Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-14, 10:33   #81
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg hiver både kopp og lokk i vaskemaskina. Definitivt ikke dillete. De kan kjøpes mange steder nå tror jeg, iallefall på Obs!, Barnas hus og enklereliv.no (eller i butikkene deres). Tror også de finnes på enkelte sportsbutikker.
Jeg har drikkeflaskene til barna, som er genial tett i tursekken Jeg har sett at de har hatt termos for barn og. Jeg vet ikke om selve thermokoppen finnes i ulike størrelser, men det gjør flaskene iallefall.

Takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 17:08   #82
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan er Contigo å vaske? Er det dillete med det lokket? Og alt går i maskin? Og hvor kjøper man det? Finnes de i ulike størrelser? Hvor lenge kan man ha melkebaserte drikker i den før melka blir sur?

12 timer.

Glemmer jeg den mer enn et døgn, håndvasker jeg den med bakepulver og varmt vann i vasken.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 18:33   #83
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Denne kjøpte vi en til av nå idag. Veldig fornøyd med de to forrige. Akkurat lik.
Holder på varmen leeeenge. Tar jo 3 timer før det er mulig å drikke uten å brenne tunga, og enda er den veldig varm altså.
Den er tett så lenge man ikke tipper den helt rundt og rister på den. Da lekker det litt ut av et ørlite hull.
Vi vasker de ikke i maskinen, så jeg vet ikke om de tåler det.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 18:46   #84
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

12 timer.

Glemmer jeg den mer enn et døgn, håndvasker jeg den med bakepulver og varmt vann i vasken.

Takk!

12 timer? Jøss.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 19:07   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den bambuskoppen funker glimrende, btw! Og er veeeldig kul.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 19:08   #86
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tåler den oppvaskmaskin?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 19:09   #87
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enn så lenge, i hvert fall.

- No. 4 -
Gammel 25-08-14, 20:38   #88
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Denne kjøpte vi en til av nå idag. Veldig fornøyd med de to forrige. Akkurat lik.
Holder på varmen leeeenge. Tar jo 3 timer før det er mulig å drikke uten å brenne tunga, og enda er den veldig varm altså.
Den er tett så lenge man ikke tipper den helt rundt og rister på den. Da lekker det litt ut av et ørlite hull.
Vi vasker de ikke i maskinen, så jeg vet ikke om de tåler det.

Mine bodumkopper lekker. Kan ikke ha de i veska og om de velter i bilen blir det søl.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 20:49   #89
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har denne:

Men den er vel mer mini-termos enn en drikkekopp. Må skru av lokket for å drikke. Men den holder godt på varmen og fås i flere farger.

Har også et par forskjellige Bodum-kopper og synes de holder godt på varmen. Jeg har hatt den ene min med flere ganger i bilen. Har presskannelokket og har presset kaffe og hatt melk i. Pleier bare å skylle den når den er tom. Holder greit på varmen en times tid.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 21:15   #90
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor får man kjøpt disney termokopp?
Det vil jeg ha.

Gammel 28-08-14, 08:22   #91
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Hvor får man kjøpt disney termokopp?
Det vil jeg ha.

http://www.disneystore.com/the-incre...12423/1000350/

http://www.disneystore.com/olaf-trav...56685/1000350/

http://www.disneystore.com/toy-story...20758/1000350/

http://www.disneystore.com/mickey-mo...40877/1000350/

http://www.disneystore.com/mickeys-d...54153/1000350/

http://www.disneystore.com/minnie-mo...52829/1000350/

http://www.disneystore.com/grumpy-tr...52833/1000350/ (denne burde mannen min hatt tidlig på morgenen... )

Disneystore er altså tingen

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 12:42   #92
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Se der ja. Takk

Gammel 09-09-14, 10:03   #93
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Den bambuskoppen funker glimrende, btw! Og er veeeldig kul.

Er det denne? Har det satt seg kaffesmak i den?

Gammel 09-09-14, 11:43   #94
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Den ligner! Jeg bruker den til te, ingen misfarging eller smak så langt.

:webconferancesaver:

Lokket er åpent, da.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (114,2 KB, 53 visninger)

- No. 4 -
Gammel 09-09-14, 12:09   #95
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Din var kulere. Jeg vil helst ikke ha rosa.

Gammel 10-09-14, 11:27   #96
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har denne. Ikke spesielt kul, men den lekker ikke, er god størrelse på og ikke minst den holder kaffen varm i maaaange timer. Lett å vaske også.

http://www.clasohlson.com/no/Thermos...us/Pr349355001

Jeg har Bodumkoppen også, men den lekker og holder langtfra like lenge på varmen.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 11:42   #97
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg er så i tvil!

Siden jeg prøver å kutte ned på antall dingser, ønsker jeg meg en eneste kopp, som jeg kan bruke til både kaffe og te. Ergo må den ikke sette smak.

• Jeg vurderer bodumkoppen, fordi den er på salg. Men den er i metall og det tar smak fra kaffe. Også er den litt stor.
  • Jeg vurderer bambuskoppen, for den var heller ikke dyr. Men den eneste jeg har funnet til salgs er rosa og litt stor.
  • Jeg vurderer fremdeles KeepKup, fordi den er så fiiiiin, og kommer i riktig størrelse. Men tar plast smak fra kaffe?
  • Også vurderer jeg en porselenskopp med silikonlokk, fordi porselen ikke tar kaffesmak. Men det er jo litt tungt og upraktisk.

Gammel 10-09-14, 11:48   #98
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

I min erfaring tar alt smak fra kaffe....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 11:49   #99
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

I min erfaring tar alt smak fra kaffe....

Men porselenskopper jeg drikker av hjemme gjør jo ikke det?

Gammel 10-09-14, 11:50   #100
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Porselen egner seg ikke helt til å frakte rundt da. (Men jeg er enig i det at de ikke tar smak.)

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.