Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-11, 14:18   #1
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Så søt den var Snuppa, hvilken oppskrift har du brukt?

Tranquil er ikke aktiv  
Gammel 26-10-11, 17:05   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Lettstrikket babylue fra nøstebarn

Gammel 26-10-11, 17:11   #3
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Takker

Tranquil er ikke aktiv  
Gammel 26-10-11, 20:19   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det som skulle bli, ifølge oppskriften, blånisselue til Mikro, ble, ikke uventet, blånisselue til Knerten. Jeg målte hodene deres før jeg satte igang, men jeg begynte bevisst med den minste, for jeg nektet egentlig å tro at det stemte at den vesle oppskriften skulle være til ei på 8 mnd, og den store til min treåring. Etter to omganger med toving passet den Knerten, så da strikker jeg en mindre til Mikro.

Men nå er jeg igang med sokk nummer to av det som skulle bli sokker til meg, som er revidert til å bli sokker til Knerten.

Gammel 29-10-11, 19:24   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En klut ferdig i dag og en ny klut på pinnene.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 29-10-11, 19:27   #6
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikker litt julegaver for tiden. Akkurat nå er det en vinhøne på pinnene, litt ullsokker og votter er prosjektert og kluter som turnstrikk. Tilbringer så mange timer i turnhallen i løpet av uka at jeg må ha egen turnstrikking

Tinka: hvordan strikker du klutene? Har du mønster på dem eller bare "vanlige" kluter. Jeg strikker i patentstrikk for tiden, synes de blir mest luftige.

Gammel 29-10-11, 19:30   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Jeg strikker litt julegaver for tiden. Akkurat nå er det en vinhøne på pinnene, litt ullsokker og votter er prosjektert og kluter som turnstrikk. Tilbringer så mange timer i turnhallen i løpet av uka at jeg må ha egen turnstrikking

Tinka: hvordan strikker du klutene? Har du mønster på dem eller bare "vanlige" kluter. Jeg strikker i patentstrikk for tiden, synes de blir mest luftige.

Strikker i bomull og bruker pinner nr 3 1/2, legger opp 65 masker og strikker en rett og en vrang pinnen ut, neste pinne bare rett og slik holder jeg på til kluten har passe str bruker ca et nøste på kluten.

Mandarin petit er et greit garn å bruke.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 29-10-11, 19:40   #8
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker lester. Dvs disse er ferdige, men jeg har lagt opp til nye med samme garnet. Vet ikke om jeg klarer å få ett par til av nøstet, men jeg tenkte å strikke foten i et annet garn uansett.

Ja, og så er jeg lei Marley. Lenkeskjerfet er kjedelig akkurat nå, så jeg strikker ikke flere biter for tiden. Får vel ånden over meg en dag...

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 29-10-11, 19:52   #9
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikker julegave til en nevø.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg _7790868666_medium.jpg (36,3 KB, 11 visninger)
vimjer er ikke aktiv  
Gammel 29-10-11, 23:40   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sjal - julegave til svigerinne ... Begynte i kveld og det er grei oppskrift, men IKKE det sjalet bildet vil ha det til, så oppskriften er sådan feil. Irriterende, men sjalet tror jeg blir fint allikevel.

Gammel 30-10-11, 02:06   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Absalone - det sjalet var så nydelig at jeg måtte rett og finne garn og begynne på det. Og jeg tror du må ha gjort noe galt, for det jeg har strikket så langt ligner ikke noe på det du viser bilde av her, men derimot ser det ut som på bildet i mønsteret.

Gammel 30-10-11, 08:03   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Stompa Absalone, du strikker feil. Og du bør ta det opp, for dette blir ikke bra. Øverste kant på et sjal må være rett for at det skal bli riktig.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 30-10-11, 08:38   #13
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Allium; klarer du å se om man skal strikke kastene vridd hele veien, eller bare de første omgangene (første avsnitt i teksten)? Jeg ble plutselig så usikker.

Gammel 30-10-11, 08:43   #14
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser ikke ut som det står noe om det (typisk Garnstudio), men hvis du strikker dem vridd, blir det ikke noe hull, og dermed heller ikke noe mønster, så jeg ville ikke gjort det.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 30-10-11, 08:45   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Allium; klarer du å se om man skal strikke kastene vridd hele veien, eller bare de første omgangene (første avsnitt i teksten)? Jeg ble plutselig så usikker.

Bare første omgangen der det står, ikke videre.

Gammel 30-10-11, 08:45   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Da må jeg ha fått feil bilde til oppskriften, for mønsteret jeg strikker er ikke i nærheten av bildet - og det kan ikke strikkes annerledes enn jeg gjør (oppskriften jeg har altså), såpass dreven er jeg. Ser mindre rett ut her også, men jeg må nok finne ut av feilene lell ja ... Hmpf!!

Gammel 30-10-11, 08:49   #17
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Da må jeg ha fått feil bilde til oppskriften, for mønsteret jeg strikker er ikke i nærheten av bildet - og det kan ikke strikkes annerledes enn jeg gjør (oppskriften jeg har altså), såpass dreven er jeg. Ser mindre rett ut her også, men jeg må nok finne ut av feilene lell ja ... Hmpf!!

Det jeg kan se av teksten din er helt identisk med den jeg følger, altså, og det blir rett i forhold til bildet.

Gammel 30-10-11, 08:50   #18
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Jeg leser også teksten her, og ser ihvertfall én feil: Du strikker ikke kantdiagrammene X1 og X4. Og så tror jeg du bare strikker mønster på annenhver rettomgang?

allium er ikke aktiv  
Gammel 30-10-11, 08:59   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jeg strikker kantdiagrammene jo, og det er derfor jeg ikke skjønner bæret - i og med det ikke ligner grisen ... Jeg får bare rekke opp og begynne på ny frisk, for det var nettopp den bølgende kanten jeg synes var prikken over i´en på akkurat dette sjalet.

Eneste jeg ikke følger er garnet, dvs. jeg strikker med alpakka som har samme strikkefasthet som garn oppgitt i oppskriften.

Gammel 30-10-11, 09:04   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Nei, du strikker åpenbart ikke kantdiagrammene, ihvertfall ikke riktig. De tre første og siste maskene på hver vrangomgang skal strikkes rett.

Og så lurer jeg på om du har misforstått retningen du strikker i. Begynnelsen er øverst i nakken, og den bølgende kanten strikkes helt til slutt.

Jeg ville gått opp litt i pinnestørrelse også.

allium er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.