Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-09, 18:19   #181
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Da er jeg ferdig med mitt første i sort/grått.
Neste blir i blåtoner,men det blir jeg ikke å begynne med før jeg har gjort ferdig vottene mine.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:37   #182
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Syns det er litt krøkkete å strikke på pinne nr 8, eller kanskje det er pinnen sin skyld. Den er så glatt. Har pinner nr 7. Lurer på å bruke de til neste runde.

Gammel 09-11-09, 20:04   #183
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har strikket to Ninskjerf som skal være gaver til kollegaene mine.
... og et morsomt et av en helt annen type til meg sel(siden torsdag).

Gammel 10-11-09, 20:11   #184
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Kan dette bli fint i ensfarget nøstebarnull montro?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:21   #185
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Få se bilder da!

Gammel 11-11-09, 18:30   #186
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flytter dere over den siste masken eller strikker dere den?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 19:09   #187
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Flytter dere over den siste masken eller strikker dere den?

Strikker den.

Gammel 11-11-09, 19:11   #188
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke ferdig med nr 2 ennå.
Er det noen som har flere bilder av sitt resultat?

Gammel 12-11-09, 02:35   #189
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lange blir deres skjerf?

Jeg bor jo på et sted som normalt sett er ganske varmt, men det kan jo ha sine kaldere perioder. Derfor har jo ikke de fleste vennene her så stort behov av å få slike skjerf i ull. Hvordan tror dere at de blir i bomull? Er de greie som pynteskjerf eller er det noen som har oppskrifter på noe som kan passe mer som bare pynt?

Er det noen som er flink på garner som da kan anbefale meg garn (gjerne i flere farger) som kan passe og som jeg får kjøpt her? Dette var jo nemlig gøy! Det jeg gjør nå syns jeg selv blir i kjempeflotte farger. Det eneste som irriterer meg litt var at det var en skarv i nøstet så en av de flotteste fargene i nøstenet ble plutselig avbrutt av en helt annen farge. Ellers er overgangene veldig flytende så det var litt dumt. Jeg må dog kjøpe mer garn for å bli ferdig ser jeg. Jeg skal strikke så langt som jeg kommer på et nøste så skal jeg regne ut hvor mye jeg trenger for å bli ferdig med det jeg holder på med + et til.

Sist redigert av Pelen : 12-11-09 kl 02:41.
Gammel 12-11-09, 09:54   #190
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Silke/ull kan være et alternativ Pelen.
Ellers har Drops Design er utrolig lekkert garn i bomull og viscose. Garnet har en flott glans og ville sikkert blitt lekkert i et sånt skjerf.
Kanskje du finner noen alternativer over there.

Gammel 12-11-09, 13:34   #191
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Ellers har Drops Design er utrolig lekkert garn i bomull og viscose. Garnet har en flott glans og ville sikkert blitt lekkert i et sånt skjerf.
Kanskje du finner noen alternativer over there.

Ja, noe slikt hadde nok vært greit. Jeg strikker i silke/ull nå og det syns jeg blir for kraftig her. Det har jo fortsatt vært opp mot 30 grader her på dagen (den siste uken har det dog aldri vært over 30). Om noen har garntips som finnes her så er jeg takknemlig ...

Gammel 12-11-09, 15:57   #192
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Hva tror dere om dette? Jeg har begynt å strikke et i litt tykkere garn, men jeg tror kanskje at det blir bedre med litt tykkere pinner. Hva tror dere?

Det dere ser oppe til høyre er strikket i et tynnere garn.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG00062-20091112-0952.jpg (61,6 KB, 176 visninger)
Gammel 12-11-09, 16:28   #193
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Noen som vet hvor man kan få regiagarnet på nett?

Gammel 12-11-09, 19:43   #194
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok valgt tykkere pinner ja, Pelen - for å få sjalet mer luftig!

Mitt første sjal ble ca 2 meter på det lengste forøvrig. Jeg har enda ikke fått kjøpt nøste til flere sjal, det har vært så mye annet i det siste (ny jobb etc.), men håper å få tid til det snart!

Gammel 12-11-09, 21:20   #195
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg ville nok valgt tykkere pinner ja, Pelen - for å få sjalet mer luftig!

Ja, det var det jeg tenkte også.

Gammel 12-11-09, 21:31   #196
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg er igang med det tredje skjerfet nå.
Første var i gråtoner, det siste i samme. Skjerf nummer to ble i blåtoner.
Det første tok jeg selv, de andre to er julegaver.
Skal strikke det neste i Sandnes ensfarget offwhite angora.

Gammel 12-11-09, 21:34   #197
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er straks ferdig med mitt første, strikket i gråtoner.
Noen som har tips til garn jeg kan strikke flere i?
Jeg synes ikke det var så fine farger hos min lokale garnlanger.
Hun hadde heller ikke Sandnes minipalett garnet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 21:38   #198
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er håndarbeidsdyslektiker men må abbonnere.
Kan jo tenkes det er så lett som dere skal ha det til ...

Gammel 12-11-09, 21:43   #199
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hvis du skal starte med noe, Mississippi, så tror jeg dette sjalet er en ganske fin nybgynner oppgave - bare du setter det litt inn i dette med å øke/felle masker og kan strikke rett og vrangt, så er det ingen problem!! Vi hjelper deg gjerne på veien!

Gammel 12-11-09, 21:47   #200
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Hvis du skal starte med noe, Mississippi, så tror jeg dette sjalet er en ganske fin nybgynner oppgave - bare du setter det litt inn i dette med å øke/felle masker og kan strikke rett og vrangt, så er det ingen problem!! Vi hjelper deg gjerne på veien!

Tusen takk!
Jeg har strikket litt, men blir smårar av mønster (dvs telle masker)
Kan strikke rett og vrang, må nok øve litt på øking og felling ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.