Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tips om leie av feriehus i Danmark?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-07, 23:11   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips om leie av feriehus i Danmark?

Vi planlegger en uke i Danmark med venner i juli. Tenkte å leie et stort hus sammen, helst nær vann og bademuligheter.

Jeg er helt grønn på geografi og attraksjoner og alt, så jeg vet liksom ikke hvor jeg skal begynne å lete en gang. Er Vestjylland ok?

ALLE tips velkomne!

Gammel 07-01-07, 23:16   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om leie av feriehus i Danmark?

Jeg har vært masse i sommerhus i Danmark, og Søndervig er et nydelig område, litt langt nede på vestkysten. Der har jeg vært to eller tre ganger. Nå må jeg legge meg, men har vært veldig mange steder i Danmark så spør meg gjerne om det er noe jeg kan bidra med.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:27   #3
Betsy
Aktiv

Betsy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Betsy er litt kul
Standard

Jeg har også vært i Søndervig. Selv om det er veldig fint der med fine lange strender, så vil jeg ikke anbefale bading der. Jeg så ingen plass jeg ville tørre å la barna bade på i allefall. Dette pga mye bølger. Vi badet i basseng!
Vi tok dagstur til legoland. Husker ikke helt hvor lang tid det tok, under to timer mener jeg å huske.

Gammel 07-01-07, 23:33   #4
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi leide hus ved Sejerø Bugt i Odsherred (Vest-Sjælland) for noen år siden og det var helt topp. Link: http://www.visitodsherred.com/
Kombinerte med noen dager i Køben, og tok også en kjøretur til BonBonLand (tivoli) syd på Sjælland.

I fjor sommer var vi på gourmetopphold på Luneborg Kro på vestsiden av Jylland, ikke langt fra Aalborg og et par timers kjøretur fra Frederikshavn. Der var vi bl.a. i Fårup sommerland, som var kjempefint med både badeland og tivoli.
Aberet med mange steder på vestsiden av Jylland, spesielt i nord, er at det er høy partyfaktor og masse folk (spesielt Løkken, Blokhus osv)

Her er noen andre linker til sommerhusutleiere:
http://www.jammerbugten.com/
www.novasol.dk
www.sologstrand.dk
www.dancenter.com

Sist redigert av kiddo : 08-01-07 kl 00:53. Årsak: gjorde om linker til dk
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:22   #5
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Vestjylland er bra.
Det blåser kanskje litt mere der en på østsiden, men til gjengjeld har de fabelaktig strand. Spesielt oppe ved Blokkhus/Løkken.
Sistnevnte er mere fyllested da.
Men det er mange steder mellom de stedene også da.
Vi har selv vært i Saltum (som ligger omtrent midt i mellom) og stranda er bare fabelaktig.
Man kan kjøre bilen ned dit man vil ligge (stranda er mange km lang) hvit deilig sand og langgrundt. Veeeeldig langgrundt.

Nå har ikke vi vært i mange parker i området, men Fårup har vi fått med oss.
Den ble vel kåret son en av de beste parkene i Danmark i en norsk avis i sommer. (tror det var Dagbladet)
Den ligger omtrent i Saltum.
Stor park hvor man ikke merker så mye at det er veldig mange mennesker der.
Mange aktiviteter og de har badeland også. www.faarupsommerland.dk

Veiene er ine i Danmark så det går fint an å ta dagstur til legoland derfra.
Vi har også hatt dagsturer til Tyskland for å handle.
Drar til danskenes "Svinesund" rett over grensen ved Padborg.

Gammel 08-01-07, 00:33   #6
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For to år siden var vi i Binderup, og bestilte gjennom sologstrand.dk. Da fikk vi det faktisk tusenlappen billigere enn om vi hadde bestilt gjennom de norske sidene. Bare et tips.

Gammel 08-01-07, 01:09   #7
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Binderup ligger altså på sydøstjylland. Nydelig område og ikke langt fra verken Tyskland eller Legoland. Løveparken må man også besøke om man er i dette området.

Gammel 17-04-08, 13:43   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi vurderer nemlig noe sånt i sommer, men synes det er SÅ vanskelig å finne ut hvor

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 10:20   #9
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Vi ferierer fast i mannens families sommerhus i Ebeltoft, det blir øst-Jylland. Her er det ganske rolige vindforhold i forhold til vestkysten, men ikke like fine strender. Men de holder fint for oss, langrunde og barnevennlige. Og selve byen Ebeltoft er en veldig koselig dansk by, med små gågater og stokkroser, kafeer og bra shopping!

Barnevennlige aktiviteter i nærheten er Ebelfotf ZOO, Ebeltoft hoppe/lekeland, Fregatten Jylland (diger treskute med museum), Akvariet i Grenaa, Randers Regnskov og sikkert mye annet som du får info om på turistkontoret i byen.
I nærheten finnes Djurs Sommarland, som anbefales! http://www.djurssommerland.dk/
Der er det er store grønne flater hvor man kan ha en god piknikk, alt er "gratis" når du først har betalt for å komme inn, og de har bl.a. badeland. Det "roligste" og mest behagelige sommerlandet jeg har vært i. Et must!

Vi pleier å ta ferje fra Oslo til enten Fredrikshavn eller Hirtshals, og deretter kjøre de 2-3 timene ned. Man kan også ta hurtigferje Gøteborg-Fredrikshavn, eller ferje fra Varberg (Sverige) til Grenaa, ca. 20 min. kjøring fra Ebeltoft. Vi kommer også noen ganger fra København, da går det hurtigferje fra Odden til Ebeltoft (dyr!).

Nå følte jeg nesten som om jeg jobbet i et turistbyrå, men det er så fint her! Og jeg sitter jo bare her og venter på å føde jeg, så hvorfor ikke skryte litt av Ebeltoft.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 10:30   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for info!

Gammel 18-04-08, 10:43   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har leid hus gjennom www.dancenter.no, der kunne vi plotte inn hvor langt unna vannet vi ville være. Vi skal til østjylland et sted (Øster Hurup) men jeg har ikke vært der før, så jeg vet ikke om det blir bra.

Var i Løkken for noen år siden (før vi fikk barn) og det var bra om natta, ikke fullt så bra om dagen. Ble helt forblåste, og selv om stranda var nydelig gikk det ikke an å være der, det bare blåste..

Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 11:02   #12
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg anbefaler Nord-Sjælland Mange hyggelige småbyer langs kysten, kort vei til København (ca 30 min på motorveien), fine strender, ikke så forblåst som veskysten av Jylland, museumet Lousianna i nærheten (et must), Hornbæk. God tur - det er veldig hyggelig å feriere med barn i Danmark!

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 13:36   #13
Left
Passiv

Standard

Har dere vurdert Bornholm?
Har vært på Bornholm 3 ggr, og det er utrolig fint der.

Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 14:12   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blåste bort på vestkysten i fjor sommer. Dit drar vi ikke igjen. Jeg liker ikke landskapet så godt heller. Goldt og trist, syns jeg. (Smaksak, skjønner jeg)

Gammel 18-04-08, 14:22   #15
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi blåste bort på vestkysten i fjor sommer. Dit drar vi ikke igjen. Jeg liker ikke landskapet så godt heller. Goldt og trist, syns jeg. (Smaksak, skjønner jeg)

Signerer. Vi var rett ved Søndervig i fjor, i ett fint stort hus sammen med en annen familie. Kort vei til stranden, ved klittene, men den ble lite brukt gitt. Det blåste helt vilt. Reiser ikke tilbake dit.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 14:26   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Er Østjylland bra da tro?

http://www.dancenter.no/hus/34709?pe...tdate=20080719

Gammel 19-04-08, 13:53   #17
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Århus er mye hyggeligere en Aalborg!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 09:53   #18
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her skal vi leie, rett ved Ebeltoft:

http://www.novasol.no/nov/578.nsf/0/...ument&H=D26787

Vi er 2 familier, 4 voksne og 4 små barn.
Perfekt beliggenhet med barnevennlig strand 70 m utenfor døra.
Og inngjerdet hage!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 23:26   #19
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

jepp, det jeg har likt best er blåvand, fantastisk sted og gode shopping muligheter.
litt langt å kjøre men er verdt det
hvide sande er også koselig.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 00:21   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Vi skal til Als (?)
Ligge på Østkysten og er en liten time fra Hirtshals og en liten halvtime fra AAlborg. Perfekt. Tror vårt kom på ca 14000 for en uke.

Alls, dit skal vi også.
Alls Odde.

Emneord
danmark, ferieleilighet, parker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.