|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: En barneredningsvesttråd ...Takk Pelen. Jeg er jo dum som et brød som først finner fakta og så ikke ser dem selv etterpå.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: En barneredningsvesttråd ...
Husk på at gutten ikke veier 14,9 i vannet, hvis det er det han veier vanligvis. Vekten av våte klær, våt bleie og eventuelt våte sko må også inn i regnskapet. 5–15 kg er nemlig vekten som barnet har i vannet, ikke vekten man har på badevekten hjemme.
Enjoy! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
Ettersom jeg har svimet noe så innmari, så er egentlig problemet løst. Vesten går fra 10-25 kg.
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
Jeg må bare presisere at denne ikke er lagt inn som FP-smiley. Jeg er ikke moderator og kan ikke bestemme hvilke smileyer som skal inn, men dette er ikke første gangen en slik etterlyses, så nå har jeg laget en egen smileytiggetråd, som jeg oppfordrer alle til å signere på. Ja til mer fiskedasking på FP! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
Fem kg er ganske mye for en som bare veier 10 kg. Jeg hadde trolig reagert som du. En ting er at vestens flyteelement helt sikkert hadde holdt ham flytende, en annen sak er, som Miss Norway sier, at den kanskje er fysisk for stor til han, slik at man ikke kunne garantere at den holdt seg på i en katastrofesituasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
godt brukt
|
OK, så da bør vi kanskje bytte den vi kjøpte i dag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
Hvis dere uansett har noen andre som skal ta over vesten neste år, ville jeg beholdt den. Passform er viktig, og vesten holder ganske sikkert minst et år. (De veier ikke fire kg mer om de er våte, det nekter jeg å tro.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: En barneredningsvesttråd ...Jeg ville heller ikke brukt en vest som ikke passet når de er så små, Monsoon. Det er litt annerledes når de er 6-7 og nesten svømmedyktig og en kilo eller to unna vektgrensen. Men her var det jo reell fare for at han faktisk kunne blitt liggende med hodet under vann, fordi den altfor store vesten kunne flyte opp mens han ble hengende igjen nederst, på en måte. For ikke å snakke om at han kanskje kunne glidd ut av den?
Sist redigert av Miss Norway : 29-05-07 kl 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|