|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tallys jordbærkake, Candy-styleHvor er bildene?
![]() |
#3 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Tallys jordbærkake, Candy-style
Det er mulig. Brukte frosne, droppet gelepulveret. Skulle nok brukt det. Røra smakte jordbær, men ferdig stekt smakte det ikke jordbær. Egentlig burde jeg hatt marsipanlokk på toppen for sjokoladekremen smaker egentlig litt som troika.
![]() |
#4 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Tallys jordbærkake, Candy-styleJeg brukte som sagt rørt jordbærsyltetøy fra frysern, og min kake smaker skikkelig jordbær. Men jeg kan nok droppe enda en dl sukker neste gang. For den er søt nok.
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Tallys jordbærkake, Candy-styleJeg brukte frosne jordbær og litt redusert sukkermengde. Kaken ser kul og rosa ut, den smaker jordbær og virker absolutt vellykket sånn rent teknisk, men den blir ikke noen favoritt her. Jeg syns rett og slett ikke selve kaken smaker så veldig godt, eller passer helt sammen med ostesmørkremen. Hadde det ikke vært for de friske jordbærene så hadde jeg ikke orket å spise mer enn et par kvadratcentimeter tror jeg. Angrer ikke på forsøket da, jeg vet jo at folk er forskjellige når det gjelder kakesmak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tallys jordbærkake, Candy-styleJeg lagde denne til bursdagsfeiring i dag og må innrømme at jeg ikke likte den i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
etterpåklokest
|
Sikkerstikket er å ta med kake som ikke blir spist opp hjemme på jobb. Jeg har enda ikke sett en kake som ikke er forduftet etter å stått fremme på spiserommet vårt et par minutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Tallys jordbærkake, Candy-styleMeneh. Hvis jeg skal bake denne til avslutning i morgen: Jeg har bare vanlig langpanne, ikke langpanneform. Må jeg lage enda mer røre da? Slenge på 1/3 til eller noe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
etterpåklokest
|
Ekte vaniljesukker: sukker, vaniljestang, blender. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har diplom
Jeg trenger mer teskjeforklaring enn det der altså: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
etterpåklokest
|
Jeg vet ikke helt hva slags blandingsforhold jeg bruker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har diplom
![]() Sv: Tallys jordbærkake, Candy-styleTakk takk, jeg skal prøve meg frem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har diplom
Too late, den står i ovnen. :ivrig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Tallys jordbærkake, Candy-styleJeg har også lagd jordbærkake. Jeg tok utgangspunkt i Mims sjokoladekake jeg da, og bare byttet ut kakao og 2 dl av melken med 350g rørt syltetøy fra fryseren. Den smakte hvertfall jordbær, men jeg tok ikke i farge for det var ikke så viktig at den var rosa. Jeg skulle være litt overdådig jeg da, og fylte den med vaniljekrem og litt jordbærsyltetøy, også lagde jeg hvit sjokoladeganache for å ha på toppen...Det ble litt mye kanskje...
![]() |
#20 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tallys jordbærkake, Candy-styleHvor mye jordbær må jeg ha i gram for å få nok mos?
![]() |
|
|