|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Langpannekaker for dummies?Ja, så har det altså skjedd igjen. Jeg har lovet elevene å bake kake. De ble jublende glade, men det er selvsagt fordi de ikke kjenner til min mislykkethet på kjøkkenet. Ikke engang halvfabrikata-kaker får jeg til, altså.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Langpannekaker for dummies?Finn oppskrifter med kefir. Det blir saftige kaker. Jeg kan gi deg en oppskrift på god krydderkake med kefir? Ellers er trikset å ikke røre sånne kakerører for mye etter at hvetemelet er i. Det er bedre at røren er litt klumpete.
![]() |
![]() |
#3 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Langpannekaker for dummies?
Klumpete røre, altså? :hm: Men jeg vil bake fra bunnen av denne gangen, unansett hvordan det måtte gå, altså. Vil gjerne ha oppskrift på krydderkake!
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langpannekaker for dummies?Har du forsøkt vaniljekaken her inne?
![]() |
#6 |
Rastløs dagdrømmer
|
Vet du om en "safe" brownieoppskrift, da?
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
Enig, og jeg er heller ikke så glad i kefirkakene. Sånn bare for å forvirre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Rastløs dagdrømmer
|
Men vil jeg få til å bake dem? Det er det viktigste spørsmålet her, altså!
![]() |
#10 |
I mål
|
Jeg baker aldri Brownies fra grunnen. Bruker Toro eller Mølleren. Halvannen pose beregnet til liten langpanne til en stor langpanne. Jeg baker de fleste andre kaker fra grunnen, men posebrownies går jeg ikke bort fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rastløs dagdrømmer
|
Ok, da tar jeg ikke sjansen på den. Ovnen vår har en tendens til å steke litt ujevnt.
![]() |
#14 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Langpannekaker for dummies?Denne kaken har jeg fått mye skryt for. Enkel å få til er den og syns jeg.
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Langpannekaker for dummies?Vaniljekaken kan være litt lunefull, ja. Jeg har bakt krydderkake med stort hell til tenåringer flere ganger, men for all del... Brownies er hvertfall enkelt.
![]() |
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
Hvis du følger oppskriften nøye så skjønner jeg liksom ikke helt hva som kan bli feil? Men altså, hvis du har motsatt erfaring, og syns at mye kan gå feil, så kan jeg jo ikke garantere det. Jeg har ihvertfall bakt begge disse kakene masse ganger uten at noe har gått galt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Rastløs dagdrømmer
|
Jeg har også erfaring med kaker som liksom aldri blir gjennomstekt.
Tusen takk!
Hm, jeg hører dere ...
Veldig motsatt erfaring, ja!
Takk for tips!
![]() |
#19 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Langpannekaker for dummies?Du vet sikkert at det er lurt å sjekke om kaken er ferdigstekt med en kakenål.
![]() |
#20 |
Rastløs dagdrømmer
|
Ja, ofte stikker og stikker jeg, men den blir liksom aldri ferdig.
![]() |
|
|