|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
12-03-17, 21:21 | #1 |
Leser
|
Har du lest noe av Lars Kepler?Fikk boken "Stalker" i julegave og sitter og moter meg opp for å eventuelt lese den. Synes det er hyggelig med bøker i julegave og tenker ofte at det er interessant å lese det som andre har kjøpt med meg i tankene. Problemet er bare at jeg nettopp er ferdig med Lee Child sin "Etterlyst" fra samme giver og den boken den ...
Det jeg først og fremst lurer på er om boken er frittstående (slik at jeg i det minste slipper å lese de fire første) og ellers om noen har lest bøker av Lars Kepler og hva du synes?
12-03-17, 21:24 | #2 |
© All rights reserved
|
Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?Jeg har lest alle Jonna Linna-bøkene, og jeg liker de veldig godt. Det samme mener mannen min, og mellomste datter (18). Jeg ville ha lest dem kronologisk, de følger Jonnas liv og forhistorie. |
12-03-17, 21:33 | #3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?
Enig. Jeg liker også veldig godt bøkene om Jonna Linna. |
12-03-17, 21:39 | #4 |
Leser
|
Jeg liker også en del lett litteratur (leser feks Morgen Kane enda, med stor glede), men var litt mismotig med tanke på forrige bok.
12-03-17, 21:27 | #5 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
|
Jeg liker Kepler, og er supernerdete på litteratur med dårlige tekster, dårlige/usannsynlig plot og/eller dårlige oversettelser. Likte denne, prøv!
12-03-17, 22:29 | #8 |
Leser
|
Hva liker du med Lee Child, da? Spennende å høre hva andre enn meg synes. 😊
12-03-17, 22:58 | #9 |
One of These Days
|
Lee Child er ingen stor litteraturopplevelse, men det er avkobling og spenning. Skråleser en bok på en dag av han. Kepler er bedre litteraturmessig enn Child. Det er fortsatt krim, og krim er i grunnen ganske lettlest og underholdende. Kepler er også mer spennende enn Child. Child følger en oppskrift, og han følger den i hver eneste bok. Child sine bøker er omtrent som å se James Bond-filmer. Du vet hva du får. Kepler er anderledes og holder på spenningen lengre. |
12-03-17, 22:59 | #10 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
De er spennende og veldig lettleste (hørte). Perfekt underholdning på løpetur. |
12-03-17, 22:40 | #11 |
Off the map.
|
Jeg liker også Lee Child. Har lest 1,5 kepler. Ga opp midt i paganinikontrakten. Synes den ble litt langdryg.
12-03-17, 22:19 | #13 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?Liner også Kepler godt. Jeg synes bøkene blr leses kronologisk da det også følger de samme personene og det skjer endel også med de. Greit å vite historien. |
12-03-17, 22:27 | #14 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?Jeg liker Kepler- bøkene. Det er noe innimellom som brister/ irriterer, men bøkene er såpass spennende at jeg overser det. Har ikke lest Lee Child da. Jeg ville startet med første boka.
12-03-17, 22:33 | #15 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
|
Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?Jeg liker ikke Lee Child-bøker, men har veldig sansen for Keplers bøker. Anbefaler på det sterkeste å lese de i kronologisk rekkefølge, så kjøp den første bok og start på den Stor sannsynlighet for at du blir hektet |
13-03-17, 08:01 | #16 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
|
Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?Jeg liker Kepler veldig godt. Har lest alle bøkene om Jonna Linna.
13-03-17, 11:14 | #17 |
Klar
|
Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?Jeg har lest alle Keplerbøkene unntatt den siste. Mitt ankepunkt er at de er dritskumle |
12-03-17, 22:33 | #18 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
|
Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?Jeg synes bøkene om Joona Linna er ok, men jeg er heller ikke kravstor. Jeg har Stalker liggende, men usikker om jeg tørr lese den etter jeg flyttet ned til 1. Etg. Lettskremt. |
12-03-17, 23:11 | #20 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
|
Sv: Har du lest noe av Lars Kepler?Har lest alle av Kepler. Leser de fleste bøker kronologisk hvor det er en hovedperson som går igjen i en serie. Liker historien rundt personene.
|
|