Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tallys jordbærkake, Candy-style

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-12, 18:23   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tallys jordbærkake, Candy-style

Da har du vært uheldig med jordbærene, tror jeg, trøtt?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 18:30   #2
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Hvor er bildene?

Gammel 17-06-12, 18:46   #3
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Da har du vært uheldig med jordbærene, tror jeg, trøtt?

Det er mulig. Brukte frosne, droppet gelepulveret. Skulle nok brukt det. Røra smakte jordbær, men ferdig stekt smakte det ikke jordbær. Egentlig burde jeg hatt marsipanlokk på toppen for sjokoladekremen smaker egentlig litt som troika.

Gammel 17-06-12, 18:49   #4
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg brukte som sagt rørt jordbærsyltetøy fra frysern, og min kake smaker skikkelig jordbær. Men jeg kan nok droppe enda en dl sukker neste gang. For den er søt nok.
Nå har jeg frosset store deler av kaka, med ostekrem på, så jeg er spent på hvordan det funker.
Men jeg skal også teste ut med bringebær og sjokoladeinnslag, for kaken i seg selv er jo utrolig saftig og god og må jo være egnet til andre varianter.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 19:34   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte frosne jordbær og litt redusert sukkermengde. Kaken ser kul og rosa ut, den smaker jordbær og virker absolutt vellykket sånn rent teknisk, men den blir ikke noen favoritt her. Jeg syns rett og slett ikke selve kaken smaker så veldig godt, eller passer helt sammen med ostesmørkremen. Hadde det ikke vært for de friske jordbærene så hadde jeg ikke orket å spise mer enn et par kvadratcentimeter tror jeg. Angrer ikke på forsøket da, jeg vet jo at folk er forskjellige når det gjelder kakesmak.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 20:34   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er min rosakake.

Sist redigert av Filifjonka : 25-10-12 kl 18:59.
Gammel 17-06-12, 20:49   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

nå har jeg en rund variant i ovnen. Spent.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 22:45   #8
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg lagde denne til bursdagsfeiring i dag og må innrømme at jeg ikke likte den i det hele tatt. Den ble for søt og kvalmende, og kombinasjonen mellom ostekrem og kake var ikke god. I tillegg brukte jeg åpenbart feil konditorfarge (den vanlige som finnes i de fleste dagligvarebutikker), for til tross for at jeg tømte oppi nesten halve flaska fikk kaka bare et svakt rosaskjær. Ungene likte den, da. Men jeg lager den nok ikke igjen, nei.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 07:58   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ingen likte den her, så dette blir nok ett av de sjeldne tilfellene der jeg kaster kake.

Gammel 18-06-12, 10:32   #10
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ingen likte den her, så dette blir nok ett av de sjeldne tilfellene der jeg kaster kake.

Sikkerstikket er å ta med kake som ikke blir spist opp hjemme på jobb. Jeg har enda ikke sett en kake som ikke er forduftet etter å stått fremme på spiserommet vårt et par minutter.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 10:35   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Meneh. Hvis jeg skal bake denne til avslutning i morgen: Jeg har bare vanlig langpanne, ikke langpanneform. Må jeg lage enda mer røre da? Slenge på 1/3 til eller noe?

Og ekte vaniljesukker, det kommer ikke fra Freia, eller?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 10:36   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Meneh. Hvis jeg skal bake denne til avslutning i morgen: Jeg har bare vanlig langpanne, ikke langpanneform. Må jeg lage enda mer røre da? Slenge på 1/3 til eller noe?

Og ekte vaniljesukker, det kommer ikke fra Freia, eller?

Ekte vaniljesukker: sukker, vaniljestang, blender.

Gammel 18-06-12, 10:41   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ekte vaniljesukker: sukker, vaniljestang, blender.

Jeg trenger mer teskjeforklaring enn det der altså:

1 vaniljestang + hvor mye sukker?

Kan jeg kjøre det i sånn liten hakkedings kom kom med stavmikseren? Blenderen er jo gedigen og kan vel ikke blande sånne småting, eller?

Gammel 18-06-12, 10:44   #14
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Jeg trenger mer teskjeforklaring enn det der altså:

1 vaniljestang + hvor mye sukker?

Kan jeg kjøre det i sånn liten hakkedings kom kom med stavmikseren? Blenderen er jo gedigen og kan vel ikke blande sånne småting, eller?

Jeg vet ikke helt hva slags blandingsforhold jeg bruker. Jeg bare blander, og så tilpasser jeg heller mengden vaniljesukker jeg bruker til hvor mye vaniljesmak det ble. Du finner ut av det etterhvert, tror jeg.

Jeg har brukt stavmikser i bolle også, funker det også. Men hakk vaniljestangen i biter først.

Gammel 18-06-12, 10:46   #15
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Takk takk, jeg skal prøve meg frem.

Gammel 18-06-12, 17:21   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk takk, jeg skal prøve meg frem.

Jeg tror egentlig det holder med bare vaniljefrø, den er søt nok.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 17:50   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror egentlig det holder med bare vaniljefrø, den er søt nok.

Too late, den står i ovnen. :ivrig:

Røra var hvertfall god, og det kommer fra en som egentlig bare liker jordbær som jordbær, ikke blandet med alt mulig annet tull.

Gammel 18-06-12, 13:42   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var noen på jobb som likte den.

Gammel 18-06-12, 23:05   #19
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også lagd jordbærkake. Jeg tok utgangspunkt i Mims sjokoladekake jeg da, og bare byttet ut kakao og 2 dl av melken med 350g rørt syltetøy fra fryseren. Den smakte hvertfall jordbær, men jeg tok ikke i farge for det var ikke så viktig at den var rosa. Jeg skulle være litt overdådig jeg da, og fylte den med vaniljekrem og litt jordbærsyltetøy, også lagde jeg hvit sjokoladeganache for å ha på toppen...Det ble litt mye kanskje...

Jaja, den skal nå leveres til avslutning i morgen og blir sikkert spist!

Gammel 20-06-12, 09:58   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye jordbær må jeg ha i gram for å få nok mos?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.