|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødJa, mine var som sagt muligens for mye mel, for lite løs deig, for de ble etter min hukommelse for "kompakte". Gode var de jo likevel, på sitt vis, men minnet meg på ingen måte om polarbrød i smak, konsistens eller bruksområde. (Jeg likte dem nemlig ikke med pålegg på. Knerten gjorde det da, men jeg syntes det ble feil smak)
![]() |
#62 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødAltså den kjøpe-konsistensen som er myk og veldig holdbar tror jeg ikke er så lett å oppnå med vanlige ingredienser. Det er ting jeg forbinder med sånne bakverk som står seg i dagesvis.
![]() |
#63 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødJeg tenkte ikke at det skulle bli sååååå mykt nei (dog, mormor sine boller hadde mye av den mykheten, bare ikke all luften) men mitt første forsøk ble i alle fall for kompakt. Og ikke noe som helst ved dem minnet det minste om polarbrød, derfor ble det at de var lansert som hjemmelagde "gaupefotbrød" veldig misvisende for meg.
![]() |
#65 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødJeg har vurdert om jeg skal prøve å bake dem med litt løsere deig, og så heller smøre deigen ut over plata. Og hvordan tror dere det funker med bakepulver i stedet for gjær? Vil de bli litt mer fluffy da tro? De smakte veldig godt, men ble ganske kompakte ja, så enden på visa var at jeg brukte de som pizzabunn til min "slankepizza" med karbonadedeig, raspet gulrot, mager revet ost, knuste tomater og krydder. Til det var de VELDIG gode om jeg kan si det |
![]() |
![]() |
#66 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødI de butikkkjøpte polarbrødene er det både bakepulver og gjær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrød
Det tror jeg jeg skal prøve ja. Nå har jeg bakt dem med bare bakepulver, og de ble jo forsåvidt fluffy, men jeg ser for meg at de hadde vært enda mer fluffy med litt gjær i også ja. Røra blir jo stående litt fordi jeg ikke har mer enn to stekebrett, sånn at den mista liksom litt av futten på slutten ( |
![]() |
![]() |
#68 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødJeg tok utgangspunkt i denne oppskriften, og har lagt til bak hva jeg har brukt. |
![]() |
![]() |
#69 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødHar noenprøvd med spelt mel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødJeg lage med 50/50 hvetemel og samalt hvete i går, uten linfrø. Stor suksess.
![]() |
![]() |
#71 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødJeg baker mine uten frø og med hele havregryn (små). Bruker mer Fibra (ekstra fin sammalt hvete) enn siktet hvete, og de blir lette og luftige. Oppskrift her.
![]() |
![]() |
#72 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmelagede polarbrødHerremin, de er gode. Jeg fikk ikke tak i Fibra, men kjøpte Regal fullkorn hvetemel. Og erstattet sukkeret med Tagatose. http://tagatose.no/produkttyper/strosukker/ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|