Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor skjer det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-07, 09:33   #1
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skjer det?

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Dere kan vel bl.a. ikke nekte for at det har vært litt rabalder internt et par ganger, f.eks. da info om det "superhemmelige" treffet dere hadde for noen måneder siden ble lekket ut i det åpne forumet?

Vet du, det var det faktisk ikke, rabalder mener jeg. Og det var ikke et treff, ei heller superhemmelig, men en invitasjon som gikk fra en bruker til flere andre (også noen som ikke var i den lukkede delen) basert på en mailingliste som hadde eksistert lenge før FP ble startet. Det var også derfor middagen ikke var spesielt annonsert, vedkommende som hadde invitert ville at det skulle være en privat greie og ikke et FP-arrangement.

Gammel 02-05-07, 09:49   #2
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vet du, det var det faktisk ikke, rabalder mener jeg.

Det var nå i hvert fall litt oppstyr og spørsmål rundt hvem som hadde lekket det, har jeg fått med meg.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:51   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Elinblu, jeg synes du er paranoid opptatt av prikkene dine igjen. Jeg skjønner at de teller opp til et visst punkt, hvis man vil inn på Medlemssalongen, men ellers spiller det da ingen rolle om man har 500 eller 1500 poeng? Det er hver enkelt prikk og kommentar som teller, ikke summen.

Og det er da fremdeles ikke noen forskjell på dette og andre fora der noen brukere kjenner hverandre bedre enn andre? Etter at jeg begynte å frekventere MM, steg kursen min på ryktebørsen eksponentielt med antall slarveinnlegg om P&P og Tom Waits og andre ting mange av oss har til felles.

Det er mange brukere jeg kjenner igjen her fra fora utenom NM jeg har sveipet innom (Tett inntil, AP, Babyprat). Jeg kan ikke si at jeg føler at de ekskluderer meg fordi de kjenner hverandre fra før på en annen måte (på steder jeg følte at jeg aldri kom inn i "klikken", for den del).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:55   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ja, Elinblu, jeg synes du er paranoid opptatt av prikkene dine igjen. Jeg skjønner at de teller opp til et visst punkt, hvis man vil inn på Medlemssalongen, men ellers spiller det da ingen rolle om man har 500 eller 1500 poeng? Det er hver enkelt prikk og kommentar som teller, ikke summen.

Jeg gir beng i Medlemssalong II og sitter på ingen måte og ruger på noe som jeg bare må inn dit for å fortelle. Selvfølgelig er det kommentarene som betyr noe, og ikke antall poeng, men jeg stusser litt over selve prinsippet her.

Gammel 02-05-07, 09:59   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det gjelder meldingstall, kan jeg jo opplyse om at skravletrådene inne på det lukkede forumet havner i et arkiv hvor meldingstelleren er skrudd av. Det vil si at ren sludring der inne ikke gir ekstraprivilegier på det øvrige forumet. Det er langt fra alle fra det lukkede forumet som har nådd Medlemssalong II.

Ellers vil jeg si at veldig mange av mine personlige favorittbrukere på FP ikke er medlemmer av det lukkede forumet. F.eks. Miss Norway, Elinblu og zol.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:12   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere kan vel bl.a. ikke nekte for at det har vært litt rabalder internt et par ganger, f.eks. da info om det "superhemmelige" treffet dere hadde for noen måneder siden ble lekket ut i det åpne forumet?

Vet du, det var det faktisk ikke, rabalder mener jeg. Og det var ikke et treff, ei heller superhemmelig, men en invitasjon som gikk fra en bruker til flere andre (også noen som ikke var i den lukkede delen) basert på en mailingliste som hadde eksistert lenge før FP ble startet. Det var også derfor middagen ikke var spesielt annonsert, vedkommende som hadde invitert ville at det skulle være en privat greie og ikke et FP-arrangement.

Stemmer det, Ryli. Det var jeg som inviterte en haug med jenter, alle jenter jeg kjenner fra før dette forumet ble startet, til middag hjemme hos meg. Noen av dem hadde jeg riktignok ikke møtt IRL før, men jeg tok sjansen på at det ikke var noen øksemordere. Dette er jenter jeg anser som min barselgruppe.
Vi var 32 til bords i mitt hus av mine venner. Jeg skapte ikke noe rabalder om dette, for min del var dette en personlig middag hjemme hos meg. Superhemmelig var det ikke, men det er da ingen andre som poster vidt og bredt om en hver hjemmesammenkomst de har i huset sitt heller Hva ville vært poenget? Men hvis du er interessert i hva vi spiste kan du se maten inne på oppskriftsforumet.

Jeg har aldri blitt bedt til noen andre her inne på middag, ikke hos deg heller.
Forrige gang dette temaet var oppe ble jeg litt lei meg for at det ble så mye oppstuss rundt et privat arrangement, nå blir jeg regelrett sur. Jeg har, som alle her inne, rett til å be hvem F*** jeg vil hjem til middag.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:27   #7
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3

Jeg har aldri blitt bedt til noen andre her inne på middag, ikke hos deg heller.
Forrige gang dette temaet var oppe ble jeg litt lei meg for at det ble så mye oppstuss rundt et privat arrangement, nå blir jeg regelrett sur. Jeg har, som alle her inne, rett til å be hvem F*** jeg vil hjem til middag.

Oi!
Selvsagt er det ingen som nekter deg å arrangere private sammenkomster, verken jeg eller noen andre.

Men sånn jeg forstod det, så lå informasjonen ute i forumet, sånn at alle i VMM i utgangspunktet kunne melde sin ankomst.
Og da blir det for meg litt rart å kalle det et privat arrangement, og ikke et forumrelatert treff. Det hadde vært noe annet om invitasjonen hadde gått rundt på pm og prikker og sms. Men du skal få lov til å mene noe annet, du.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:29   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi!
Selvsagt er det ingen som nekter deg å arrangere private sammenkomster, verken jeg eller noen andre.

Men sånn jeg forstod det, så lå informasjonen ute i forumet, sånn at alle i VMM i utgangspunktet kunne melde sin ankomst.
Og da blir det for meg litt rart å kalle det et privat arrangement, og ikke et forumrelatert treff. Det hadde vært noe annet om invitasjonen hadde gått rundt på pm og prikker og sms. Men du skal få lov til å mene noe annet, du.

Invitasjonen gikk først og fremst ut pr. epost, men siden mailinglisten ikke ble brukt like mye som FP, ble mye av middagsdiskusjonen tatt der etterhvert.

Gammel 02-05-07, 10:32   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi!

Hva har du eller noen andre her inne for den sakens skyld med hvilken praktisk måte jeg bruker for å invitere mine venner hjem til meg?
Ja, det var nettvenninner, men likefullt privat. Ellers hadde det ikke vært holdt hjemme hos meg.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:22   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

En annen ting som er viktig å få frem ang. medlemssalongene, både I og II, er at innlegg på lukkede fora ikke teller med når man teller antall innlegg som kreves for å komme inn. Til medlemssalong II blir tilgang gitt manuelt av HP eller Desembermamma, og da regner de ut hvor mange innlegg som er skrevet på den åpne delen av forumet. Da hjelper det fint lite at en er aktiv i den lukkede delen, man får likevel ikke tilgang til MII.

Gammel 02-05-07, 11:14   #11
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er litt trist hele greia, jeg. Jeg kom også tidlig til FP, på invitasjon fra noen jeg antar er med i VM. Jeg kom hir fordi jeg ønsket å opprettholde kontakt med de på MM fra NM, og jeg trodde at det ville skje ved å flytte over hit. Når de så har gjemt seg bort, er det ikke så mye jeg ser til dem. Iallefall enkelte av dem. Greit nok var jeg ikke så aktiv på NM og MM, men jeg har vært der lenge, og de som jeg antar befinner seg på VM var også de jeg kjente godt og likte best å diskutere med på NM. Det høres nå ut som jeg er snurt fordi jeg ikke er med på VM, kanskje er jeg det, jeg vet ikke. Jeg føler meg i alle fall litt lurt, og ser at jeg registrerte meg på FP på feil grunnlag.

Jeg har forøvrig ikke noe imot lukkete forum, men det bør informeres om det, opptakskrav osv. Så vet man hva man har å forholde seg til. Jeg syns uansett det er uheldig å ha et lukket forum som er stengt for nye medlemmer for alltid. Jeg tror ikke det er sunt for et forum.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 12:31   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen ting som er viktig å få frem ang. medlemssalongene, både I og II, er at innlegg på lukkede fora ikke teller med når man teller antall innlegg som kreves for å komme inn. Til medlemssalong II blir tilgang gitt manuelt av HP eller Desembermamma, og da regner de ut hvor mange innlegg som er skrevet på den åpne delen av forumet. Da hjelper det fint lite at en er aktiv i den lukkede delen, man får likevel ikke tilgang til MII.

Jupp. Det er en god del privatsalongmedlemmer som ikke har tilgang til Medlemssalong II selv om de har godt over 1000 innlegg, fordi kravet er at man har minst 1000 innlegg i den åpne delen av forumet.

Gammel 02-05-07, 10:27   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil bare opplyse om at jeg har MSN-adressen til mange her inne og chatter med dem.

- No. 4 -
Gammel 02-05-07, 10:28   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Invitasjonen kom på mail, hvis det betyr noe, Ryli. Den kom også til personer utenfor salongen.

- No. 4 -
Gammel 02-05-07, 10:51   #15
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Det kommer aldri til å være full åpenhet om hva som diskuteres i det lukkede forumet, fordi det som skrives der er privat. Det vi har sagt, og sier gang på gang, er at andre brukere ikke skal diskuteres der inne, og om noen gjør det så blir det redigert bort veldig fort, enten ved at vedkommende gjør det selv eller at vi moderatorer gjør det. Det var noen få slike overtramp i starten, men det er lenge siden sist.

Det brukes til å diskutere private ting, ting man ikke vil at naboen, kollegaen eller familie for den del ikke skal kunne søke opp, som de kan på et helt åpent forum. Jeg har f.eks. svigerinnen min her inne på FP, og selv om jeg synes hun er et superflott menneske så er det ting jeg ikke vil at hun skal få vite. Slike ting skrives det om der inne.

Gammel 02-05-07, 10:56   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynner å innse at jeg har et ubegripelig kjedelig liv, jeg nå, ettersom jeg ikke har noen private ting jeg trenger å drøfte på et lukket forum av tredje grad.

Gammel 02-05-07, 11:00   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg begynner å innse at jeg har et ubegripelig kjedelig liv, jeg nå, ettersom jeg ikke har noen private ting jeg trenger å drøfte på et lukket forum av tredje grad.

Det er jo en fin måte å se det på.

Men noen av oss er litt mer private enn andre, og det må respekteres. Og for de av oss som er litt mer private (eller paranoide, alt etter som) har nå et lite, privat område vi kan skrive om slikt. Det er faktisk ikke verre enn det.

Gammel 02-05-07, 11:08   #18
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Veldig enig med Elinblu. Miss Norway og zol. Det vil føles slik for dem som står "utenfor" uansett hvor mye andre argumenterer.

Selv har jeg aldri hørt om Lissom eller VM, og det er ikke så viktig med disse klubbene for egen del, men det er likevel noe med prinsippene. Man er med på noe som viser seg å være noe annet likevel.

Men noen av oss er litt mer private enn andre, og det må respekteres. Og for de av oss som er litt mer private (eller paranoide, alt etter som) har nå et lite, privat område vi kan skrive om slikt. Det er faktisk ikke verre enn det.

Nei, men det er jo ikke greit for andre å delta. Altså andre som ønsker å være private. Jeg skjønner at det er sånn, men er forundret over at du ikke kan se det fra den andre siden likevel.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:11   #19
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Nei, men det er jo ikke greit for andre å delta. Altså andre som ønsker å være private. Jeg skjønner at det er sånn, men er forundret over at du ikke kan se det fra den andre siden likevel.

Jeg forstår det, jeg gjør det. Og det er blant annet derfor det er åpnet for medlemssalong I og II. Og jeg er med på at det føles sårt å stå på utsiden. Men stol iallefall på at de på "innsiden" ikke bruker det forumet til å disse de som er på "utsiden".

Gammel 02-05-07, 11:24   #20
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og de av oss om også føler for å være private, men som ikke har vært har fra starten, har ingen sjanse til å komme inn i klubben nå.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.