Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

En barneredningsvesttråd ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-07, 19:33   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.402
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En barneredningsvesttråd ...

det kan vi vel ha?

Hva funker bra, hva funker mindre bra?
For min egen del gjelder det en guttevalp på 16-17 mnd når sommeren kommer. (Joda, liker å planlegge ... )
Jeg fant f.eks denne: er denne noe tess?


Jeg vil gjerne ha en som ungen kan bevege seg litt i, slik at han forhåpentligvis vil gå med den 12 timer om dagen ...

Litt research gav meg også denne artikkelen i VG:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283933

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:35   #2
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Du bør velge dem med diger krage og front og ingenting bak, det er de som har fått best resultat i flytetester og som sikrer at barnet blir snudd rett vei i vannet. Skal finne bilder - det er HH og Baltic som har blitt best i slike tester.

Helly Hansen:

Baltic:


Her er forøvrig link til test. Og en nyere finner du her.


Sist redigert av mehmet : 24-04-07 kl 19:49. Årsak: Vanskelig med bilder ...
mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 20:02   #3
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.402
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Vi fikk låne en sånn Baltic ifjor, da han var liten baby. Og det var ingen umiddelbar favoritt hos guttungen. Joda, det er jo liten vits med vest hvis vesten ikke klarer å snu ungen. Men samtidig er det ikke så kjekt å ha en sutrende unge med på tur som ikke kan bevege seg. Og som blir kvalt av vesten når man lukker den igjen ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 20:07   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.699
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Vi har en HellyHansen-vest som er forholdsvis grei. Problemet med barnevestene er at de er tykke (i og med at mye flytestoff skal inn på liten plass), og de legger seg opp mot halsen (noe som er viktig fordi hodet skal over vann). Kort oppsummert er flytevest vanskelig å trekke frem som et yndlingsplagg.

Det er bare å ikle poden vest og beholde den på. Og husk benslyngene! De er kjempeviktige!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 20:08   #5
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Skjønner deg godt, Kif. Vi kjøpte HH til våre da vi seilte i fjor, de var da 1/2 år og 2 1/2 år. Minsten var ganske misfornøyd pga. den store kragen, men størstemann syntes det var helt greit. Han beveget seg uten problemer.

Jeg har samme instilling som Observatøren, det blir aldri et favorittplagg - men vest skal ungene ha likevel. Og en vest som ikke snur barnet er falsk trygghet.


Sist redigert av mehmet : 24-04-07 kl 22:17.
mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 20:27   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...


Vi har denne til begge jentene, og den synes jeg faktisk har vært veldig bra! Til begge; puddingen beveget seg helt greitt i den i fjor (men så var jo hun nesten to da).

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 20:28   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Vi hadde også den Helly Hansen babyvesten, og jeg syns den var god og myk og grei i bruk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 20:50   #8
Cilius
På flyttefot
 
Cilius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Snart på landet
Innlegg: 143
Cilius er litt kulCilius er litt kul
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.


Vi har denne til begge jentene, og den synes jeg faktisk har vært veldig bra! Til begge; puddingen beveget seg helt greitt i den i fjor (men så var jo hun nesten to da).

Den må visst vi har til sommeren ja...
Fjorårets ble stjålet

__________________
Lillemor født august 2004 og Rampetrollet født juni 2011
Cilius er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 21:39   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Takk! :noterer:

Hvor selger man sånt?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 21:41   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Takk! :noterer:

Hvor selger man sånt?

Overalt - sportsbutikker, Coop Obs! - og min favoritt: De leier ut til en billig penge på brannstasjonene.

Jeg sverger til Helly Hansen, etter at Baltic ble grundig slaktet for noen år siden, så tar jeg jaggu ikke sjansen når det kommer til sikkerhet i vannet.

Jeg anbefaler alle som har mulighet å prøve ut redningsvest på barnet i basseng, slik at de blir vant til den, og kan lære seg å flyte i den.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 21:45   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Tænks, Ru! Hva med nyfødte, da, hva gjør man der? Ikke at Knøtteliten skal traske i vannkanten i sommer, men hun må nok i båt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 21:47   #12
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Tænks, Ru! Hva med nyfødte, da, hva gjør man der? Ikke at Knøtteliten skal traske i vannkanten i sommer, men hun må nok i båt.

Den fra HH finnes i to ulike vektklasser - kanskje hun kan få den minste?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 21:50   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Det finnes til nyfødte også.
Den eneste jeg fant var denne, men den var jammen ikke billig.

HellyHansen hadde en tidligere, fant ikke noe om den nå, men jeg har sett den i bruk.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 22:03   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.666
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Regatta har vester som også motvirker nedkjøling, med hette og ermer, og "bleie" mellom beina. Den er ikke god å ha på seg i solsteiken, men veldig god å bade i, syntes min da 18 mnd gamle jente.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 22:04   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Regatta har vester som også motvirker nedkjøling, med hette og ermer, og "bleie" mellom beina. Den er ikke god å ha på seg i solsteiken, men veldig god å bade i, syntes min da 18 mnd gamle jente.

Men en Regatte snur ikke alltid barnet rett vei, og er det en ting som er alfa og omega, så er det akkurat det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 22:06   #16
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.666
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Men en Regatte snur ikke alltid barnet rett vei, og er det en ting som er alfa og omega, så er det akkurat det.

OI, det har nok ikke mannen min fått med seg, han som er så nøye med å sikre seg i båt, sjømannen min.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 22:09   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

OI, det har nok ikke mannen min fått med seg, han som er så nøye med å sikre seg i båt, sjømannen min.

Regatta har jo generelt hatt veldig bra flytevester, så det er jo ikke så rart valg!

Og jeg sa ikke det over for å være ekkel, men for at dere skal være obs på det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 22:11   #18
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.666
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Regatta har jo generelt hatt veldig bra flytevester, så det er jo ikke så rart valg!

Og jeg sa ikke det over for å være ekkel, men for at dere skal være obs på det.

Nei, jeg regnet ikke med at du skulle være ekkel altså. Jeg visste det ikke. Han har bare vært så kjempeengasjert i å få ordentlige redningsvester til alle. Og han er "ordentlig" sjømann, så jeg regnet med at han hadde fått med seg sikkerhetstestene, jeg har ikke engasjert meg noe som helst i det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 22:13   #19
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.666
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Redningsvester - Thermo Cruise BabyRegatta Thermo Cruise Baby - gir termisk beskyttelse

Redningsvesten beskytter vitale kroppsdeler og fungerer som en vanlig jakke. Den er lett å tilpasse og har hette, glidelås, klikk-belte, snorer oppe og nede samt sikkerhetsline og fløyte.

I tillegg til å være en godkjent fritidsvest, ble den i 2002 godkjent i henhold til IMO-krav for bruk i passasjerbåter over hele landet. Lys kan og bør monteres.

Thermo Cruise Baby er beregnet for babyer under 15 kg

CE- og SOLAS-godkjent


Denne er det vi har.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 22:14   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: En barneredningsvesttråd ...

Vi er mye på sjøen og tester ungene med vesten hvert år. Et år kastet både vi og svigerinna våre Delfinvester. De snudde ikke barnet. Regata snudde heller ikke noen venner sitt barn, men de var fornøyd med at barnet fløyt.

Femåringen var på sin første båttur som tomåndling og brukte Baltic babyvest til hun var ca to år. Første gang vi tester var hun seks mnd og den snudde henne perfekt (selv med bleie). Til de større har vi HH-vest. De snur ungene de også. År etter år, både med og uten klær.

Selvsagt er ikke redningsvest verdens mest behagelige plagg, men det er et must. Rett og slett ingen diskusjon. Skal man i båt eller på brygga hører vesten til og det har ungene godtatt fra de var under året. Ingen diskusjoner eller surmuling her i gården.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no