Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva savner du fra butikkhyllene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-08, 14:29   #101
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva savner du fra butikkhyllene?

Jeg savner noen oster som Tine eller Maarud hadde på 80-90 tallet. De var små trekanter innpakket i sølvpapir og med rød pappeske rundt, eller blå. Hvit myk ost.. DEILIG.

Ja også savner jeg rett og slett nydelige store gode grønne oliven. Jeg på på løkka i Oslo for å finne slike. Dessverre finner jeg dem ikke i min lille by.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 14:31   #102
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sorte Bill. Vaniljeis med lakristrekk.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 15:17   #103
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sv: Hva savner du fra butikkhyllene?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Sure tær? Sure føtter? Det må jo være det samme?
Sure føtter finnes jo, men de er ikke så sure lenger nei.

Sure tær og sure føtter er sikkert det samme ja. Har smakt noe som heter det samme, men det er ikke til å sammenligne. Savner de gallsure

Gammel 23-07-08, 15:29   #104
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg lest gjennom hele tråden, og kan konstatere at jeg ikke savner noe av dette.

Men jeg savner en pose med utrolig deilige sure slanger med naturlig fruktsmak fra Bassett's. De var i salg for kanskje 3-4 år siden.

Og så savner jeg luksusyoghurt med blåbær fra 80/90-tallet. Den var tykk og hvit med blåbær i bunnen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 15:31   #105
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Jeg savner den forrige Taffelsticksen. Lurer på om det er Kims som er i butikkene nå, så da må det ha vært Maarud sin. Den forrige smakte annerledes og var mye bedre i smaken.

Det er vel noen måneder siden de begynte å steke i solsikkeolje, og den som er nå smaker rett og slett ikke godt. Jeg likte den på åttitallet og helt frem til solsikkevarianten kom.

Gammel 23-07-08, 17:30   #106
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Soho

Gammel 23-07-08, 17:50   #107
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå spiser jeg ikke så ofte godteri, men Isbre, Gullfisk (kinogodteri begge to!!) og salte snører. (det kan jo finnes enda, men jeg er aldri på kino :forklarer.

Gammel 23-07-08, 17:54   #108
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ananas-Hapå!

Å ja, den savner jeg også.

Gammel 23-07-08, 18:22   #109
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Jeg savner noen oster som Tine eller Maarud hadde på 80-90 tallet. De var små trekanter innpakket i sølvpapir og med rød pappeske rundt, eller blå. Hvit myk ost.. DEILIG.

De selger jo de enda, i så og si alle butikker her. Jeg levde på dem en periode rett etter vektoperasjonen. Det er de med sopp-, skinke- rekesmak osv?

Gammel 23-07-08, 18:23   #110
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er ikke det med balsamicoeddik? Jeg fant i alle fall det på min Ultra, men det smakte jo ikke surt i det hele tatt.

Vet ikke? Men den jeg spiste smakte i hvertfall så surt at tunga krøllet seg.

Gammel 23-07-08, 19:05   #111
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sjokoladen Bravo! Og Rollo i blå innpakning, med et assortert karamellutvalg: Jordbær, banan, mørk sjokolade to av hver i pakken.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 19:21   #112
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Basic, en helt ren melkesjokolade som smakte aldeles himmelsk. Den savner jeg!

Åh, Basic! Den var nydelig. Lys og søt. Noe annet enn den bitre, mørke 95 prosent-kakao-sjokoladen som regjerer nå for tiden.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 19:32   #113
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De selger jo de enda, i så og si alle butikker her. Jeg levde på dem en periode rett etter vektoperasjonen. Det er de med sopp-, skinke- rekesmak osv?

Nei nei. Ikke de.
Disse er større og ser ut som en smal liten briepakke, pakket inn i rød papp og selve osten hadde sølvpapir rundt seg. Osten var smøreost og var litt kremig i konsistensen. Helt kritthvit ost.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 19:37   #114
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er vel noen måneder siden de begynte å steke i solsikkeolje, og den som er nå smaker rett og slett ikke godt. Jeg likte den på åttitallet og helt frem til solsikkevarianten kom.

Da har de gjort enda flere forandringer. Denne smakforskjellen som jeg tenker på oppstod for noen år siden.

Har Maarud noe med Kims å gjøre, tro?

Gammel 23-07-08, 19:53   #115
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Nei nei. Ikke de.
Disse er større og ser ut som en smal liten briepakke, pakket inn i rød papp og selve osten hadde sølvpapir rundt seg. Osten var smøreost og var litt kremig i konsistensen. Helt kritthvit ost.

Ja men de er jo de jeg snakker om. Et rundt "hjul" i rød papp der det ligger 8 (?) små trekantede kremoster innpakket i sølv, med forskjellige smaker (sopp, reke, skinke). De har dem på alle butikker her.

Gammel 23-07-08, 19:55   #116
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Forresten, nå ser jeg at du skrev at de var "større", da er det sikkert noen andre du snakker om ja. Var dette store versjoner av de små jeg snakker om, mon tro?

Gammel 23-07-08, 20:04   #117
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg likte godt Rakett-is og Drillo-is engang. Jeg spiste tydeligvis mest hennig-Olsen is, for jeg finner nesten ingen av mine barndomsiser på mimrekartene.
Og så importerte min mors jobb sjokolade fra Sverige (har lett i Sverige, men finner ikke): Cloetta Edelmelk! Yum! Fantes i gult papir og rødt (med nøtter).

Synes liksom også at OKO-ringene smakte og så bedre ut enn Sjoko-ringene..

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 20:30   #118
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Åh, Basic! Den var nydelig. Lys og søt. Noe annet enn den bitre, mørke 95 prosent-kakao-sjokoladen som regjerer nå for tiden.

Jeg husker fremdels reklamejinglen for den:
"It's back to Basic! Pure milk chocolate with a brand new taste! Its back to Basic!!!"

Gammel 23-07-08, 20:30   #119
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De har de også på Ultra. Så dem forrige uke.

Gjett hvor jeg var i dag? Nå skal jeg kose meg.

Gammel 23-07-08, 20:37   #120
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Gjett hvor jeg var i dag? Nå skal jeg kose meg.

Heldiggrisen!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.