Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis barnet ditt hadde vunnet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-08, 09:19   #1
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnet

Det er gunstigere at mamma disponerer dem enn at tenåring gjør det rent praktisk. Vi hadde nok blitt enige tenker jeg, men i utgangspunktet hadde han fått pengene. Men så er han ikke et lite barn, det er ting han kunne behøve som en start på voksenlivet og det hadde han fått. Leilighet eller bil eller kanskje begge deler til og med.

Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 17:05   #2
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde nok gjort som når vi går trimbingo. Da har hver av oss sin egen kupong, men evt.sjokoladegevinst deles på alle som er med og går.

Å la det ene barnet få en million på konto mens de andre ikke hadde fått noe hadde vært rav ruskende galt i mine øyne. -Hadde det vært 30-40 kroner kunne jeg nok latt det ene barnet beholde alt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 17:27   #3
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Hadde nok gått til hele familien, ja.

Gammel 01-12-08, 20:27   #4
Guffen
Hvor er hengekøyen!?

Guffen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Vanskelig det der... dersom ett av barna vinner storgevinsten.

En bedret familieøkonomi ville i stor grad kommet barna til gode.

Men noe av gevinsten ville nok ha gått direkte til barna... Men ikke nødvendigvis på en konto i barnas navn (ref. tidligere nevnte overformynderi).
Greit med litt fleksibilitet.

Gammel 01-12-08, 17:27   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde selvsagt tatt alt og gitt barnet, forhåpentligvis det minste, 10 skinnende mynter slik at det hadde blitt dødsglad.

Gammel 01-12-08, 20:20   #6
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Ville nok satt av en viss sum til snuppis, betalt ned litt gjeld og gjort noe hyggelig for hele familien, feks dra på ferie eller noe alle har glede av

iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 20:25   #7
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er urettferdig om en unge får 1 mill når h*n bli atten og den andre ikke noe på grunn av et flaxlodd de fikk som små barn. Så utrolig kjipt for den andre. Jeg hadde enten delt pengene mellom barna, eller (mest sannsynlig) investert dem i huset vårt.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:01   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske sikker på at vi hadde brukt pengene på hytte uansett hvem som hadde hatt loddet med gevinsten. Det ønsker vi oss, og har litt for lite penger til å realisere hyttedrømmen.

En hytte vil jo vært til glede for ungene også, så jeg ser ikke helt at det skulle bli så feil.

Gammel 01-12-08, 21:21   #9
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville brukt pengene på hele familien og betalt ned gjeld. Det kommer barna til gode uten tvil.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:27   #10
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg ville brukt pengene på hele familien og betalt ned gjeld. Det kommer barna til gode uten tvil.

Jeg også. Men jeg kjøper sjelden flaxlodd, så det blir nok aldri et problem.

Er det noen som har hørt om noen som har vunnet veldig mye på flaxlodd da? Jeg har aldri hørt om noen som har vunnet mer enn 100,-

Gammel 01-12-08, 21:32   #11
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg også. Men jeg kjøper sjelden flaxlodd, så det blir nok aldri et problem.

Er det noen som har hørt om noen som har vunnet veldig mye på flaxlodd da? Jeg har aldri hørt om noen som har vunnet mer enn 100,-

Jeg kjenner noen som vant 250.000, det var toppremien den gang

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:35   #12
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde skrapt loddene først, og fordelt de etterpå.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 09:14   #13
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Å la det ene barnet få en million på konto mens de andre ikke hadde fått noe hadde vært rav ruskende galt i mine øyne. -Hadde det vært 30-40 kroner kunne jeg nok latt det ene barnet beholde alt.

helt enig med deg!

Gammel 01-12-08, 21:28   #14
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde spart litt til begge barna, og brukt resten på å betale ned noe gjeld og kanskje ta en bra ferietur sammen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.