Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-10, 21:45   #301
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: CC, creme fraiche, bringebær + litt sukrin
Lunsj: salat med skinke, ost, grønt og litt nøtteblanding
Mellom: Litt nøtter
Erstatningsmåltid for middag: Rømme, creme fraiche og bringebær + et rugknekkebrød med makrell i tomat
Middag: Stekt løk, sopp, sukkererter og svinekjøtt med litt soyaolje på

Gammel 30-08-10, 17:47   #302
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Frokost: 1 avokado, 2 kokte egg, 1 ss creme fraiche og litt purre.
Mellom: et par ss cc med kanel
Lunsj: salat med ost og egg, creme fraiche dressing
Middag: 2 små svinekoteletter, grønnsaker og deilig Norzolasaus
Kvelds: blir nok litt cc etter trening

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 30-08-10, 18:26   #303
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost:

En Karinskive og et Nannahknekkebrød, begge med laksepålegg
Lunsj: En fiskekake. Tre-fire plommer. Hadde med en paprika, men den viste seg å være råtten.
Middag: Laks i ovnen med rømme og grønnsaker. Blomkålpuré.
Kvelds: Tenker meg det blir noe cc eller skyr, kanskje en kombo. Hvis mannen har kjøpt 70% mintsjokolade, skal jeg ha det også¨.

Edit: Det ble to oopsies med smør og ost. Og en del 70%-sjokolade, men altså ingen cc eller skyr.

Sist redigert av Hyacinth : 30-08-10 kl 22:06.
Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 30-08-10, 19:23   #304
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Frokost: Havregrynsgrøt med bringebær, blåbær og cottage cheese
Lunsj: Kyllingsalat med avocado, manchego, stangselleri, perletomater, nøtter og kesam
Middag: Tex Mex-salat på Pepes - kjøttdeig, kinakål, brune bønner og tomat
Kvelds: Oopsie med ost og skinke (tror jeg)

Sist redigert av Tangina : 30-08-10 kl 20:31.
Tangina er ikke aktiv  
Gammel 30-08-10, 20:28   #305
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan lager dere sånne oopsier eller hva det heter?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 30-08-10, 20:29   #306
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyacinth: det er utrolig mange varianter av den, men her finner du originalen + noen varianter, bla. pepperkakeoopsie. Jeg har ikke prøvd sistnevnte, men jeg har laget vanlig oopsie og søt oopsie. Den søte var kjempegod, minnet litt om vannbakkels, jeg hadde krem og bringebær på.

Gammel 30-08-10, 20:31   #307
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Men hva er det? Kaker? Lapper? Kjeks? Er de enkle å lage? Lages etterhvert eller lages og fryses ned?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 30-08-10, 20:38   #308
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ah. Det er en blanding av egg og ost. :åplyst: Jeg er egentlig allergisk mot eggehvite, så jeg bør vel ikke spise for mye av det, selv om jeg ikke merker noe til den allergien.

Det så litt for omstendelig ut til at jeg gidder å lage det til kveldsmat i kveld. Men bevares, sikkert godt. Fryser man det ned?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 30-08-10, 20:38   #309
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et slags brød/lapper, altså brødaktige greier. Smaker helt greit med pålegg på. Jeg liker best den søte varianten da, og baker heller Karinbrødet enn å bruke disse som brød. Men de er greie. Jeg kan ikke huske å ha fryst dem ned, men det går helt flott ifølge Monique på den siden. Jeg har forresten dilla på Nutty Cheese Muffinsene for tiden (men det er en dille som pleier å gå fort over). Deler dem i 3 "spiralloff-skiver", nydelig og mettende.

Nå har jeg forresten laget digg kvelds (og lunsj til mannfolket i morgen); karbonader med purre, mye hvitløk, chilipaste, Provolone i terninger, parmesan, egg, muskat, salt og pepper. Knallgode! Og til middag hadde vi svinefilet med wokgrønnsaker og bearnaisesaus.

Gammel 30-08-10, 21:59   #310
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Nå er oopsies laget og fortært. Det smakte helt ok. Ikke supergodt, og litt kvalmende, og så kom det en rar lyd av dem når jeg tok et bit.

Jeg leste alle 14 sidene på lavkarbo.no som omhandet temaet, så nå føler jeg meg åpplyst. Jeg ble ganske sjokka av å lese at mange der inne aldri i sitt liv hadde pisket eggehviter! En av dem hadde stått 30 minutter med blender og stavmikser. Jaja, jeg begynner nok å bli gammel.

De var ok, altså, og jeg lager nok igjen. Men så fantastiske som de sier, det var de virkelig ikke. Mannen min syntes ikke de smakte egg, men de hadde eggete konsistens, sa han. Jeg liker egg, og det luktet blanding av ost og egg i hele huset.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 31-08-10, 08:10   #311
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: 2 Nennes knekkebrød med smør og ost, litt yoghurt (fant lavkarbovariant på harryhandel) og en bit kyllingrest, ja også latte da
Lunsj: kyllingsalat med noen cherrytomater, litt agurk, kremostterninger (harryhandel igjen ) og pestodressing
Mellom: ett knekkebrød med noe på
Middag: svin indrefilet med kremet saus og brokkoli
Kvelds: bringebær, svensk CC og litt nøtter

Gammel 31-08-10, 08:20   #312
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå er oopsies laget og fortært. Det smakte helt ok. Ikke supergodt, og litt kvalmende, og så kom det en rar lyd av dem når jeg tok et bit.

Jeg leste alle 14 sidene på lavkarbo.no som omhandet temaet, så nå føler jeg meg åpplyst. Jeg ble ganske sjokka av å lese at mange der inne aldri i sitt liv hadde pisket eggehviter! En av dem hadde stått 30 minutter med blender og stavmikser. Jaja, jeg begynner nok å bli gammel.

De var ok, altså, og jeg lager nok igjen. Men så fantastiske som de sier, det var de virkelig ikke. Mannen min syntes ikke de smakte egg, men de hadde eggete konsistens, sa han. Jeg liker egg, og det luktet blanding av ost og egg i hele huset.

Man skal høre mye ... Fy fader, haha.
Nei de er overhodet ikke fantastiske, men helt greie. De søte er ganske gode da (tilsett søtstoff og endel vanilje), med krem og bær på. Smaker litt vannbakkelsaktig.

Gammel 31-08-10, 20:51   #313
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Frokost: cc, cf, et par valnøtter og en skvett fun light
Mellom: et par skiver ost
Lunsj: salat, avocado og røkelaks
Middag: stekte grønnsaker og kjøttsaus

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 31-08-10, 21:40   #314
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Frokost: Havregrynsgrøt med cottage cheese og blåbær
Lunsj: Oopsier med ost og spekeskinke
Middag: Kjøttkaker med brune bønner og brokkoli

Gammel 31-08-10, 21:56   #315
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost: omelett
Lunsj: tunfisksalat
Mellommåltid: en yoghurt og et par gulrøtter
Middag: fiskesuppe
Kvelds: ?

Gammel 31-08-10, 22:03   #316
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

I går var jeg bakfull og våknet med en eneste tanke: Jeg trenger karbohydrater. kroppen min skal ikke forbrenne fett idag - bare alkohol. Så da spiste jeg brød og dollypizza. Det var kjempegodt - men jeg har skikkelig vondt i magen idag - uggen, rett og slett. Er dette tilfeldig eller flere som opplever noe slikt?

idag har jeg spist alt for lite. Knekkebrød (noe i stilen med nannahknekkebrød), litt leverpostei og skyr m/bringebær.

Jeg blir også skikkelig uggen om jeg hiver innpå karbohydrater. Spiste pizza sist mandag, på Peppes, og jeg satt på do en stund i et par omganger for å si det sånn :lekredetaljer:

Jeg er tilbake på lavkarbo, og i dag har jeg spist:
Frokost: Rester etter gårsdagens middag, blomkålmos og kjøttdeig (det var frokosten sin det)
Lunsj: Ikkeno
Middag: kinkakål og hodekål kokt i fløte og smør, med muskat og litt salt og sprøstekt bacon.
Kvelds: Halv sjokolade, sukkerfri melkesjokolade med banan. Den var veldig god. Skylte den ned med et stooort glass Cola Light.

Gammel 31-08-10, 22:57   #317
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Frokost: En oopsie med smøreost og kylling
Lunsj: To oopsies med smøreost og kylling (jada, her spiser vi variert.) Noen perletomater.
Etter jobb: Nannahknekkebrød med hhv laks og makrell. LItt 70%-sjokolade.
MIddag: Chili con carne, denne gang med færre bønner. Rømmeklatt på toppen.
Kvelds: Skyr og to nannahknekkebrød med smør og skinke.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 01-09-10, 00:54   #318
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frokost: Kokt egg, tomat og agurk
Mellom og lunsj: Noen never med valnøtter (travel dag og fikk ikke tid til lunsj)
Middag: 2 kyllinglår
Mellom: Noen biter 80% sjokolade
Kvelds: Kokt egg, kyllingskinke, tomat

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 01-09-10, 09:05   #319
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Irma: har du oppskrift på tacokrydderet? Og din variant av Nannah knekkebrødet?

Gammel 01-09-10, 16:06   #320
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Frokost: CC, mandler, skyr, fløte. Litt bringebærsyltetøy (minimalt)
Lunsj: 2 nannahknekkebrød med smør, skinke og purre. Perletomater
Middag: Kyllingfilet med kormasaus fra glass (sjekket ikke innholdet), løk, brokkoli og blomkålmos

Hyacinth er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.