Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-11, 21:14   #661
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Spiser dere rugsprø, appelsiner og bananer, altså? Det er sånn mat jeg spiser når jeg ikke er på lavkarbo. Hmm...

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 20-03-11, 21:18   #662
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

F:knekkebrød m hvitost og salami
L: en dæsj gyros og brokkoli
M: en karbonade med stekt løk og blomkål
K: Isets oppskrift på sjokoladekake i mikro, med litt krem og noen bringebær.

Gammel 20-03-11, 21:20   #663
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

K: Isets oppskrift på sjokoladekake i mikro, med litt krem og noen bringebær.

HAr du den i farten, jeg er så gresselig sulten og sugen på noe.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 20-03-11, 22:27   #664
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

kopiert fra innlegg på lavkarbo.

Sitat:

Denne var faktisk ikke så verst. Jeg ble plutselig så godtesyk og måtte teste ut denne. Smakte som en kakete pannekake med god sjokoladesmak. Mettende er den også.

1 ss smør smeltes i en kopp i mikroen. La det såvidt smelte bare, og rør det godt, da blir røren luftigere.
Tilsett 1 egg og rør kraftig med en gaffel. Ha i 3 ss Sukrin, 2 ss kakao, 10 dråper vaniljeessens, 1 ss kremfløte og en klype salt.

Hell det i en liiiten mikrosikker form og nuke den i mikroen i ca. 1,5 minutter. Vend den over på en tallerken og server feks. med litt pisket kremfløte og noen bringebær.

Jeg har ikke bilde, men min så ut som en litt tykk sjokoladepannekake, det avhenger av hvilken form man bruker. Det går jo an å bruke en vanlig liten skål også.

NB: det måtte såpass mye Sukrin til syntes jeg, jeg hadde bare i 2 ss og det ble litt lite søtt så neste gang blir det 3. Men mange her inne vil nok synes det er nok med 2 eller kanskje enda mindre. Smak dere frem! Det går jo an å tilsette andre ting også, feks. litt revet appelsinskall, peppermynteolje, hakkede nøtter osv.

Gammel 20-03-11, 22:35   #665
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk!

Har ikke vaniljeessens. Er det viktig? Har vaniljepulver.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 24-03-11, 10:42   #666
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Jeg droppet vanilje. Det gikk bra!

Gammel 29-03-11, 23:19   #667
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på ketogent kosthold igjen, og har nå passert en uke. Deilig! Kom i ketose på under et døgn, og har ligget på ca. 15-25 karber om dagen. Hittil har jeg blant spist en del av dette:

- Nutty cheese muffins med hvitløkspaté eller pepperpaté fra Finsbråten. (Mindre enn 1 karb pr. 100 g)
- Forskjellige oster med en mandelbrødskive ved siden av + sukkerfritt eplesyltetøy fra Lerum.
- Viltpaté fra SDS
- Karrikylling fra SDS
- Kesam + kesam vanilje + bringebærsyltetøy SDS + mandler uten skall
- Spekeskinke og honningmelon (Det er overraskende lite karber i honningmelon har jeg funnet ut.)
- Pepperonipizza fra SDS
- Reker + avokado + rømme

Gammel 30-03-11, 03:25   #668
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Hva mener du med "fra sds"?

Gammel 30-03-11, 09:21   #669
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

SDS = Spis Deg Slank

Salt er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 15:53   #670
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sen frokost: en boks makrell, litt løk, en dæsj majones og noen skiver agurk
Sen lunch: cottage cheese og mandler
Middag: løvstek, blomkål og brokkoli
Kveld: ? Vet ikke enda.

Ema er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 17:28   #671
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Frokost:2 kokte egg, to porsjonsposer med majones.
Lunsj: en liten boks makrell i tomat med en porsjonspose majones, salatblad, tomat, agurk, paprika, oliven. Skinke med smeltet ost på.
Middag: en liten pølse, en liten lammelårkotelett, grillede grønnsaker med smør, samt rømme.

Señora er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 18:21   #672
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er på igjen etter påske.
Ikke gått ned på lenge, så dette er siste forsøk.

Frokost: ett lk knekkebrød med smør og ost, kaffe med fløte
Lunsj: to nøttemuffins med salami, kremost, agurk og noen kjøttbiter fra middagen i går
Middag: Mims magiske Cæsarsalat.
Kvelds: tror det blir noen ostechips med salsa

Gammel 09-05-11, 21:30   #673
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Til kvelds ble det bringebær, sukrin, cottage cheese, fløte.

Señora er ikke aktiv  
Gammel 10-05-11, 11:24   #674
Ema

Ema sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Frokost:2 kokte egg, to porsjonsposer med majones.
Lunsj: en liten boks makrell i tomat med en porsjonspose majones, salatblad, tomat, agurk, paprika, oliven. Skinke med smeltet ost på.
Middag: en liten pølse, en liten lammelårkotelett, grillede grønnsaker med smør, samt rømme.

Jeg spiser en stor boks makrell, er det bedre å spise en liten boks? Altså med tanke på innhold.

Ema er ikke aktiv  
Gammel 10-05-11, 17:30   #675
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Til middag i dag hadde vi en rett jeg fant i Mat og Helse for en tid tilbake:

Artiskokker med serranoskinke og hvitløksdressing
1 boks artiskokkhjerter
Hvitløk
200 g serranoskinke (pæreskinke eller strandaskinke ...)
2 dl rømme, creme fraiche eller jogurt
Salt, pepper, olivenolje,

Varm artiskokkene i panna, legg skinken over, kanskje litt løk og hvitløk. Hell litt creme fraiche og god olivenolje, salt og pepper over

Jeg dryppet over litt ramsløkpure og skar opp en halv avokado i tillegg. Det var kraftig kost, men veldig godt.

banana er ikke aktiv  
Gammel 10-05-11, 18:07   #676
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøttdeig med løk, paprika og ost.

og så kaffi med fløte

Gammel 10-05-11, 18:14   #677
Left
Passiv

Standard

I dag har jeg spist masse pasta med ostesaus og bacon.

Å nei, jeg glemte at jeg eeegentlig skulle spist lavkarbo.

Det blir snart, men først skal vi til Tyrkia 26 mai, så er det på vannvogna igjen. Jeg orker ikke å kjøre på nå, for så å ramle ut av ketose igjen når vi kommer dit. Det gjorde jeg i fjor, og var uggen i magen i mange dager.

Gammel 11-05-11, 18:37   #678
Señora

Señora sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Jeg spiser en stor boks makrell, er det bedre å spise en liten boks? Altså med tanke på innhold.

Nei, det er bare det at det er de små boksene de har i lunsjen på jobb.

Señora er ikke aktiv  
Gammel 12-05-11, 08:19   #679
Ema

Ema sin avatar

Standard

Vi hadde bursdags selskap i går og jeg spiste både bløtkake, suksseterte og muffins. Gjett om jeg er dårlig i magen nå. Jeg har ikke spist sukker siden januar, så dette ble litt vel hard kost. Det blir full skjerpings i dag med minst mulig karbohydrat.

Ema er ikke aktiv  
Gammel 13-05-11, 11:57   #680
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Idsøpølse

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.