Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-10, 22:36   #141
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Oj, dette får meg til å framstå som et matvrak.

Neida, spiser normalt mer, men har ikke vært særlig sulten i dag. Gidder ikke å spise bare for å spise.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 14-08-10, 22:38   #142
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Neida, spiser normalt mer, men har ikke vært særlig sulten i dag. Gidder ikke å spise bare for å spise.

Nei, det er sant. Jeg spiste lite i går. Veldig lite. Men i dag er jeg litt flau, eller har dårlig samvittighet. Selve innholdet er ikke så gale (litt lite grønt), men jeg har spist utrolig masse i dag, ser jeg nå...

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 14-08-10, 22:39   #143
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke du har spist spesielt mye Hyacinth.

Gammel 14-08-10, 23:03   #144
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var godt. Men jeg er stappmett og venter med engstelse på veiinga i morgen.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 14-08-10, 23:42   #145
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Har akkurat begynt såvidt på lavkarbo-opplegg, så er rimelig novise foreløbig. Får suge til meg inspirasjon her.

Jeg har kjøpt en ukes meny fra noe som heter Spisdegslank nå, men har funnet ut at det ikke er noe vits. Får heller finne ut av det på egenhånd.

Jeg startet det hele med mat fra Spis deg slank bare for å finne ut hva jeg kunne spise og hva som var opplegget, men fant fort ut at jeg fint kunne lage denne maten bedre selv. Brødene derfra spiser jeg - og ett og annet tørrvare produkt. Men jeg syntes det var en god vei å starte på.

Gammel 14-08-10, 23:45   #146
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg levde lavkarbo i nærmere et år før jeg kjøpte noe fra spisdegslank. For min del funker det fint som et supplement. Jeg er glad for at jeg ikke har gått for standard ukemenyer, for den maten som smaker best befinner seg hovedsaklig utenfor standardmenyene. F.eks mandelbrødet og alle middager med "gourmet" i navnet.

Gammel 14-08-10, 23:48   #147
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Den vanlige havregrøten med CC
Mellom: Skyr
Såkalt middag: 2.5 kyllinglår
Kvelds: Nannas knekkebrød

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 14-08-10, 23:55   #148
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Frokost: 2 lavkarbobrødskiver med baconost
Lunch: 2 nannahs knekkebrød med makrell i tomat
Middag: nabogrillfest så da ble det to hamburgere uten brød og en pølse. Masse salat.
Kvelds: resten av salaten med tatziki.
Snacks: litt baconcrisp

Ja også litt ufrivillig soft is Minsten sin is begynte å rinne i bilen mens jeg kjørte. Største holdt på med sin egen så jeg måtte hjelpe han og spise av isen så den ikke smelta i bilen

Gammel 15-08-10, 15:24   #149
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva er problemet med solsikkefrø? Jeg er nøtteallergiker men kan spise nettopp solsikkefrø og pinjekjerner og bruker det for det det er verdt (i stedet for mandler, valnøtter og hasselnøtter). Men det er altså ikke helt greit?

I dag har jeg spist så langt:
Frokost: Omelett av to egg med spekeskinke, løk, tomater og ruccola
Mellommåltid: Gresk yoghurt med blåbær og solsikkefrø
Lunsj: To skiver røkelaks med snøfrisk, kesam, pinjekjerner og ruccola

Til middag blir det to kyllingfileter, villris og brokkoli.

På min tredje dag har jeg følt meg litt bedre og mindre sulten, men jeg har svettet som en bryggesjauer. Vanlig det og kanskje?

Gammel 15-08-10, 15:31   #150
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så langt i dag:
Frokost: Egg, speltkjeks med ferskost m. karve.
Lunsj: CC med jordbær og sukrin
Middag: Biff m. aspargesbønner, litt gulrot og kryddersmør.
Dessert: Iskaffe

Guava er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 19:19   #151
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Dette er litt vanskelig syns jeg. Men dette er dagens ihvertfall:

Frokost: 2 rugknekkebrød med 2,7 karber per knekkis. Med rekesalat på den ene og brie på den andre
Lunsj: iskaffe med melk, 1 rugknekkebrød med rekesalat
Middag( spiste borte, så hadde ikke noe valg) - en liiiten porsjon med lasagne + masse salat. Regnet ut at jeg ca spiste 20 karber i lasagneplaten, og ellers er det vel relativt lite karber i lasagne?
Kvelds: Nannahs knekkebrød - hvor mange karbohydrater er det i den?

Jeg syns som sagt dette er vanskelig, men tror jeg er godt under 60 karbohydrater på dette.

Gammel 15-08-10, 19:29   #152
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Frokost: 1 avokado med chilikreps i aioli, 1 Nannahs knekkebrød med brie
Lunsj: Kyllingsalat, kaffe latte
Middag: Grillet indrefilet av svin, ovnsbakte grønnsaker (squash, løk og paprika), blomkålmos med chilifeta
Kvelds: 2 Nannahs knekkebrød med brie og honning ()

Salt er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 20:04   #153
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går: (får se om jeg husker da)
Frokost: Omelett av to egg + noe grønt, tror jeg
Mellom: litt cashewnøtter
Lunsj: Babybel, feta, tomat, agurk, paprika, skinke og brie. Jo, to vanlige gildepølse spist kalde for å ikke dø av sult før lunsjen
Middag: 1,5 Jakobspølser + litt entrecote, blandet salat med olivenolje + 1/2 avokado
Kveld: litt stekt brie og bringebær

I dag føler jeg at jeg har spist for lite?
Frokost: 1 Rugsprø med et smør og ett hardkokt egg. Tomat, agurk og paprika.
Lunsj: 2 skinkeskiver og brie, 1 Rugsprø med Jarlsberg og danskepølse og smør. Litt fetaost
Mellom: smoothie av skogsbær, 2 egg, litt skyr naturell og sukrin
Middag: Kyllingvinger ... Mangler middag i hus etter hyttetur - familien kjøpte seg pizza
Kvelds: Fløtekakao for å få bukt med slapphet og svimmelhet, kanskje det hjeper?

Sist redigert av Karamell : 15-08-10 kl 20:10.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 20:07   #154
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært så sykt kvalm i to dager etter frokost nå altså. Om jeg må spise mer egg nå, tror jeg at jeg spyr. :P

Sist redigert av Karamell : 15-08-10 kl 20:29.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 20:16   #155
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir også kvalm av egg, Karamell. Særlig hvis det blir i mengde 2-3 egg, det blir tydeligvis for mye for meg.

Gammel 15-08-10, 20:40   #156
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

I dag har det vært en skikkelig dårlig mat dag. Har ikke lyst på mat i det hele tatt

Frokost: tre nannahs knekkebrød med makrell i tomat, hvitost
Middag: to stekte egg. Laget to karbonader også, men ble kvalm bare av å se på dem
Kvelds: en liten skål jordbær og heistad vaniljesaus.

Gammel 15-08-10, 20:44   #157
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Som meg og kyllingvingene i dag. :urk: Orket kun å smake litt på.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 21:03   #158
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg spiser fint lite egg Karamell, tåler det dårlig. Det funker fint med eggerøre av ett egg hvis jeg spiser det med mye annet. Spekemat, manchego, tomat og rømme f.eks.

Gammel 15-08-10, 21:11   #159
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Ja, jeg må kutte egg.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-08-10, 21:12   #160
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Kvelds: 2 Nannahs knekkebrød med brie og honning ()

Jeg synes det er helt ok, jeg, og spiser det stadig vekk. Det er jo ikke SÅ mye honning akkurat. Har gjerne litt valnøtter også.

I dag:
Frokost: En skyr. Litt cashewnøtter. Blåbær.
Lunsj: Nannah-knekkebrød, en god del. Med kyllingpålegg. Jeg bakte nemlig flere i dag, og de ble mye bedre enn forrige gang. Jeg erstattet solsikkene med malte mandler og halvmalte gresskarkjerner. Nydelig.
Middag: Et par kyllingfileter og salat og paprika
Kvelds: En Fedonbar (mannen sitter ved siden av meg med sjokolade...)

Innimellom hadde jeg en liten skål hjemmelaget lavkarbois med blåbær.

Hyacinth er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.