|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?Hvis man har et bad. Det badet har fliser. De flisene er, eh, ikke knallpene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?Jeg har hørt om folk som har malt fliser *hjelpsom* |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?male fliser går gullegodt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?Mannen min malte stygge fliser over vasken på "gjestebadet", (kun 8 stk.) med veldig godt resultat.
![]() |
#7 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?Her er min tråd om flisemaling: http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=male+fliser
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?Foreldrene mine har malte fliser på ekstrabadet i kjelleren. Det har holdt seg pent i mange år nå. Dog satte de inn dusjkabinett for å unngå å dusje rett på de malte flisene.
![]() |
#9 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?Bare husk å rengjøre skikkelig før det blir malt. Bruk noe avfettende til dette. Hvis det ikke er skikkelig rengjort er det mye større sjanse for at malingen vil flasse av etter kort tid.
![]() |
#10 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?
Ja, det går fint. Vet om noen som har gjort det og det holdt i mange år. Bare husk å rengjøre skikkelig først.
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?Male flis går fint. Men les instrukser først og rengjør skikkelig. Ellers blir det forferdelig stygt.
![]() |
#14 |
Superbasinella
|
Jeg har sett bildene i tråden din nå og jeg kjenner at jeg blir helt rørt. Det er virkelig håp for badet og lommeboka vår nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
etterpåklokest
|
He-he. Jeg tror jeg klarte ignorere de grusomme flisene med store roser i løpet av en tre måneders tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superbasinella
|
Jeg er nok i den kategorien jeg også, men flisene her hjemme er ikke pene. Dessuten er det idiotisk med hvite flis på badegulvet. Sa jeg at jeg har mørkebrunt hår? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?Jeg malte flisene på badet i en leilighet jeg hadde - ble veldig fint. Men, som andre også har sagt er det kjempeviktig å gjøre en grundig jobb med avfetting. Jeg brukte sterkt salmiakk-vann
![]() |
#18 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?Vi tok sjuskevarianten uten avfetting og med vanlig oljemaling. Det ble - eh - sjuskete. Men likevel bedre.
![]() |
#19 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?Vi malte flisene på kjøkkenet med Bengalakk (etter råd i malebutikken). Resultatet ble blankt og veldig bra! Våre fliser var malt fra før så det var bare nødvendig med en vask med salmiakk først. Skulle jeg startet fra "bunnen av" ville jeg definitivt grunnet (spør hva slags i butikken). Viktig også å bruke en liten rulle av svamp for å få et jevnt og fint resultat.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan quick-fix'e bad med stygge fliser?Male fliser går fint. Vi har dog malt gulvflisene i gangen, og det slites. Særlig med aggressiv traktorkjøring.
![]() |
|
|