Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-11, 18:30   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?

Hvis man har et bad. Det badet har fliser. De flisene er, eh, ikke knallpene.

Hvordan fikser man det superraskt og superbillig? :optimist:

Hvordan funker det å male fliser, for eksempel?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 18:30   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?

Jeg har hørt om folk som har malt fliser *hjelpsom*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 18:31   #3
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

male fliser går gullegodt!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 18:35   #4
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen min malte stygge fliser over vasken på "gjestebadet", (kun 8 stk.) med veldig godt resultat.
Mattet først med aceton og malte deretter oppå med maling som er beregnet på flis. Spør på fargehandler!
Fugene ble også malt i samme farge da det var vanskelig å få de pene på annet vis.
Men det ble veldig bra og er det fortsatt 7 år senere!

Gammel 06-06-11, 18:37   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah! Flott!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 18:38   #6
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan man gjøre dette på gulvflis også?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 20:33   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Her er min tråd om flisemaling: http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=male+fliser

Gammel 06-06-11, 21:52   #8
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Foreldrene mine har malte fliser på ekstrabadet i kjelleren. Det har holdt seg pent i mange år nå. Dog satte de inn dusjkabinett for å unngå å dusje rett på de malte flisene.

Gammel 06-06-11, 21:54   #9
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Bare husk å rengjøre skikkelig før det blir malt. Bruk noe avfettende til dette. Hvis det ikke er skikkelig rengjort er det mye større sjanse for at malingen vil flasse av etter kort tid.

Gammel 06-06-11, 21:55   #10
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Kan man gjøre dette på gulvflis også?

Ja, det går fint. Vet om noen som har gjort det og det holdt i mange år. Bare husk å rengjøre skikkelig først.

Gammel 06-06-11, 22:52   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Male flis går fint. Men les instrukser først og rengjør skikkelig. Ellers blir det forferdelig stygt.

Gammel 06-06-11, 23:02   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Man bor der til man har vent seg til de opprinnelige, stygge flisene. :lat:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 23:08   #13
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Man bor der til man har vent seg til de opprinnelige, stygge flisene. :lat:

Tar det lang tid? Har prøvd i snart 5 år.

Gammel 06-06-11, 23:13   #14
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Her er min tråd om flisemaling: http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=male+fliser

Jeg har sett bildene i tråden din nå og jeg kjenner at jeg blir helt rørt. Det er virkelig håp for badet og lommeboka vår nå.

Gammel 06-06-11, 23:23   #15
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Tar det lang tid? Har prøvd i snart 5 år.

He-he. Jeg tror jeg klarte ignorere de grusomme flisene med store roser i løpet av en tre måneders tid. Men jeg er tross alt langt under middels interiørinteressert.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 23:30   #16
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

He-he. Jeg tror jeg klarte ignorere de grusomme flisene med store roser i løpet av en tre måneders tid. Men jeg er tross alt langt under middels interiørinteressert.

Jeg er nok i den kategorien jeg også, men flisene her hjemme er ikke pene. Dessuten er det idiotisk med hvite flis på badegulvet. Sa jeg at jeg har mørkebrunt hår?

Gammel 07-06-11, 08:06   #17
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg malte flisene på badet i en leilighet jeg hadde - ble veldig fint. Men, som andre også har sagt er det kjempeviktig å gjøre en grundig jobb med avfetting. Jeg brukte sterkt salmiakk-vann og gikk over flere ganger slik at det ikke var noe fett eller fingermerker igjen på flisene. Bruk maling beregnet på fliser og kos deg med nytt bad.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 08:55   #18
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tok sjuskevarianten uten avfetting og med vanlig oljemaling. Det ble - eh - sjuskete. Men likevel bedre.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:49   #19
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi malte flisene på kjøkkenet med Bengalakk (etter råd i malebutikken). Resultatet ble blankt og veldig bra! Våre fliser var malt fra før så det var bare nødvendig med en vask med salmiakk først. Skulle jeg startet fra "bunnen av" ville jeg definitivt grunnet (spør hva slags i butikken). Viktig også å bruke en liten rulle av svamp for å få et jevnt og fint resultat.

Gammel 07-06-11, 10:53   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Male fliser går fint. Vi har dog malt gulvflisene i gangen, og det slites. Særlig med aggressiv traktorkjøring.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.