|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() VanskeligJeg prøver å finne en roligere og balansert hverdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VanskeligBruker dere å feire bursdager, gå på kafe, og være på kino hver uke? Denne uken hørtes i mitt hode ut som en skikkelig koseuke, og med mindre dere har det slik hver uke, så ville jeg ikke vært spesielt bekymret for kostholdet til poden. I vanlige uker har jeg skjønt det slik at selv pannekaker er å tøye strikken for hva som er greit i deres kosthold, så jeg har deg misstenkt for å ha søtinntaket under kontroll.
Sist redigert av Marit K : 01-10-11 kl 08:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: VanskeligDette var vel en spesiell uke, ellers tenker jeg at når du tenker "heldigvis" når sønnen din ikke liker kakene, ja, da tenker du helt annerledes enn meg om å være gjest i et selskap.
![]() |
#4 |
![]() Sv: Vanskelig
Nei, helt klart ikke kino og cafe, heller ikke bursdag feirer vi hver uke. Langt ifra - men er det ikke det så dukker det opp andre ting som barnebursdager, hos kamerater får de nesten alltid is, saft eller lignende, så kommer fotballkamp, fotballavslutning, kick off i forbinelse med utstilling, så kommer høstferien der han skal til pappan sin (som Vetle sier er det lørdag der hhver dag). osv - det dukker alltid opp noe, hver eneste uke. Er det ikke det ene så er det noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Blir du ikke skrekkelig stresset av å være så opptatt av hva han får servert hos andre? Jeg synes det virker som du bruker mye tid og energi på å være oppgitt over hva andre tillater, og hvordan det påvirker dere negativt. Du må sette dine grenser, men jeg tror det er greit å stikke fingeren i jorda og innse at de grensene gjelder hjemme hos dere, sammen med deg. Hva han får lov til hos far, må være fars ansvar. Hva han får hos kameratene får du ikke gjort mye mer med enn å prate med han om det og håpe han lærer av deg med tiden, eller så må du altså gjøre en innsats for at han og kompisene skal ønske å være mer hos dere, tenker jeg. På fotballkamp, kickoff, kino, kafe eller hvahardu er det jo du som legger føringene for hva som er greit, eller så kan det kanskje være greit å begrense antallet slike steder dere besøker i løpet av uka, rett og slett.
![]() |
![]() |
#6 |
Nja, klart det plager meg - men jeg klarer jo ikke la være heller da jeg ikke får gjennomført et kosthold jeg synes er bra. Det som er kjedelig er jo at jeg hele tiden da må legge så mye føringer. Jeg hadde jo med meg 4 gutter her på kino og alle hadde fått med godteri-penger. Jeg hadde laget fruktboks til de og de gikk med på å spare de pengene, mot at de plukket med seg noe smågodt fra godteriboksen her hjemme (som stadig blir fylt opp av ting vi får overalt som aldri blir spist :P). Det jeg synes er kjedelig er at jeg hele tiden må være så streng og kjip å si "ikke mer nå" "nå er det bra", "Nei" |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ctrl+z
|
![]() Sv: VanskeligDette hørtes litt ekstraordinært ut i mitt hode også, så det hadde jeg nok ikke reagert veldig på. Alle uker er da neppe slik?
![]() |
#8 |
Nesten alle uker blir litt som denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: VanskeligVi har slutta med lørdagsgodt forlengst. Litt godt i ny og ne, og heller måtehold når muligheten byr seg. Jeg synes lørdagsgodt er en ganske typisk norsk ide, litt sånn som helgefylla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rockesøster
|
![]() Sv: VanskeligDette likner helt på en vanlig uke da jeg hadde mindre barn i alle fall. Sist redigert av Nextlife : 01-10-11 kl 09:32. Årsak: skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tittel og tittel....
|
Jeg er veldig enig i dette.
![]() |
#14 |
Jeg er fullt klar over det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja, du kunne nektet han smil og kake på cafè, og det er du som bestemmer, så det hjelper vel ikke så mye at andre forteller hva de gjør? Jeg ville nok ikke kjøpt godteri til ungene etter en fotballtrening, men det vanker ofte vafler/brus når det er turneringer i helgene og jeg synes ikke det gjør så mye. Det er mange uker det er bursdag på tirsdag og is på torsdag hos oss også, og jeg lever fint med det. Jeg tenker at du har tre valg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har de ikke sukker i Ugada? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Rockesøster
|
Ja, det er rimelig å nekte han det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Jeg har ikke problemer med å bestemme, jeg klarer bare ikke helt å se om jeg er urimelig streng, eller om jeg faktisk burde være det. Jeg har aldri vært mamma før, så ikke alltid så lett å vite hva som er det lureste - ofte kan jo ting man gjør i beste mening, ende med helt motsatt av hva man ønsket.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VanskeligVi er og opptatt av å spise sunt og ha et balansert kosthold. Vi har gjerne grønnsaker og hjemmelagd dip som lørdagskos og kutter ut godteri og annet med sukker i den dagen. Det er mange måter å kose seg på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: VanskeligHvis dette var min uke hadde jeg sagt til barna at de fikk velge noe av maten på kaféen, slik at de spiste rundstykke/foccacia eller noe tilsvarende. Jeg hadde sagt nei til ting fra kiosken, og argumentet er: Det er ikke lørdag i dag. Vi er sjelden på kino, jeg er litt usikker på hva jeg ville tillatt der.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|