|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelagede kyllingnuggets med limemajones og rotmos
Jeg gjorde det samme, og nå er vi alle stappmett.
![]() |
#42 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hjemmelagede kyllingnuggets med limemajones og rotmosDisse hadde vi både i går og i forgårs, og de var kjempegode! Og både stappen og majonesen også. Tusen takk, Glitter.
![]() |
#43 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hjemmelagede kyllingnuggets med limemajones og rotmosBarnehagen skal ha internasjonal dag på fredag og de har spurt om noen foreldre stiller med internasjonal tapasliknende mat, så jeg har tilbudt meg å stille med kyllingnuggets m/dip. Nuggets er vel amerikansk, så det oppfyller vel kravet?
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 22-10-09 kl 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Glamorøs
|
Den kokeboken anbefaler noen andre dipper også forresten, hvis du vil ha fler å velge i så kan jeg legge ut oppskriftene i kveld.
![]() |
#47 |
Etylbarbital
![]() |
#48 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hjemmelagede kyllingnuggets med limemajones og rotmosBoken min venter på postkontoret!
![]() |
![]() |
#51 |
Glamorøs
|
![]() |
#52 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hjemmelagede kyllingnuggets med limemajones og rotmosDet jeg har mest i mot amerikanske kokebøker, spesielt bakebøker, er deres hang til å bruke matvarer som ikke bruke her, som selv-hevende mel og fettfrie varianter av spesielle oster og sånt. Det går jo greitt, men da må man konvertere og regne og finne alternativer.
![]() |
![]() |
#53 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjemmelagede kyllingnuggets med limemajones og rotmosDenne har lite av sånt, heldigvis.
![]() |
#54 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hjemmelagede kyllingnuggets med limemajones og rotmosJeg likte som sagt alle tre "delrettene" veldig godt - det var litt sånne moderne utgaver av typiske amerikanske retter, som var litt sunnere og "friskere" enn sånn de typisk ble laget før. Jeg har vært på flere veldig OK restauranter i NYC og LA som har den typen "modernisert" amerikansk mat, og har veldig sansen. Hvis det er det som er stilen i resten av boken, tror jeg jammen jeg skal kjøpe den jeg også.
![]() |
#56 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hjemmelagede kyllingnuggets med limemajones og rotmosAll ære, Glitter, for den var veldig veldig god.
![]() |
![]() |
#57 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hjemmelagede kyllingnuggets med limemajones og rotmosTips til god og rimelig parmesan? Ser de har sånn skvip på boks i butikkene. Det er årevis siden jeg har handlet parmesan selv, siden vi er bortskjemte med fantastisk god parmesanost direkte fra landsbøgda i Sør-Italia, da svigerfar kjøper med seg MASSE til oss hver gang han besøker slekten der nede. Har alltid parmesan i massevis i fryseren, men nå er det tomt og svigers reiser ikke ned igjen før i januar. :sippe:
![]() |
#58 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjemmelagede kyllingnuggets med limemajones og rotmosStilen er veldig lik. Den har ganske basic mat, men med noen skikkelige prosjekter. Blant annet surdeig av druer som jeg la inn her for en stund tilbake. Det er virkelig et gigaprosjekt (som ingen svarte på, så det var nok litt i overkant for de fleste
![]() |
#59 |
Glamorøs
|
Jeg bruker mye Gran Padano som jukseparmesan.
![]() |
#60 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hjemmelagede kyllingnuggets med limemajones og rotmos:noterer:
![]() |
|
|