|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrød
Jeg lager ca 0,5 cm tykk leiv, så tykkere enn pepperkaker, de skal jo være myke.
![]() |
#42 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødJeg gjør som Susse, ellers kan de fort bli harde når man steker dem.
![]() |
#45 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødIngen hos oss er glade i polarbrød, men dette kan kanskje være bedre? Verdt et forsøk? Selve konseptet med enkeltvis ferdige 'brødskiver' er jo genialt forsåvidt.
![]() |
#46 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødVi bruker heller ikke polarbrød til vanlig, men jeg fikk litt lyst til å prøve oppskriften.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
De skal være ganske tynne, så det blir i så fall flere langpanner. Jeg pleier å få 30-40 stykker med denne oppskriften.
![]() |
#48 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødDa har jeg lagd disse. 16 rundinger og 12 firkanter (langpanneforslaget over her) jeg stakk ut rundinger.
![]() |
#49 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødDa står deigen min til heving, men jeg kan ikke si den ble så løs...heller det motsatte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødDe ble gode de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødJeg har også laget disse i dag, og de falt i god jord. Men for at de ikke skal bli for tykke, påtross av gode kjevling, skal jeg forsøke å lage deigen ganske løs neste gang, ved å ha i mer væske, og heller smøre de utover, for å se om det blir bedre. Jeg fikk også ca. 20 stk. av den deigen, og litt større enn vanlige polarbrød tror jeg. |
![]() |
![]() |
#52 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødSærlig holdbare var de ikke, men det er helt OK. At bakverk er kjempeholdbart betyr bare at det er masse E-stoffer som regel.
![]() |
#53 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødJeg holder på med disse nå. Spent på om jeg får det til. :P Deigen er vel ferdighevet i denne stund, så det er bare å innfinne seg på kjøkkenet.
![]() |
#54 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødNeste gang skal jeg lage de litt større og litt flatere. Da bør de gå an å ha de i brødristeren i følge min mann. Ikke vet jeg om de egner seg for det da, men det var viktig for han, tydeligvis.
![]() |
#56 |
Jeg tar dem ut av fryseren og tiner i mikro 15 sekunder på hver side. Da er de klare til å spises. På kvelden tar jeg ut en halvtimes tid før jeg skal smøre niste.
![]() |
#57 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødMulig jeg gjorde det feil i min tid, men er jeg den eneste som ikke syntes resultatet ikke hadde særlig mye, om noe som helst, til felles med polarbrød? Mine smakte ikke noe som lignet, var slett ikke så luftige (som for meg er mye av poenget med polarbrød egentlig, og de jeg bakte mener jeg å huske var veldig kompakte i forhold) og var egentlig rett og slett noe absolutt helt annet enn polarbrød. Hjemmebakte matpakke-brød-i-ferdige-posjonsstørrelser ja, men polarbrød? not at all.
![]() |
#58 |
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødPolarbrød er vel ikke luftige? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødEhh, jeg sitter da her med et kjøpt polarbrød her, og jo, det er luftig. Disse ble i alveslottbloggen lansert som hjemmelaget variant av polarbrød gaupefot, som også ar små luftige greier.
![]() |
|
|