|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Rockesøster
|
![]() Hva har du på pannekaka di?Pannekaker skjer max. 2 ganger i året her i huset siden det er det verste stykke arbeid jeg gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Bare litt sukker.
![]() |
#5 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Sukker, syltetøy, og gjerne sjokoladesaus til dessert.
![]() |
#6 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Fleskepannekaker er så godt! Det har jeg ikke spist på år og dag.
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Som regel sukker eller blåbærsyltetøy. Av og til bacon. Alltid tomatsuppe til, hjemmelaget basert på tomatpuré.
![]() |
#8 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Favoritten min er amerikanske pannekaker med blåbær i røra og lønnesirup på.
![]() |
#9 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?
For mitt vedkommende tror jeg det er det at man må stå å jobbe med akkurat samme ting såpass lenge. Jeg liker helst at ting putrer og styrer seg noenlunde selv, da kan jeg ha tusen ting på gang samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
lettere utlada
|
Det er derfor man tar med Laptop'en på kjøkkenet så den kan stå der å vise yndlingsserien mens man steker.
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Vi har svært sjelden pannekaker, men når vi har det er det den gode og usunne sorten. Vi har det som dessert, eller helgefrokost. Og da synes jeg det er best med fersk sitronsaft og sukker på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Øyboer
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Her er det stort sett fleskepannekaker som serveres. Ofte laget med havremel, og ekstra lett melk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Jeg hater også helt intenst å lage pannekaker, så det skjer Max to ganger i året her også. Men det var min favorittrett som barn og også min datters da hun var liten. Pannekaker spises hos oss med tomatsuppe til. Jeg lager alltid hjemmelaget tomatsuppe som egen rett, men til pannekakemiddag er det Toro med makaroni og ikke noe annet, tilberedt med å erstatte en desiliter av vannet med melk. Den spises først litt først, men så skal man veksle og spise den innimellom pannekakene. Pannekakene er tynne og spises med sukker på. Da jeg vokste opp hadde vi ofte selvplukkede og lett sukrede blåbær fra fryseren på, men jeg plukker dessverre ikke bær. Det er et savn. Bærene kan gjerne være veldig kalde/halvtinte, men må ha vært sukret litt før frysing. Frosne Remabær funker i nøden. I den ytterste nød har man også forsøkt bringebærsyltetøy på, men det er juks og feil. Blåbærsyltetøy er også helt feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Rockesøster
|
Hihi, mine folk vil gjerne hat tomatsuppe med egg i til, men da skal det være Toro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Bacon, lønnesirup, syltetøy, cottage cheese, sitron og sukker, hvitost og skinke.
![]() |
#17 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Jeg liker ikke pannekaker. Så skal ungene spise det får de få en bestemor til å lage det
![]() |
#18 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Jeg bruker helst lønnesirup eller Cottage cheese med hjemmelaget jordbærsyltetøy på pannekakene.
![]() |
#19 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?Da jeg var barn var det alltid blåbærsyltetøy, og det var ikke noe stas.
![]() |
#20 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hva har du på pannekaka di?På pannekaken har jeg potet og bacon.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|