Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-10, 19:26   #481
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

I går:

Brunch: 2 stekte egg, 4 skiver bacon, 1 skive MB fra SDS
Mellom: 1 baconburger fra Meny, 1 skyr, 1 kopp sukkerfri kakao
Middag: Kyllinglår, asiatisk salat og sataysaus (litt mer karber enn normalt)

I dag:

Frokost: 2 skiver MB fra SDS med leverpostei / majones og kaviar / majones, 1 skyr
Mellom: 1 kaffe latte
Lunsj: Borsjtsj med rømme
Mellom: Et par ruter sukkerfri, mørk sjokolade, 1 kopp sukkerfri kakao
Middag: Kjøttkaker, brun saus og kålstuing
Kos: Baconsvor og Pepsi Max

Sukkersuget er borte igjen!

Salt er ikke aktiv  
Gammel 29-10-10, 19:13   #482
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Prøver meg frem på litt lavkarbo jeg og.

Fint om jeg får tilbakemeldinger på hvordan dette ser ut!

I går:

Frokost: Salat laget av kinakål (åssen i huleste klarte jeg å kjøpe feil salat!!), agurk, avokado, blomkål, fetaost, kokt egg, og hvitløksmajones. (dette var rester av middagen fra dagen før)
Lunsj: Samme som frokost
Middag: Kalkunfilet, stekt i meierismør, med saus laget av 2 ss creme fraiche kokt ut i panna. Asparges, og blomkål. Nyyydelig mat!

I dag:

Frokost: 1/2 boks Skyr m vanilje, 1 ss frosne bringebær, finhakket 4 valnøtter og hadde på toppen. Deilig, men riktig??
Lunsj: Samme som middag i går (- asparges)
Mellommåltid: Samme som frokost.
Middag: Ikke spist enda, men det blir indrefilet av svin, gratinerte blomkål og brokkoli (gratinert i egg og fløteblanding, med ost på.), og sikkert saus laget på seterrømme, på samme måte som i går.

Fettet får i hvertfall ben å gå på! :shock: Og jeg er veldig spent på om dette er noe for meg.

Hvordan beregner jeg mengdene i dette kostholdet da? Jeg har sikkert spist for mye, jeg eier jo ikke magemål.

Gammel 29-10-10, 19:39   #483
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Synes det ser veldig bra ut jeg, Gerbera! Men du er obs på at det er sukker i den Skyren med vanilje, ja?

Salt er ikke aktiv  
Gammel 29-10-10, 20:24   #484
Gerbera

Gerbera sin avatar

Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Synes det ser veldig bra ut jeg, Gerbera! Men du er obs på at det er sukker i den Skyren med vanilje, ja?

Hmf, nei, det tenkte jeg ikke på, så bare på karboinnholdet jeg. Da er det sikkert det i Kesam med vanilje også da, som jeg kjøpte i steden for Skyr i dag.

Gammel 29-10-10, 22:41   #485
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

De fire "slanke" koppene med Skyr er uten sukker, men med asapartam.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 29-10-10, 23:03   #486
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

De fire "slanke" koppene med Skyr er uten sukker, men med asapartam.

Men de smaker jo pføy! Finnes Skyr i en naturell variant, som jeg kan søte med noe tøys?

Kan jeg bruke fruktose? (har en uåpnet eske i skapet)

Og jøje meg så mett jeg blir, og hvor lenge det holder seg, jeg fyser ikke på godteri i det hele tatt!

Jeg burde vel strengt tatt kutte cola zero, men den skal jeg unne meg litt til, før jeg begynner å trappe ned, kan ikke kutte alt, da tror jeg ikke det holder.

Gammel 30-10-10, 00:44   #487
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

I dag har ikke vært en særlig bra dag.
Jeg spiste hmm egg og bacon til frokost. To karbonader til lunch med stekt løk. (kafe uten store valgmuligheter) Middag: kjøttkaker med blomkål! Pepsi max, knekkebrød med blåmuggost til kvelds. Og min egen cocosa, sjokolade nøtter fløte sukrin og vaniljeessensmiks til snack. Litt for mye av den. Men er nå i ketose fremdeles!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 30-10-10, 11:20   #488
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er i gang med lavkarbo igjen etter en ukes pause, også noen bursdagsfeiringer.

I går:
Frokost: 2 nennah knekkebrød med ost, smør og paprika
Lunsj: 4 skiver grillet skinke/ost/tomat, litt agurk og litt kyllingfilet
Middag: middagsrester med kylling parmesan, selleri/blomkålmos og dampet brokkoli
Kvelds: sjokolademousse lavkarbo

Gammel 30-10-10, 11:39   #489
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Men de smaker jo pføy! Finnes Skyr i en naturell variant, som jeg kan søte med noe tøys?

Kan jeg bruke fruktose? (har en uåpnet eske i skapet)

Og jøje meg så mett jeg blir, og hvor lenge det holder seg, jeg fyser ikke på godteri i det hele tatt!

Jeg burde vel strengt tatt kutte cola zero, men den skal jeg unne meg litt til, før jeg begynner å trappe ned, kan ikke kutte alt, da tror jeg ikke det holder.

Ja, det finnes en naturell. Den er blå. Fruktose kan du ikke bruke, men jeg anbefaler sukrin. Det er naturlig. Fåes på helsekosten.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 30-10-10, 12:20   #490
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Ja, det finnes en naturell. Den er blå. Fruktose kan du ikke bruke, men jeg anbefaler sukrin. Det er naturlig. Fåes på helsekosten.

Ok, takk!

Frokost i dag: Smoothie ala Iset (hadde ikke Udos, hakket noen valnøtter og hadde oppi.) Ingen favoritt akkurat, men helt grei.
Lunsj: Rester av gårsdagens blomkål og brokkoligrateng, med litt fetaost og hvitløksmajones på. Nyydelig!
Middag: Ikke spist enda, men det blir taco. (uten lefser og skjell)
Kveldskos: To skjeer kesam (halvblandet vanilje og 8%), 4 friske jordbær, 3 valnøtter og ørlitt revet 70% sjokolade. Nam!

Skal ut og handle inn masse i ettermiddag, har tenkt til å prøve nøttemuffins og frokostpannekaker også. Og gratengen skal lages ofte, den var digg!

Sist redigert av Gerbera : 30-10-10 kl 20:33.
Gerbera er ikke aktiv  
Gammel 30-10-10, 13:35   #491
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gerbera, du må gjerne spise kesam vanilje - men må passe på mengdene. Hvis du lever ketogent går det fint med f.eks en porsjon med kesam 8% og kesam vanilje blandet 50/50, med f.eks fryste eller friske blåbær eller bringebær på toppen. Og mandler.

Jeg liker ikke sukrin særlig godt, og blander splenda og sukrin 50/50. Det funker bedre for meg.

Gammel 30-10-10, 14:02   #492
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Gerbera, du må gjerne spise kesam vanilje - men må passe på mengdene. Hvis du lever ketogent går det fint med f.eks en porsjon med kesam 8% og kesam vanilje blandet 50/50, med f.eks fryste eller friske blåbær eller bringebær på toppen. Og mandler.

Jeg liker ikke sukrin særlig godt, og blander splenda og sukrin 50/50. Det funker bedre for meg.

Jeg fant ut det i går, men har ikke fått handlet nytt enda, derfor ble det kesam med vanilje i dag, en spiseskje oppi smoothien. Jeg ser noen nevner vaniljedråper i oppskriftene, hvor får jeg kjøpt det? Jeg kan kanskje blande de i kesam 8%?

Gammel 31-10-10, 20:32   #493
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Frokost: 1 nøttemuffins, eggerøre stekt i meierismør.
Lunsj: Det samme, toppet med litt hvitløksmajones.¨
Mellom: 1/4 avokado med hvitløksmajones
Middag: Kyllingfilet stekt i meierismør, blomkål og brokkoligrateng laget med matfløte og egg, toppet med ost. "Saus" laget av to skjeer seterrømme surret i stekesjyen etter kyllingfileten.
Kveldskos: 2 spiseskjeer Kesam, hakkede valnøtter og frosne bringebær.

Kveldskosen var egentlig unødvendig, var mer enn mett etter middagen.

Jeg kan ikke skjønne annet at jeg spiser veldig mye, i hvertfall i forhold til dere andre? Det vil kanskje gå seg til etterhvert, om jeg lærer meg å stoppe når jeg faktisk er mett, og ikke fortsetter å spise fordi det er igjen mat på tallerkenen.

Sist redigert av Gerbera : 31-10-10 kl 21:30.
Gerbera er ikke aktiv  
Gammel 31-10-10, 20:43   #494
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Synes fremdeles det ser bra ut jeg, Gerbera!

Her har det vært litt pause noen dager pga mye besøk og feiringer, men i morgen starter jeg på igjen. Gleder meg - har vært kvalm hele helgen jeg, av sukker og mel. :urk:

Salt er ikke aktiv  
Gammel 01-11-10, 13:39   #495
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes ikke du spiser mye, Gerbera. Jeg spiser mer enn det.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 01-11-10, 22:23   #496
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Synes ikke du spiser mye, Gerbera. Jeg spiser mer enn det.

Jeg tar meg i det flere ganger, at jeg bare fortsetter å spise, selv om jeg egentlig er mett. Må visst ikke bare jobbe med kostholdet, men med hodet også.

Frokost: Smoothie med 2 egg, friske jordbær, litt bringebær, 1 skje vaniljekesam, ørlitt rapsolje. Ikke helt min type frokost tror jeg, gulpet helt frem til lunsj.
Lunsj: Nøttemuffins, rester av blomkål og brokkoligrateng fra middagen i går.
Middag: 1 kyllingfilet stekt i meierismør, saus laget av 2 ss seterrømme surret i panna, rester av blomkål og brokkoligratengen.

Jeg er veldig mett og veldig stabil i blodsukkeret, klarer å holde meg unna sjokoladen, og reiser ikke ut i lunsjen for å kjøpe wienerbrød. ()
Men jeg synes det krever veldig mye planlegging, og det blir spennende å se om jeg holder ut lenge. Men jeg hadde gått ned 4 kilo på 5 dager!

Gammel 01-11-10, 22:54   #497
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser temmelig mye, jeg altså. Nå har jeg spist dritt i fire dager pga en bursdagsfeiring som trakk litt ut, men i dag var jeg i gang igjen.

Frokost: Nannahknekkebrød med pålegg
Lunsj: Sushi, en diger pakke. Altfor mye ris der, men gud, så godt.
Middag: Stekt torsk og brokkoligrateng
Kvelds: Rester av chili con carne
Snacks: En hel del spekeskinke, parmesan, balsamico, rødløk og tomater.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 01-11-10, 23:09   #498
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Nannahknekkebrød med feit ost mannen hadde med fra Paris
Glitterchicks Parmesan kylling med salat og kokt brokkolli.
en bit med 85% sjokolade

Det er visst det jeg har spist i dag. Dkal spise litt kvelds også.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 02-11-10, 20:42   #499
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Karinbrødskive (1) med philadelphia og spekeskinke
Svær porsjon med salat, spekeskinke, salami, fetaost, romano, purre, tomat, rødløk, valnøtter, masse olje
Mulligatawnysuppe med karrikrem og mandler
Noen få drops av en type som skulle ha lav GI og lite kalorier, lignet på blandet drops. Vet ikke hva den heter.
Skal ha kvelds også.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 02-11-10, 21:10   #500
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klubb/raspeball til middag idag..Med sukker og duppe og flesk. Så just ikke lavkarbo, med andre ord. Jeg blir skikkelig uggen om jeg mesker meg i karber - er det bare jeg som blir det?

Forøvrig så har mitt lavkarboliv medført at jeg ikke småspiser særlig og at jeg ikke har det samme lidenskapelige forholdet til småspising som jeg hadde tidligere. Jeg kjenner det i helgene - når jeg ikke har samme rutinene at det er lett å spise dårlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.