Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg trenger sengeeksperthjelp!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-15, 11:23   #21
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger sengeeksperthjelp!

Jeg var høygravid den gangen og er glad jeg hørte på dama som frarådet den jeg selv syntes var best og fikk meg motvillig til å velge en hun mente passet mitt ønske ut fra min normalvekt. Tror jeg fikk garanti også, lovnad om å bytte dersom jeg ikke var fornøyd etter at ungen var ute. Hun hadde rett, jeg byttet ikke.

Gammel 06-04-15, 11:25   #22
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har rammemadrasser fra ikea. Godt fornøyde.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 11:27   #23
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri likt IKEA-madrasser, men er kjempefornøyd med Wonderland konntinentalmadrass som vi har nå.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 11:40   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken har du, Rine?

Jeg tror ikke jeg legger mer penger i ikea, rett og slett. Vi kjøpte en relativt dyr overmadrass der for ikke lenge siden, litt sånn tempuraktig, og vi er slett ikke fornøyd. Vi har jo også hatt to senger og til sammen tre madrasser derifra. Nå vil jeg ha noe med lang garanti. Sånne regulerbare ser jo fantastisk ut, men sikkert ikke noe vi trenger, sånn egentlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 11:55   #25
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har enten Harmony eller Symphony. Kjøpt for en del år siden, så jeg husker ikke helt. (Fremdeles på påskeferie.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 12:06   #26
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal med tid og stunder ha en Svane Zefir, den er fantastisk. Vi har stort skille i både cm og kg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 12:10   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vi har stort skille i både cm og kg.

Vi også.

Gammel 06-04-15, 12:19   #28
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er godt fornøyde med den dyreste IKEA kontinentalsengen. Vi har hver vår madrass med ulik hardhet. Vi har faktisk hver vår overmadrass også fordi jeg må ha min elskede Tempurovermadrass. Vi var inno Skeidar og Bohus også på vår sengejakt, men kom til at i den prisklassen vi opererte hadde vi råd til enten den dyreste IKEA madrassen eller den billigste på Skeidar.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 12:25   #29
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også bygget kontinentalseng av de dyreste IKEA-madrassene både hjemme og på hytta og jeg kunne ikke tenke meg noe annet - de er supergode og den eldste er nå på 13.året og fortsatt utrolig god.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 13:29   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

De aller fleste madrasser over de aller billigste har pocketfjærer i dag. Den gang i verden jeg jobbet som madrass-selger (tidlig på 90-tallet) var det bare de dyreste madrassene til Jensen og Wonderland som hadde det. Det er IKKE en garanti for ikke å hoppe når mannen snur seg. Dog er pocketfjærer det beste for kroppen din, fordi det gir individuell støtte. Ut i fra de problemene du skisserer, ville jeg ikke kjøpt kontinentalseng. Vi kjøpte det for noen år siden, og angrer på det. Det var en seng til såpass mange titusener at jeg ikke har syntes at vi kan bytte den ut. Men den ryker nok snart.
Det du vil ha, er to rammemadrasser (med pocketfjærer) og ev felles overmadrass, eller en vanlig seng med vendbare madrasser.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 13:36   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nå har vi vanlig seng med vendbare madrasser. Allikevel spretter jeg rundt når Høvdingen rører på seg.

Gammel 06-04-15, 13:44   #32
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har hver vår seng som står inntil hverandre. Problem solved. Var så lei av å våkne hver gang mannen kastet seg rundt i senga.

Gammel 06-04-15, 13:45   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Vi har hver vår seng som står inntil hverandre. Problem solved.

To ulike sengerammer, eller to rammemadrasser? Er de festet i hverandre på noe vis?

Gammel 06-04-15, 13:48   #34
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

To ulike sengerammer, eller to rammemadrasser? Er de festet i hverandre på noe vis?

To rammemadrasser. Fungerer veldig fint for oss.

Gammel 06-04-15, 19:49   #35
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

To rammemadrasser. Fungerer veldig fint for oss.

Det hadde vi vi før, og boltet sammen i beina slik av de ikke gled fra hverandre. Veldig gode Svane rammemadrasser. Det jeg ikke likte med de sengene var utseende. Det var så simpelt/ enkelt utseende. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en slags gavel til, men så ble det helt ny seng i stedet.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 20:22   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Disse kontinentalsengene, er det to rammemadrasser og en tykk madrass oppå? Og evt. en overmadrass oppå der igjen?

Blir det ikke veldig stygt å feste lakenet rett på en rammemadrass? Om man ikke skal ha den oppå, altså?

Gammel 06-04-15, 20:31   #37
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Kontinentalseng er en felles madrass i bunn (i en ramme), så er det to vendbare madrasser oppå der og en felles overmadrass på toppen. Hvis du fyker rundt av at mannen rører på seg med to vendbare, kan jeg nesten garantere at det vil føles enda mer hoppete med en kontinentalseng.

Gammel 06-04-15, 20:31   #38
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi kjøpte Wonderland SL7 før jul. En drøm å ligge på, og alle nakke- og ryggproblemer er borte. Hvis du går på nettsiden til Wonderland, kan du se de seriene de har. F.eks i Exclusive-serien heter samme senga SL7 på Skeidar, Windsor på Møbelringen og VIP på Bohus. Så kan du kjøpe senga der den er billigst. Har inntrykk av at den er på kampanje hos en av de til enhver tid.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 20:34   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Kontinentalseng er en felles madrass i bunn (i en ramme), så er det to vendbare madrasser oppå der og en felles overmadrass på toppen. Hvis du fyker rundt av at mannen rører på seg med to vendbare, kan jeg nesten garantere at det vil føles enda mer hoppete med en kontinentalseng.

Men på mange av bildene ser det ut som to senger i bunn?

Gammel 06-04-15, 20:43   #40
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Standard

ja, enig i at det ser sånn ut. Kanskje jeg husker feil Minsta sover på rommet vårt nå, så jeg får ikke sjekka. Vi har den dyreste wonderland-varianten.
Men greia er i hvert fall at en kontinentalseng blir mykere enn både vendbar og ramme -pga alle lagene med madrasser og fjærer. Hvis du har en lang og tung mann, som min, blir det da nesten som en fulldempa vannseng når han beveger på seg. Det skaper bølger over i min del, hvis han ikke snur seg pent og greit (han kaster seg rundt). Jeg syntes ikke det var irriterende med vendbare (pocket) madrasser med felles overmadrass, men sliter med den vi har nå. Vi har prøvd andre varianter også, med samme konklusjon. Prøv den i hvert fall godt og grundig i butikken før du kjøper!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.