Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-11, 09:04   #161
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Nei, du strikker åpenbart ikke kantdiagrammene, ihvertfall ikke riktig. De tre første og siste maskene på hver vrangomgang skal strikkes rett.

Og så lurer jeg på om du har misforstått retningen du strikker i. Begynnelsen er øverst i nakken, og den bølgende kanten strikkes helt til slutt.

Jeg ville gått opp litt i pinnestørrelse også.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 30-10-11, 09:06   #162
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Da har jeg rekket opp ... Jaja, får bare begynne på ny frisk, lettere demotivert!!

Gammel 30-10-11, 09:59   #163
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Lyset er skrudd på - dette blir andre boller!!! Jeg har tenkt helt feil og oversett viktig element. Hu hei!

Gammel 30-10-11, 10:01   #164
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Så bra at du la ut bilde her såpass tidlig, så slapp du å rekke opp så ekstremt mye.

Gammel 30-10-11, 10:19   #165
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Så bra at du la ut bilde her såpass tidlig, så slapp du å rekke opp så ekstremt mye.

Åh, man kan bli så sur av opprekking altså. Nå som jeg er svimete og gravid strikker jeg bare superenkle ting.
Dvs. etter at jeg oppdaget at jeg hadde raglanfellet en hel babyjakke uten å oppdage at jeg hadde maskedelt feil ved begynnelsen, så høyre forstykke var en fjerdedel så stort som venstre forstykke.

Gammel 30-10-11, 10:22   #166
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Åh, man kan bli så sur av opprekking altså. Nå som jeg er svimete og gravid strikker jeg bare superenkle ting.
Dvs. etter at jeg oppdaget at jeg hadde raglanfellet en hel babyjakke uten å oppdage at jeg hadde maskedelt feil ved begynnelsen, så høyre forstykke var en fjerdedel så stort som venstre forstykke.

Det har jeg også gjort en gang. Og jeg har skjevdelt beina på ei bukse. Skikkelig fint. Oppdaget det ikke før den var ferdig heller.

Men jeg skulle gjerne visst hvor du får tak i så mye lekkert garn, jeg har liksom bare nøstebarnull og babyull.

Gammel 30-10-11, 10:24   #167
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det har jeg også gjort en gang. Og jeg har skjevdelt beina på ei bukse. Skikkelig fint. Oppdaget det ikke før den var ferdig heller.

Men jeg skulle gjerne visst hvor du får tak i så mye lekkert garn, jeg har liksom bare nøstebarnull og babyull.

Har jeg så mye fint garn?

Skeivdelt bukse = i tilfelle noen med veldig tynne bein en gang må gå med gips. Helst på riktig bein.

Gammel 30-10-11, 12:56   #168
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jeg så mye fint garn?

Skeivdelt bukse = i tilfelle noen med veldig tynne bein en gang må gå med gips. Helst på riktig bein.

Jeg synes det ser ut som du har endel fint garn, babyalpakka og sånn. De har jo endel sånt i butikken, jeg bare kommer ikke på å kjøpe det når det står noe annet i oppskrifta. *treg*

Gammel 30-10-11, 13:09   #169
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gå inn på Ravelry, Katta, og se hva andre har brukt på samme oppskrift. Da får du masse inspirasjon både ift garntyper og farger
Og noen ganger gode råd om hva som hvertfall IKKE funker.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 30-10-11, 13:29   #170
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Sukk Ravelry ja. Der registrerte jeg meg en gang, men skjønte ikke bæret av det nettstedet. Jeg får prøve en gang til.

Gammel 30-10-11, 17:38   #171
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jeg måtte rekke opp nok til at motet datt litt ja, det er noe av det mest grønnjævlige jeg vet når det kommer til håndarbeid - å rekke opp strikketøy. Men, nå er det sus over det igjen og motivasjonen på plass, heldigvis!

Gammel 30-10-11, 17:41   #172
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Sukk Ravelry ja. Der registrerte jeg meg en gang, men skjønte ikke bæret av det nettstedet. Jeg får prøve en gang til.

Gjør det.
Du har gjerne rett i at jeg ofte strikker med andre garn enn det som står i oppskriften, men jeg tror neppe jeg har det fineste garnet her i denne tråden altså.

Jeg holder forresten på med Little Coffee bean - ei jakke til minstemann. Strikker med garnet appelsinmannen kjøpte til meg på kongress (det var ikke en garnkongress akkurat ), Rowan sin babyalpakka i naturhvit og brunmelert. Den blir søt. Og myk.

Gammel 01-11-11, 13:48   #173
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blånisseluen til junior er ferdig strikket, men blir ikke tovet enda.

Genser til junior er på pinnene, strikket i Rosendahl garn på pinne nr 8, så den går nok unna.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 01-11-11, 14:45   #174
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg holder forresten på med Little Coffee bean - ei jakke til minstemann. Strikker med garnet appelsinmannen kjøpte til meg på kongress (det var ikke en garnkongress akkurat ), Rowan sin babyalpakka i naturhvit og brunmelert. Den blir søt. Og myk.

Den hørtes fin ut, har du bilde?

Opprekking er drit, spesielt om man har strikket med tynt garn :urk:

Her venter et nytt strikkeprosjekt, nemlig en vest med hette til Minstemann (og Broremann om jeg klarer å bli fortrolig med å måtte bruke en annen farge enn den jeg hadde tenkt som basis siden han er så varmblodig av seg og jeg må strikke med bomulls- eller mikset garn og de ikke har det i koksgrått).

Skal også strikke noen sitteunderlag som skal toves, og hadde i utgangspunktet tenkt å ta det på gefühlen, men om noen har en fin oppskrift tar jeg gjerne imot forslag!

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 01-11-11, 14:51   #175
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er veldig enkelt, og de er kjappe å lage. Så her er det bare til å kaste seg rundt, så blir det hjemmelagde julegaver i år

* Kjøp 4 garnnøster (à 50 gr) som kan toves. Det garnet jeg bruker mest av er faktisk Østlandsgarnet du får kjøpt på Nille. NB ikke kjøp superwash (toves ikke).
* Rundpinne nr 6
* Legg opp 84 masker og strikk rillestrikk hele veien (dvs. alltid rett)
* Når du har strikket 8 riller (dvs 16 omganger), lager du "håndtak".
Da feller du av de 20 maskene som er i midten, og på neste runde lager du 20 masker over de du har felt av.
* Så strikker du bare ferdig de 4 nøstene og feller av.
* Når du er ferdig, tover du underlaget på 40 grader full vask med 2 ss grønnsåpe. Hvis du ikke syns de blir tovet nok, vasker du en gang til. Mens sitteunderlaget fortsatt er vått, former du og drar litt i det til du får det fint

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 01-11-11, 14:59   #176
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil også kunne strikke!

Gammel 01-11-11, 19:12   #177
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Den hørtes fin ut, har du bilde?

Dette er ikke min, men den blir forhåpentligvis seende omtrent sånn ut (min blir litt mykere i fargekontrasten):

Gammel 01-11-11, 20:36   #178
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker Weeruska, men jeg strikker den litt lengre og med lange ermer.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 01-11-11, 22:03   #179
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var kjempefin amylin. Er den på Ravelry?

Blå er ikke aktiv  
Gammel 01-11-11, 22:15   #180
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Votter av garn fra villsau, faktisk! Skal bli gave til mamma tenker jeg.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.