|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Leser
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?
Men synes ikke du det er naturlig at folk som har kjent hverandre lengre er mer på bølgelinje? (Nå må du ta høyde for at jeg kanskje legger noe annet i uttrykket "bli med i gjengen" enn du gjør.)
Hva mener du - konkret - med å være mer innkluderende? Er det feks innkluderende og internt (<-
![]() |
#22 |
Bedreviter
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Jeg har ingen intensjoner om å slutte å være intern med dem jeg kjenner på FP. Jeg har noen av mine nærmeste venninner her, og de fleste av dem ble jeg kjent med her inne (eller hovedsaklig da vi var på Nybaktmamma sammen, før FP ble opprettet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Det siste eksempelet ditt var en bra illustrasjon på den type "synd" som vi gjør oss skyldige i innimellom, og som vi godt kan være litt forsiktige med.
![]() |
#24 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?him: Den skjønte jeg ikke, men den var kanskje litt intern?
![]() |
![]() |
#26 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mja, eller burde vi som nykommere kanskje forvente mindre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Leser
|
Den var nok bare mellom meg og Gajamor, det var ikke meningen at du skulle forstå den.
Seriøst: Må det ikke være en egen tone her inne for at det skal være bryet verd å være her? Er det ikke tonene som er det som gjør det til et poeng i å være på FP fremfor andre forum? :nysgjerrig:
![]() |
#31 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Jeg skjønner godt hva du mener. Og jeg er en av de som ikke klarer å være helt oppdatert her inne til enhver tid. Dessverre gjør dette at jeg ofte unnlater å poste innlegg fordi jeg er redd for å plumpe ut i det i og med at jeg ikke er helt inne i alt som skjer her.. Og da er det i grunn en ond sirkel. Men det er helt klart noe jeg kan gjøre noe med selv også.
![]() |
#32 |
Sånn passe sane
|
Helt klart. Men tonen bør ikke være slik at den i seg selv gjør at nye medlemmer føler at det er et fellesskap her det er vanskelig å bli en del av. Dersom noen føler det slik.
![]() |
#33 |
Leser
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?sed er en forkortelse for Stream EDitor. :Prøver å glatte over det faktum at jeg ikke var klar over at PR kunne bety Pedagogisk Riktig:
![]() |
#34 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Du tar opp et viktig tema, Ullmor, all ære til deg for det. Det var tildels forvirrende å komme inn her som nybegynner, ikke bare på dette forumet men i forumverden generelt. Jeg husker spesielt en tråd der det for meg som var ny virket som enkelte brukere overreagerte kraftig, og det ble henvist til brukernes tidligere historie, og at man burde skjønne såpass med tanke på hva/hvordan de brukerne hadde forholdt seg til hverandre tidligere. Det var forvirrende, men for så vidt forståelig. Jeg synes likevel man skal forbeholde seg "retten" til å si ifra når man føler noe er urimelig, uansett hvor fersk man er. Kanskje ikke dumt å få en påminnelse på hvordan oppførselen man har (på et forum) kan oppfattes utenfra, for de som ikke kjenner hele historien.
![]() |
#35 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Him: Jeg har hørt at man kan være PR og PK, ihvertfall. Mulig det er noe jeg har plukket opp fra Observatøren?
![]() |
#36 |
Bedreviter
|
Jo, det er litt av poenget. Det er ikke noe alternativ å ha en tone som er tilpasset nye brukere først og fremst; da ender vi fort opp med et veldig kjedelig og tannløst forum med hovedsaklig nye brukere som går her og er formelle overfor hverandre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Kidding, right?
|
Jo, jeg er helt enig med deg. Det er litt kynisk å se det sånn, men alle fora er vel nisjer tross alt?
![]() |
![]() |
#38 |
godt brukt
|
Jo det synes jeg. Forumet har vel sin egen tone som gjør at de fleste av oss trives her og ikke andre steder. De fleste av oss kommer fra andre fora (er det riktig flertall forresten?) og for min del er det kun her jeg oppholder meg nå om dagen. Jeg vet jeg omgås mennesker jeg liker og har mye til felles med, og jammen viste det seg at jeg kjente flere i det virkelige liv også. Ikke så tilfeldig sikkert tenker jeg da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Denne debatten har jeg lest på alle forum jeg har vært innom. Uten unntak. Så det Ullmor tar opp er ikke på noen måte spesielt for FP.
![]() |
#40 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Jeg liker fjas og tøys og savner det litt nå som mye av det foregår i blogger jeg ikke har tilgang til.
![]() |
Emneord |
klassiker |
|
|