|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#63 |
Borte
|
![]() Sv: "Cubus-barn"H&M har jo lagt ned en formidabel jobb i å gjøre billigmote trendy. Kan ikke se at Cubus har greid noe i nærheten av det samme. Uten at det egentlig har noe med å kalle noen Cubus-barn å gjøre.
![]() |
#64 |
ctrl+z
|
![]() Sv: "Cubus-barn"Unger som diskuterer foreldres lønn?
![]() |
#65 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Cubus-barn"
Hvordan kom barnet inn på det i det hele tatt? Kjente barnet igjen merket? Eller var det et generelt spørsmål? "Fattigmannsbutikk" - er det et ord barn på 5 år forstår og har et forhold til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Yes, we can!!
|
Når man bor på steder der det å bygge slike hus: http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=25276086 er skikkelig staselig og viktig, så forundrer det meg overhodet ikke.
![]() |
#67 |
Drømmer
|
Sånn står det i vg, kommentaren kommer fra en midlertidig styrer i en barnahge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Yes, we can!!
|
Det finnes hele områder med det ene etter det andre av sånne hus i den landsdelen. Det ene med flere søyler og mer marmor enn det andre. Det forundrer meg ikke på en flekk at andres lønn diskuteres over middagsbordet.
![]() |
#72 |
Glamorøs
|
Ikke det at jeg betviler at slikt forekommer, jeg har selv hørt kommentarer fra ungdom at folk i Obosleiligheter i visse strøk "kjøper seg en adresse", men jeg blir litt irritert når en artikkel trekker frem dette som et slags sannhetsvitne på at dette er et stort og omfattende problem. Det er jo rett og slett ikke annet enn "Jeg kjente en gang noen som hadde en kusine som hadde en venninne som sa ..."
![]() |
#73 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Cubus-barn"Jeg tror ikke VF troller. Jeg tipper at han bor i et søylenabolag og at han er oppriktig frustrert over merkepress og forbruksmas.
![]() |
#74 |
maler
|
Hm. Hos oss gjøres det også i og for seg, men det er mest fordi ungene sliter med å plassere begreper som rik og fattig i forhold til seg selv. Jeg bruker da å ta et verdensperspektiv og fokusere på at vi egentlig er ganske rike her i landet og at vi har nok penger til det vi trenger, men ikke nok til å sløse med.
![]() |
#76 |
Glamorøs
|
![]() Sv: "Cubus-barn"Jeg tror heller ikke at vedkommende troller. Jeg syns det bare virker litt overdrevet, rett og slett. Og han skriver jo heller ingenting om at noe av dette er selvopplevd, det er jo bare hørt fra andre.
![]() |
#77 |
Personlig pessimist
|
Signerer.
![]() |
![]() |
#78 |
Yes, we can!!
|
Ja, vi begynner å skjønne at vi også faktisk må snakke om akkurat det der. Jeg forstod her om dagen at min eldste faktisk ikke har noe begrep om at vi er langt mer priviligerte enn snittet. De tar virkelig ting for gitt. Og de sammenligner seg gjerne med de som har enda mer (og de finnes det jo også nok av her vi bor).
![]() |
#79 |
Passiv
|
![]() Sv: "Cubus-barn"Her vi bor er de fargede guttebuksene fra Cubus det som har vært høyeste mote i hele høst. DC ligger ubrukt i skapet til fordel for lilla og grønne bukser fra Cubus. |
![]() |
![]() |
|
|