vært stor jubel når han etter å ikke ha spist pølse hjemme på over 2 år nå spiser kylling og kalkun pølse igjen. Nå har vi enda en ting å variere med. Tenk han kan spise ris m/kikomansaus en dag, grillpølse av kylling og kalkun neste dag, på dag 3 makaroni, på dag 4 risengrynsgrøt. Så repetisjon.

Det er helt j.... å se sitt eget barn sakte men sikkert bli svakere og svakere mens det nekter å ta til seg mat.

Gammel 01-02-08, 21:50   #138
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Det var faktisk ganske flaut. Både på hennes vegne og meg da som var så stolt som jeg var!

Her er forresten Zereshk polo bare min ser mye bedre ut! :P

Sist redigert av Azi : 01-02-08 kl 22:14.
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 21:50   #139
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Her går det mye i fiskeboller, fiskekaker, kjøttkaker osv. Helt siden vi introduserte middag, har Mathias vært en som brekker seg utrolig mye. I begynnelsen kastet han opp omtrent hver gang han fikk middag, og noen ganger satte han sånn i halsen at han sluttet å puste, og jeg ble livredd. Brød var og et mareritt lenge, men han ble etterhvert flink med det. Jeg merker at han blir flinkere og flinkere, så jeg prøver å utfordre ham litt innimellom med nye matsorter. Men jeg vil ikke presse ham eller skremme ham (og meg) så jeg tar det forsiktig.

Her er det ikke smaken som er problemet, det virker som om det sjeldent er det at han ikke liker noe. Det er konsistensen som er problemet.

Han har litt store mandler, men ikke noe voldsomt. Han er vel en som brekker seg lett tenker jeg.

Gammel 01-02-08, 22:41   #140
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Mat er vanskelig!

Hjemmefra har jeg opplevd mye press rundt det med å spise/ikke spise. Min far har alltid vært svært kresen og min mor har vært så dum at hun har faktisk laget mat etter hans pipe i alle år. Ergo et veldig lite variert kosthold. Mye av den maten min far liker er mat som barn kanskje generelt ikke er glad i, hvertfall var ikke jeg og mine brødre det. Men så lenge han fikk mat han likte så var omkvedet hele tiden at vi MÅTTE spise. Ikke bare smake, men faktisk spise opp det som var på tallerkenen.

Og å gråte i frustrasjon over aldri få mat man likte gjorde det ikke særlig mye enklere å få maten ned! Å svelge med en klump i halsen er nemlig ganske vanskelig. Jeg er noen år eldre enn mine brødre, så når de kom så hadde faktisk situasjonen endret seg litt, men ikke til det bedre. De godtok at den ene ikke spiste poteter etter noen år (ja, det tok noen år før de sluttet å tvinge ham) selv om han måtte jo spise alt annet han ikke likte, han var jo tynn og mager må vite, mens den andre var rake motsetningen. Han fikk hele tiden høre at han ikke fikk mer for han var alltid i overkant stor og rund! Ikke enkelt å ha like gamle gutter hvor den ene måtte tvinges til å spise, mens den andre måtte begrenses. På denne tiden hadde jeg bare lært meg til å spise det jeg likte i smug og spise litt av det jeg ikke likte til middag for da var jeg stor nok til å forsyne meg selv. Jeg var også lubben og da var det jo bra at jeg ikke spiste så mye mat selvfølgelig!

For å gjøre en lang lang historie litt kortere: Jeg sliter i dag med overspising! Jeg kan fortsatt spise i smug for jeg hører enda kommentarene om at "du stapper i trynet ser jeg" fra min far (og onkel) som et ekko om jeg faktisk spiser noe jeg liker og koser meg med. Jeg er litt kresen, og har mye mat som jeg har vonde minner med (brekker meg av synet av ertestuing). Men jeg har også kommet langt ved å jobbe med met selv og mine følelser. Mine to brødre er nå 25 år, begge to er også overspisere, og det er helt klart at det er barndommen som har gjort oss slik. Han som ikke likte poteter som liten klarer heller ikke den dag i dag å spise kokte poteter, han blir fysisk dårlig!

Hva ville jeg med å fortelle alt dette på et forum hvor jeg ikke kjenner noen IRL? Vet ikke, det var bare godt å skrive det av seg! Og samtidig fortelle at selv om man sitter på denne erfaringen selv så har jeg gått i enkelte feller med mine egne barn i perioder. Jeg jobber med saken og barna ser ut til å være litt mindre kresne så nå er vi inne i en god periode.

Det virker som det er veldig mange reflekterte og gjennomtenkte foreldre her heldigvis, tror kanskje generasjonen over oss har mer å lære der.

P.S. Vennligst ikke quote, jeg tror kanskje ikke denne historien blir liggende her til evig tid...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.