|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkerklokke med lysAldri hørt om, men abonnerer.
![]() |
#4 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkerklokke med lysMen hva er dette for slags klokker? Navn? Jeg kan ikke fordra ringing i ørene om morgenen lenge før jeg er våken
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vekkerklokke med lys |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke med lysHar vært å sett på dem til datteren min. De har flere typer på Clasern bla |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke med lysJa, de funker. Jeg er på klokke nummer to nå. Våkner så godt som alltid før alarmen går.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Vekkeklokke med lysJeg har en Phillips wake up light. Kan velge mellom radio, fuglekvitter og Superirriterende Pipelyd, og bestemme lys- og lydstyrken selv. Vi er for tiden på fuglekvitter da min kjære ikke var så begeistret for radio, men jeg vurderer å prøve igjen med annen kanal, for det var fint. Skal nevnes at jeg har på mobilalarm i tillegg, men synes lyset hjelper for å våkne, ja. Det er en fordel å skru lyset på litt sterkt i de mørkeste periodene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Vekkeklokke med lysJeg fikk til jul. Enn så lenge ser det ut til at det hjelper på hjertebanken og brystsmertene jeg får av å våkne vettskremt til de vanlige vekkerklokkene.
![]() |
![]() |
#10 |
En som trener
|
![]() Sv: Vekkeklokke med lysTakk for svar! Jeg føler ofte at jeg vekkes i en veldig tung søvn, og det vil vel en slik klokke hjelpe med, at søvnen blir gradvis lettere av lyset og så blir det ikke så fælt å vekkes. Jeg skal ta meg en titt på Enklere Liv og Elkjøp, tror jeg. Er store prisforskjeller, lurer på om det er like store kvalitetsforskjeller. Over kr 2000 blir litt stivt, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Vekkeklokke med lysElkjøp har en fra Phillips til tusenlappen, ser jeg. Den har sikkert bare en lydvalgmulighet, men det gjør jo ikke så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Vekkeklokke med lysVi har Philips sin dyre sak. Kan dessverre ikke si at jeg synes den har hjulpet noe som helst, hatt den i et drøyt år. Har en vanlig klokke på også, våkner ikke bare av lyset og alarmen på den store.
![]() |
#14 |
En som trener
|
![]() Sv: Vekkeklokke med lysTakk for tips! Philips pleier jo å være bra, jeg må innrømme at jeg liker kjente merker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
En som trener
|
![]() Sv: Vekkeklokke med lys
Æsj... Nei, det er vel begrenset hva en slik klokke kan gjøre. Jeg prøver å tenke på alle mulige tiltak, så kanskje summen gjør at det blir bedre. Legge seg tidligere er selvsagt øverst på lista, og så har jeg begynt med jern, da lagrene alltid er tomme når jeg måler det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har hatt Bodyclock i .... seks år? Nå begynte den å hangle, og så fant jeg en som er kombinert lysterapilampe og vekkerklokke. Jeg husker ikke hva den heter, men jeg har en link til den i bokmerkene mine hjemme, kan legge den inn i kveld hvis jeg husker.
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vekkeklokke med lysEllers kan jeg anbefale en liten morgensprudlende 2-åring som synes 06.11 er en fin tid å sitte og synge i sengen på. Da får man gradvis snoozevekking, da.
![]() |
#18 |
Gal kattedame
|
Hehe, vi kunne nok med stort hell lagt oss mye tidligere vi også. Jeg har ikke vært så tung psykisk de to siste vintrene, det kan jo være en sammenheng med morgenlyset ?
![]() |
#19 |
|
For meg er det mye av greien, altså, ikke selve vekkeeffekten (har som sagt backup). Jeg våkner på en mer behagelig måte, jeg får lys i ansiktet og det letter oppvåkningsprosessen og dagen som følger etterpå. Har lignende effekt som dagslyslamper rett og slett, og det er jo litt av poenget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
En som trener
|
Vår toåring drar jeg gjerne lenge om morgenen, hun sover gjerne til 08. |
![]() |
![]() |
![]() |
|