|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Tar du omega3?Jeg mener ikke å disse alle disse grusomme omgea3-selgerne som står over hele Oslo, selv om det er grusomt irriterende.
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar du omega3?Jeg har fått beskjed av sykehuset om å ta det, så ja. Men jeg hadde tatt det uansett. Jeg tar også Triomega (den vanlige). Vil helst ta Pikasol, men jeg har ikke råd til å bruke de dyreste merkene siden jeg bruker så mye vitaminer. Velger heller å bruke bedre merker av multivitaminer, jeg får uansett i meg så mye fett gjennom kosten. Jeg har gode verdier av Omega 3 i kroppen, så den funker jo i hvertfall, regner jeg med.
![]() |
#3 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Tar du omega3?Jeg er ikke flink til å ta omega 3. Tar tran sporadisk i vinterhalvåret eller fra nå omtrent, ellers ikke noe kosttilskudd. Men jeg er flink til å spise fisk til middag og som pålegg, gjerne fisk tre ganger i uka.
![]() |
#4 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Tar du omega3?Huff, jeg er dårlig til å ta Omega3. Og jeg burde absolutt være flinkere (revmatisk), så jeg skal ta meg sammen utover. Takk for påminnelsen.
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Tar du omega3?Takk for påminnelsen, ja! Jeg tar vanlig Møllers dobbel, den inneholder D-vit. som jeg trenger mer av. Den de selger på stands rundt omkring inneholder bare E-vit. Men det gjør den jo til gjengjeld tryggere å ta sammen med f.eks. multivitaminer, så får man ikke i seg for mye A- og D-vit. Om jeg merker noen effekt... tja. jeg har hatt en del andre mangeltilstander, og tilsammen gjorde de at jeg følte meg slapp og sliten, og svimmel (pga anemi). Men når jeg ikke mangler noe og er frisk, så føler jeg meg bra.
![]() |
#10 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
![]() |
![]() Sv: Tar du omega3?Drikker ikke tran og tar ingen piller - ingen av oss (men vi har noe stående); spiser fisk ukentlig (minst) og linfrø i brød. Utover det er det en del andre kilder som kiwi, forskjellige nøtter, egg og melk som inneholder slikt (leser jeg nå). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Tar du omega3?Ang. linfrø i feks. knekkebrød så leste jeg at man må spise over 600 knekkebrød for å få i seg en dagdose omega 3.
![]() |
#14 |
Etylbarbital
![]() Sv: Tar du omega3?Tar ingen kosttilskudd, men spiser variert. Fisk til middag og fisk/fiskeprodukter som pålegg.
![]() |
#16 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Tar du omega3?Jeg tar 2 stk. Møllers Omega-3 og 1 stk. Spektro multivitamin pr. dag.
![]() |
#17 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar du omega3?Jeg tar også Triomega woman, og synes den er bra, siden den også gir kalsium, D og E-vitaminer.
![]() |
#18 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Tar du omega3?Har akkurat begynt å ta omega-3.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Tar du omega3?Triomega Ledd - tre piller hver dag (dvs. hver dag jeg husker det...). |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|