|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetDet er gunstigere at mamma disponerer dem enn at tenåring gjør det rent praktisk. Vi hadde nok blitt enige tenker jeg, men i utgangspunktet hadde han fått pengene. Men så er han ikke et lite barn, det er ting han kunne behøve som en start på voksenlivet og det hadde han fått. Leilighet eller bil eller kanskje begge deler til og med. |
![]() |
![]() |
#2 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetVi hadde nok gjort som når vi går trimbingo. Da har hver av oss sin egen kupong, men evt.sjokoladegevinst deles på alle som er med og går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hvor er hengekøyen!?
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetVanskelig det der... dersom ett av barna vinner storgevinsten. En bedret familieøkonomi ville i stor grad kommet barna til gode. Men noe av gevinsten ville nok ha gått direkte til barna... Men ikke nødvendigvis på en konto i barnas navn (ref. tidligere nevnte overformynderi). Greit med litt fleksibilitet.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetJeg hadde selvsagt tatt alt og gitt barnet, forhåpentligvis det minste, 10 skinnende mynter slik at det hadde blitt dødsglad.
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetVille nok satt av en viss sum til snuppis, betalt ned litt gjeld og gjort noe hyggelig for hele familien, feks dra på ferie eller noe alle har glede av |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetJeg synes det er urettferdig om en unge får 1 mill når h*n bli atten og den andre ikke noe på grunn av et flaxlodd de fikk som små barn. Så utrolig kjipt for den andre. Jeg hadde enten delt pengene mellom barna, eller (mest sannsynlig) investert dem i huset vårt.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetJeg er ganske sikker på at vi hadde brukt pengene på hytte uansett hvem som hadde hatt loddet med gevinsten. Det ønsker vi oss, og har litt for lite penger til å realisere hyttedrømmen.
![]() |
![]() |
#10 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnet
Jeg også. Men jeg kjøper sjelden flaxlodd, så det blir nok aldri et problem.
![]() |
#11 |
Lysende norsk flaskekoker
|
Jeg kjenner noen som vant 250.000, det var toppremien den gang |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetJeg hadde skrapt loddene først, og fordelt de etterpå.
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
|
helt enig med deg!
![]() |
#14 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetJeg hadde spart litt til begge barna, og brukt resten på å betale ned noe gjeld og kanskje ta en bra ferietur sammen.
![]() |
|
|