|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Kifs tennis-triks!Ah, vitser med "tennis" og "ball":
![]() |
#23 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Kifs tennis-triks!
Jeg vil tro det er i konflikt med ATP-reglementet:
Så man kan ikke stille opp i Darth Vader-kostyme for å gjøre motstanderen nervøs heller.
![]() |
#26 |
lykkelig
|
![]() Sv: Kifs tennis-triks!Jeg trente tennis 4 ganger i uken som tenåring. 4 dager i uken hele ettermiddagen i timesvis. Helt til jeg var russ, litt slapp og sovnet på bussen på vei til trening og alt utstyret mitt ble stjålet. Da ble det plutselig veldig deilig å ikke trene 4 dager i uken. Jeg kom aldri i gang igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Kifs tennis-triks!Tennis er suverent. Jeg er også barnetennisspiller, og jeg spilte nesten ikke noe fra jeg var 18 til jeg var 31. Det er gjerne vanskelig å finne noen å spille med, men hvis man leter litt, og er på hugget, så finner man noen. Og man må gjerne kysse noen tennisfrosker før man finner noen som er på samme (helst bedre) nivå enn seg selv. For man gidder jo ikke spille med en komplett nybegynner i lengden heller ...
![]() |
#30 |
Pauset
|
Høres ut som skjebnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Truth is in the x-files
|
You know it!
![]() |
#33 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Kifs tennis-triks!Dagens tennis-fun-fact: I kveld er det Melodi Grand Prix, i Serbia. Novak Djokovic, Serbias store tennisssønn, #3 på rankingen og vinner av Australian Open 2008, skal etter eget utsagn kaste glans over åpningsseremonien idag, før han drar til Paris for å forberede seg til Roland Garros / French Open. (Det betyr ikke at jeg synes det er noen grunn til se Eurosong, altså, jeg er medlem av "Anyone But Djokovic"-klubben)
![]() |
#34 |
Ser lyst på livet
|
Jeg flytter gjerne pianoet ditt. Men jeg kan love deg at treningseffekten blir ganske god om du spurter etter ballene som jeg skyter over gjerdet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Truth is in the x-files
|
Good point! Game on!
![]() |
#36 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Kifs tennis-triks!Jeg har holdt i en "tennisslådings," en gang i mitt liv.
![]() |
#38 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Re: Sv: Kifs tennis-triks!
Jeg var visst litt for kjapp med den der:
Så hvis dommeren føler at ballmistingen var med vilje, så kan man miste poeng. Poenget skal uansett spilles på nytt. I praksis så bruker man ikke denne type dømming i amatørkamper, da ligger det gjerne baller og flyter siden man ikke har ballgutten/jenter til å rydde. Hvis en ball treffer en annen ball på din side av banen taper du riktignok poenget.
![]() |
#39 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Re: Sv: Kifs tennis-triks!
Jeg er nesten sikker på at "dommeren" her ville følt det
![]() |
#40 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Re: Sv: Re: Sv: Kifs tennis-triks!
Godt!
Altså: ENTEN må man spille på ballen, ELLER så må man avbryte spillet midt i poenget og kreve omspill. Det hender faktisk at man ser denne problemstillingen i praksis i proff-turneringer. Hoveddommer må bruke skjønn for å avgjøre om spilleren skal ansees å ha prøvd å returnere (og dermed godtatt dømmingen), eller om spilleren var ute tidlig nok med protesten.
![]() |
|
|